Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Troligen så blev det klätt senare men för väldigt länge sedan. Vi hade en "byggnadsvårdsgubbe" hit då vi började renovera för 3 ( 😳) år sedan som gick och oooade sig över alla detaljer på huset och det är han som berättat om när allt var ifrån och vad som var original.


Fårskinn kommer nästa höst från egna fåren :D Tycker tavlor är så svårt att veta vad som blir bra här, lättare i ett nytt hus. De vi har från förra huset passar inte alls såklart även om de är fina :meh:


Ja det har du kanske rätt i. Jag vill nog gärna ha något motiv och inte bara "ränder" (även om vanliga ranor är fina) men kanske mer såhär i färgsättningen https://www.tradera.com/item/302987...-vaggvepa-40-50-tal-motiv-algfamilj-i-skogen-
Vi ska åka på loppis nästa helg och försöka hitta lite textilier bland alla julsaker :D
Älgen var väldigt fin.
Men, jag tycker att det är väldigt mycket mönster på väggarna i.o.m. färgskiftningarna. Hade nog själv valt tavlor med motiv och så enfärgad bakgrund. (Motivet kan ha flera färger, men just att det blir "stilla" runtom.)
 
Nu när vi äntligen är helt klar med alla stora grejer i vardagsrummet. Har någon några bra tips på hur vi ska mysa till det?
Kan tyvärr inte ha så många mattor då valpen inte är helt rumsren än 😕Visa bifogad fil 39847

Vilka härliga väggar 😍 jag tycker om olika former för ljuskällor feks nån bordslampa, dekorations lampa eller väggljusstakar. Är ett fan av ljus som är lite högre upp om där är hundar och barn i rummet 😅

Har sett både filt, virkat säng överkast och mattor som dekoration på vägg. Även någon som satt ihop flera virkade små dukar som sedan används som väggbonad. Lite idéer om ni ska å leta på loppis ☺️
 
Kan lägga upp en del jag är nöjd med. Både tavlorna/ugglan och färgerna. Del av hallen med vardagsrum där lila dörren är och badrum bakom grå dörren.
8DFE1AFD-5DD0-4B87-AE64-95B3471F37C3.jpeg
 
Nu när vi äntligen är helt klar med alla stora grejer i vardagsrummet. Har någon några bra tips på hur vi ska mysa till det?
Kan tyvärr inte ha så många mattor då valpen inte är helt rumsren än 😕Visa bifogad fil 39847
Jag hade inte velat ha just så mycket på väggarna alls, utan satsat på att ”mysa upp” från golvet istället.
Nu har ni ju valp på kanske blir lite svårt med vissa saker då... Men tråkigt att gömma timret!
 
Beställt en lampa :love:
Screenshot_20191121-105803~2.png


Äntligen tar jag mig tid och mod att inte bara köpa det billigaste utan saker jag blir kär i och verkligen vill ha. Känner mig väldigt inspirerad.
Denna ska hänga i trappan i vårt torp, mest som en inredningsdetalj men också ge lite ljus åt övre delen av trappan och hallen uppe. Där är så lågt i tak så taklampa funkar inte, har endast en bordslampa där.
I framtiden får den sällskap av blåmålning av trappan och vit pärlspont på väggen.

Idag inhandlas också en spegel och det finns en taklampa att hämta på posten. Ska bli så kul när den kommer upp!
 
Min pappa har nämligen snarlika dessa. Den översta verkar vara identisk.
Jag tycker de är fina men skulle vara roligt att veta lite mer om ursprunget.
Vi har precis likadana tavlor i vår stuga! Stugan ligger utanför Gällivare och är byggd 53 så tavlorna har hängt där sedan dess, men mer än så vet jag inte. Antagligen ett rätt vanligt motiv som såldes runt om i landet?
 
Vi har precis likadana tavlor i vår stuga! Stugan ligger utanför Gällivare och är byggd 53 så tavlorna har hängt där sedan dess, men mer än så vet jag inte. Antagligen ett rätt vanligt motiv som såldes runt om i landet?
Jag vet att någon veckotidning hade de bilder på helsidor i tidningen, kan det vara Hemmets Veckotidning? Min mormor brukade läsa den. Kan även varit Året Runt. :)
 
Beställt en lampa :love:
Visa bifogad fil 40110

Äntligen tar jag mig tid och mod att inte bara köpa det billigaste utan saker jag blir kär i och verkligen vill ha. Känner mig väldigt inspirerad.
Denna ska hänga i trappan i vårt torp, mest som en inredningsdetalj men också ge lite ljus åt övre delen av trappan och hallen uppe. Där är så lågt i tak så taklampa funkar inte, har endast en bordslampa där.
I framtiden får den sällskap av blåmålning av trappan och vit pärlspont på väggen.

Idag inhandlas också en spegel och det finns en taklampa att hämta på posten. Ska bli så kul när den kommer upp!
Var har du köpt den? Riktigt snygg!
 
Fluffig filt eller fårskinn i gungstolen, ett fårskinn på bänken eller sätta dig ljusstakar i olika höjder. Lite trevliga tavlor på väggarna?
Tänkte precis föreslå samma sak! :up:

@Ainon Ni har ju den roliga biten framför er :D Köpa dekorationer! :love: Kolla på frökenfräken och liknande hemsidor, ni har en underbar bas att dekorera med lantlig stil :love::love::love: Jag kan säkert komma med förslag om du vill :angel: såg häromdagen en guldfärgad ljusstake på H&M Home som såg ut som ett renhorn, den skulle passa in hos er, på bordet framför soffan eller på spiskransen :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
381
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
673
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 303
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 303
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp