Inredningstråden nr3

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nepenthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 244
  • Visningar Visningar 80 683

Bukefalos 30 år!

Efter en mindre vattenskada måste nu vår groventré göras om. Ett problem vi har haft tidigare är att vi inte har haft någon bra förvaring för stövlar. Alltså har de stått på golvet, lite fösta åt sidan bara 😳 Bor på landet så finns förstås både gummistövlar till både mig och sambon och ett gäng av mina ridstövlar. Så måste hitta på en bättre stövelförvaring. Är det någon som har någon supersmart lösning som ni vill dela med er av?

Mitt popcorngräs frodas och trivs 😍
Paisley har ätit lite på en så nu har jag planterat en till i hennes egna kruka 😄🌱
20260810_174544.webp

Jag har mest pysslat på ute i sommar men förra veckan blev jag helt plötsligt spyless på mitt badrum och var tvungen att budgetrenovera lite 😅
Inget fel på det bara det att det sett likadant ut i 16 år så nu var det dags för förändring.
Hade helst velat måla väggarna men det är våtrumsmatta så det går inte.
Så i stället målade jag den nötta ikea-kommoden och överskåpet svarta, satt dekorlist på skåpdörrarna (bara ena än så länge då jag inte hade tillräckligt med list kvar), bytte knoppar och pyntade med lite nya loppade saker.
Har även tagit ner det vägghängda skötbordet som suttit typ 8 år för länge på väggen ovanför toalettstolen.
Målade en hylla som legat på stallvinden sedan typ 50-talet i samma kulör som kökssoffan då jag hade en skvätt över och satte upp där i stället.
Innan var allt vitt, utom handdukar och matta. Nu blev det genast mycket roligare och mysigare.
Har lite piff och småsaker kvar att fixa men jag är nöjd med min extrema budgetrenovering 😊
Fler bilder i inlägg nedan.

IMG_3303.webp

Åh vart köper man sånt? Skitsmart ju!

Tycker badrummet blev fint :) men är inget fan av vitt :rofl:
Jag köpte från Amazon, googla självhäftande dekorlist så kommer det upp 😊
Ja jag är spyless på allt vitt så badrummet har helt klart gått ett steg i rätt riktning. Tyvärr går ju inte tapeten att göra så mycket åt 😩

Jag är så himla glad. Har hittat en butik (typ ett kollektiv/förening) i stan som bara säljer hantverk. Glas, keramik, smide och annat. Så mycket fint! Just fint hantverk ger mig mycket, på olika sätt, det har ett högt värde för mig (inte bara ekonomiskt). Sånt vill jag ha i mitt hem!

Liknande trådar

• 75 dagars utmaning
  • Träning och hälsa del 14
  • Akvarietråden VI
  • Skaftdammsugare evt med moppfunktion

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat