Inredningstråden nr3

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nepenthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 242
  • Visningar Visningar 80 623

Bukefalos 30 år!

Bortse från ostädat runtom :D

Brukar ha sängöverkastet på men varit lata och bara lagt det på sidan. Tänker försöka byta ut sängram och nattduksbord mot ljust träfärgat så småningom men det ligger långt framme Sängramen är ju bara ca 2m medans sängen är 210 men vill inte ha något i tyg sp, verkar vara det enda som finns ute just nu

Visa bifogad fil 188405
Snygg sänggavel! Blir så fint med färgerna i tapeten :heart

Mitt kök är väldigt mörkt och det mörka golvet gör att det blir ännu mörkare.
Jag köpte en billig plastmatta för utomhusbruk för att se om det kunde göra skillnad. Vill egentligen inte ha någon matta under bordet men det blev helt klart ljusare!
1999.webp

Målat även denna hylla svart, kapat benen och skruvat fast den i väggen för att få plats med kattlådan under i stället för framför. Blev så mycket rymligare och trevligare!
Fyndat en ljusslinga för 20kr på loppis som passar bra i badrummet samt satt upp en tavla med en illustration från en gammal bok.
Vill ha lite typ Pinchos/ djungel/ galen känsla i badrummet men får se vad det blir. Inte helt lätt 😅

IMG_3587.webp

Under sommaren har jag även avlutat ett furubord som jag fyndat billigt. Har sedan behandlat ytan med linoljevax
Blev så mycket hemtrevligare i köket med träbord i stället för det vita väldigt kantiga bord jag hade tidigare.
Fyndade en fin gammal skolplansch med råg på för en hundring (!) som passar bra i köket.

IMG_3315.webp

I övrigt inspirerad av @Bison så har jag även organiserat mitt skåp över badrumsskåpet
20260829_175002.webp

Köpte bara en burk till topsarna men ska nog även köpa en burk till tandtrådbyglarna också! Lådan är köpt på Clas ohlson och jag köpte dem i andra storlekar till även det andra badrumsskåpet som kommer i nästa inlägg...

Liknande trådar

• 75 dagars utmaning
  • Träning och hälsa del 14
  • Akvarietråden VI
  • Skaftdammsugare evt med moppfunktion

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026