Inredningstråden nr3

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nepenthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 244
  • Visningar Visningar 80 659

Bukefalos 30 år!

20260829_175028.webp

Jag har ingen förebild så ni får tro på mig när jag säger att det såg värre ut innan :o Med hjälp av lådorna så fick det faktiskt plats med mera på samma yta! :up:

Har fyndat en hel del på loppis/second hand i sommar.
Mest nöjd är jag över franslampan och pedistalen! Har letat efter båda sakerna länge utan att hitta till ett rimligt pris för mig.
Men nu står de här i vardagsrummet och det blev riktigt mysigt.
Ska byta ut tavlorna så småning om när jag hittar något lämpligt att sätta upp i stället.

IMG_3621.webp

Har fyndat en hel del på loppis/second hand i sommar.
Mest nöjd är jag över franslampan och pedistalen! Har letat efter båda sakerna länge utan att hitta till ett rimligt pris för mig.
Men nu står de här i vardagsrummet och det blev riktigt mysigt.
Ska byta ut tavlorna så småning om när jag hittar något lämpligt att sätta upp i stället.

Visa bifogad fil 190232
Jättefin franslampa!

Visa bifogad fil 190212
Jag har ingen förebild men det är nog lika bra det :angel: Men nu är lådan med bindor organiserad och ... tja, jag har visst rätt många bindor :o Kommer man på besök till mig så kan man känna sig säker inför sitt oväntade besök :angel:
Det syns inte på fotot ovan men jag har fyra såna här från Clas Ohlson i den:
68798978195486.jpg

Perfekta för lådor då de är justerbara på längden mellan 23-36 cm :up:

Nu har jag äntligen börjat bygga buren och jag har hunnit ändra mig flera gånger på ett par dygn nu och alla timmar jag har lagt på planering och ritningar är typ helt meningslösa. Så det får bli att bygga på fri hand som vanligt och hoppas på det bästa 😅 Jag har även åter igen beslutsångest om färgerna, men jag har bestämt att jag kommer inte ta något absolut beslut innan buren är så pass klar att jag kan se det framför mig.

Ett stort problem är dock att den nedersta tavlan troligen kommer att hamna för nära/över kanten av buren. Jag har sänkt allt ytterligare så jag hoppas att det kommer att funka, men jag har glömde mäta innan jag gick därifrån så jag vet inte ännu. Om den fortfarande kommer för nära så vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Jag har också börjat fundera på att helt byta tavlorna till något som är mer jag, men jag har fått tavlorna av pappa så de har stort affektionsvärde och har hängt där sedan jag flyttade in 2009 så det har aldrig funnits någon tanke på att flytta dem innan för de har varit så självklara att jag istället har anpassat resten av köket efter dem.

Jag har även genomskurat några av skåpen och skåpsluckorna och jäklar vad gulare de är än vad jag har lagt märke till innan. Så nu vill jag börja måla hela köket också 😅🤣

Jaja, jag får bygga buren först och så får jag bekymra mig om resten senare

Är lite less på textilierna i mitt vardagsrum, mattan och gardinerna är mörklblå och har hängt med sen väggarna var vita och jag bodde med mitt ex.
Känns lite för omysigt för mig nu och passar egentligen inte jättebra med väggarna nu.
20260902_134019.webp

Har nu beställt chokladbruna gardiner 🍫
Kommer i början av veckan.
Spanat in mattan Juna på Rusta, superfin irl och nu inväntar jag deras maktkampanj 😄
Nyttjade Mios medlemserbjudande och köpte en supermysig filt och ett par kuddfodral.
Bästa är att jag varit duktig, rensat och sålt massor på Vinted så trots shopping är det + på kontot och frid i själen att bli av med sånt som ändå inte används.

20260904_133312.webp

Nu har dekorplasten kommit 😁 Jag hoppas att den inte är för genomskinlig 😬 Och jag tror att jag har kommit på ett sätt att göra kanter och hörn utan att behöva lägga en massa pengar på färdiga lister. Det blir en jäkla massa sågande och det kanske inte funkar, men jag provar iallafall så jag förhoppningsvis kan spara in några hundringar. Jag tror även att jag kommer att försöka återanvända plastglaset jag redan har för att spara in lite där också. Det är jätterepigt, men det är lätt att byta ut mot nytt i framtiden när jag har mer pengar
IMG_2643.webp

Sen köpte jag en skål att ha nycklarna i. Fanns massor med mer fint i butiken (Svart) men jag hejdade mig då jag i vanlig ordning inte kom ihåg hur min lägenhet ser ut. :crazy: Längtar tills alla möbler är på plats och jag får en bättre ordning så jag kan börja inreda ordentligt.

IMG_0011.webp

B4F9FB4B-FD71-4F40-A718-75ED7C642D04.webp

Tror inte jag lagt upp något från nya hemmet (?). Vi har i princip blivit klara med måleriet nu i sovrummet. Blev grönt tak som jag tänkt på ett tag. Nu ska vi montera två vägglampor (en syns på bilden) som nästa projekt. Det kom av sig lite för vi saknar ett bakstycke som behövs för att montera de på väggen, sjukt störigt för de var inte så enkla att hitta de där bakstyckena :cautious:

Jag gav upp innan jag ens hann börja ordentligt. Tack och lov så provade jag att skarva på en mindre bit först så det blev inte så mycket plast slösat, men nuuuu då?!😫

Nu är jag lite småtjurig. Jag valde ju dekorplast för att slippa allt förarbete förutom ordentlig rengöring, men när jag öppnade den rosa rullen för att börja mäta så stod det instruktioner på baksidan om att man skulle ha primer och skit på underlaget och i annonsen stod det att det i princip bara var att smäcka på. Jag gjorde ett försök ändå eftersom jag inte har någon primer och det såg ut att gå okej tills jag kom till mitten och det blev ett litet veck och sedan blev det bara värre ju längre jag kom 😫 Jag får se om jag drar bort allt igen eller om jag försöker dölja det på något sätt. Jag har satt upp dollarstoredekotplast på väggen ovanför diskbänken och spisen tidigare helt utan hjälp och det blev jättebra trots kassa förutsättningar och inte helt fettfritt underlag så jag gick nog in i detta med lite för stora förhoppningar 😑 Så varför köpte jag inte på dollarstore denna gången också?! För att det var lättare att bara beställa hemifrån just då 😑 Jag hatar att få en massa idéer, ha noll tålamod och sedan vara efterklok och sur för att ha slösat pengar :banghead: Men OM jag kan få den rosa snyggt ditsatt på något sätt så kommer det att bli superhäftigt! Fast jag är rätt säker på att den inte räcker till allt så jag måste komma på hur jag ska kombinera den med den vita
IMG_2734.webp

Nu har jag slagit på extrafrysen för att kunna stänga av kyl och frys i gamla lägenheten. Ser lite trångt ut på bilden men jag är glad att sladden räckte till ett uttag och det känns iaf inte trångt i köket.

Planen längre fram när jag gör om köket om typ 10 år är att byta ut ett skafferi till en hög frys. Har ändå massor med plats i köket för skafferigrejer och skafferiet blir för varmt för att ha matvaror i ändå.

IMG_0022.webp

Liknande trådar

• 75 dagars utmaning
  • Träning och hälsa del 14
  • Akvarietråden VI
  • Skaftdammsugare evt med moppfunktion

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27