Inredningstråden nr3

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nepenthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 244
  • Visningar Visningar 80 659

Bukefalos 30 år!

Jag ska bygga en ny marsvinsbur och kan inte bestämma mig för vilken färg den ska vara. Jag lovade mig själv att aldrig ha en vit och svart bur igen för varenda dammkorn syns, men det matchar ju köket så bra! Funderar också på helsvart med rosa detaljer och inredning eller helrosa med svarta detaljer och inredning. Rosa och svart hade varit häftigt, gulligt och väldigt Lyan, men det kommer inte att matcha resten av köket alls 😅 Grå med vitt eller svart är också ett alternativ, men det känns nog lite för diskret för att vara jag. Såhär ser hörnan där den ska stå ut. Resten av köket är äggvitt (vad jag hatar äggvitt!) med svarta dekorationer och grå vägg mellan köksbänkarna och överskåpen. Tar ingen bild där nu för där är KAOS. Tavlorna ska stanna oavsett hur buren ser ut för de har jag fått från pappa.
Visa bifogad fil 190105
Men det vore väl skitsnyggt med rosa bur och svarta/grå detaljer här?!

Gamla buren. Vitt och svart är som sagt jättefint, men vilket helsike att hålla rent. Fast det är iofs lite en fördel också för då kan jag inte missa när det behövs dammas, men det är lite störigt att inte kunna slarva när energin ligger på noll
IMG_6761.webp

Men det vore väl skitsnyggt med rosa bur och svarta/grå detaljer här?!
Jag tror att själva buren hade blivit supercool om den varit rosa med svart! Men risken är att den kommer sticka i ögonen 🤔 Jag hade i så fall tänkt använda dekorplast för materialet jag har är så krångligt att måla och då hade det blivit denna färgen. Det står att den ska vara högglansig
IMG_2359.webp

Ju mer jag tänker på det desto mer sugen på rosa blir jag! Frågan är då bara om det ska vara rosa med svart eller svart med rosa? Det kommer att vara en 4x4 kallax med luckor, ett skåp med två 40cm breda luckor och en stor hölåda på hjul under buren. De kommer att kläs med dekorplast oavsett färg. Det kommer fortsätta vara plexi som på den gamla buren, men troligen ingen övervåning. Svart med rosa tror jag blir snyggast, men rosa med svart blir ju helt klart coolast!

Ju mer jag tänker på det desto mer sugen på rosa blir jag! Frågan är då bara om det ska vara rosa med svart eller svart med rosa? Det kommer att vara en 4x4 kallax med luckor, ett skåp med två 40cm breda luckor och en stor hölåda på hjul under buren. De kommer att kläs med dekorplast oavsett färg. Det kommer fortsätta vara plexi som på den gamla buren, men troligen ingen övervåning. Svart med rosa tror jag blir snyggast, men rosa med svart blir ju helt klart coolast!
Jag tycker generellt det är snyggare när svart är den dominanta färgen när man vill kombinera den med något häftigt som rosa/gul/orange. Om det är åt andra hållet tycker jag det ibland kan kännas lite grällt. Så med din gamla bur hade jag gjort det vita svart och det svarta rosa typ :)

Jag tycker generellt det är snyggare när svart är den dominanta färgen när man vill kombinera den med något häftigt som rosa/gul/orange. Om det är åt andra hållet tycker jag det ibland kan kännas lite grällt. Så med din gamla bur hade jag gjort det vita svart och det svarta rosa typ :)
Ja, jag tror också det. Så nu är tanken svart bur med rosa lister och detaljer och rosa inredning med svarta lister och detaljer. Fast svart dekorplast är mycket dyrare än rosa av någon anledning. Hade det varit annat material i den så hade jag kunnat måla, men ska jag måla detta så måste jag krångla en massa med slipning och primer och skit och ska jag slippa det så måste jag köpa allt virke nytt och det blir ju också dyrt 😑

Ja, jag tror också det. Så nu är tanken svart bur med rosa lister och detaljer och rosa inredning med svarta lister och detaljer. Fast svart dekorplast är mycket dyrare än rosa av någon anledning. Hade det varit annat material i den så hade jag kunnat måla, men ska jag måla detta så måste jag krångla en massa med slipning och primer och skit och ska jag slippa det så måste jag köpa allt virke nytt och det blir ju också dyrt 😑
Jag förstår. Jag köpte själv en byrå som behövde slipas och det gör jag aldrig om.. Har iaf äntligen börjat måla den nu 8 månader senare och det blir skitfult så det är ju kul!

Eftersom du redan har svart i köket så skulle jag gå "all in" och kört med rosa bur med svart detaljer. Sedan kan ju luckorna under vara några svarta och några rosa?

Jag förstår. Jag köpte själv en byrå som behövde slipas och det gör jag aldrig om.. Har iaf äntligen börjat måla den nu 8 månader senare och det blir skitfult så det är ju kul!
Ja fy sjutton 😬 Jag provade att måla ett bord utan att göra annat än slipa ytan och rengöra och det gick inget vidare om man säger så 🙄
Eftersom du redan har svart i köket så skulle jag gå "all in" och kört med rosa bur med svart detaljer. Sedan kan ju luckorna under vara några svarta och några rosa?
Köket är mest vitt (eller ja, så vitt som 17 år gammalt äggvitt kan bli. Jag hatar äggvitt. Det ser ut som någon har rökt inne i 20 år redan när det är nymålat 😑), men har svarta dekorationer. Jag hittade dekorplast med glitter på amazon 😍 Så nu drömmer jag om att vitglittrig bur med rosa istället 😂 Men det var rätt många recensioner där det stod att den var svårjobbad och rätt ömtålig så vet inte om det ens är lönt att prova. Jag är verkligen inte rik just nu 😕

Nu ska jag äntligen se till att ta tag i min lägenhet igen när (förhoppningsvis!) silverfiskarna är väck! Jag var helt säker på att jag ville tillbaka till min ombonade älvlandskap, men nu vet jag inte längre för jag är så rädd att få tillbaka silverfiskarna i sovrummet om jag hänger upp gardinerna igen plus att jag bara ser allt damm som kommer att samlas i dem. Fast samtidigt så vet jag att jag inte kommer att trivas om det är för kalt heller och jag måste ju kunna få det mörkt i sovrummet också.

Jag känner att jag hade nog också velat byta ut mina posters för de har hängt med sedan jag bodde hemma och börjar bli väldigt bleka och slitna, men då hade jag helst velat ha canvastavlor istället och det är inte billigt ens på de billiga ställena 😕
Posters med billigare ramar då? 🤔

När jag var och köpte Ljung till min balkong såg jag att de hade bra glasburkar, köpte ett gäng till mitt badrumsskåp 😊
Tre mindre till tamponger och två större till tops och bomullspads. Mycket trevligare än en drös olika förpackningar.
Visa bifogad fil 189788
Åh jag skulle behöva något för mina bindor! Min låda är översvämmad av olika sorters bindor... :o
Men glasburkar funkar inte riktigt till det tänker jag, men vad annat 🤔

Jag shoppade tidigare på Auctionet också... en champagne/ishink frön Rörstrand. Den är givetvis sekelskifte och av ett mönster jag gillar (Teresia) så jag läste inte så noga... när paketet kom tyckte jag det var lite väl tungt och när jag öppnade det så visar det sig att den är GIGANTISK! :rofl: Jag antog att den var i stil med moderna ishinkar en kan köpa men den är mer i nivå med en 10-liters hink! :laugh:

Visa bifogad fil 188672
Så snygg! 😍

Liknande trådar

• 75 dagars utmaning
  • Träning och hälsa del 14
  • Akvarietråden VI
  • Skaftdammsugare evt med moppfunktion

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII