Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt en sån där tapetborttagare nu och kollat instruktionsfilm på Youtube. Känns typ galet enkelt? Lite too good to be true. Ska testa i morgon (eller ikväll) på vanliga tapeter.
 
Köpt en sån där tapetborttagare nu och kollat instruktionsfilm på Youtube. Känns typ galet enkelt? Lite too good to be true. Ska testa i morgon (eller ikväll) på vanliga tapeter.
Ja den är sjukt simpel egentligen :laugh: Vi fick slita lite olika hårt på väggarna, ena släppte villigt alla fem gamla tapeter in till betongväggen, en annan fick vi ta lager för lager. Den yttre plastiga var värst, papperstapeterna under var snällare.
 
1F614E07-6C48-4058-95D3-1C6F03728C59.jpeg

Idag kom nya sängen upp i sovrummet, så behövde såklart piffa till lite med en hylla under tavlorna. Resten av rummet har jag gråa tapeter i, så jag sover inte i en trälåda! :o:rofl:
Träväggen kom fram efter jag rev ner masonitskivorna som byggde för kattvinden, sen har jag inte bestämt mig för om den ska vara kvar eller inte, men just nu får den vara det iaf! Dörren till kattvinden var igenspikad med masonit den med, plockade bort det, och under var det en finfin spegeldörr som fick lite kärlek.
 
Visa bifogad fil 39717
Idag kom nya sängen upp i sovrummet, så behövde såklart piffa till lite med en hylla under tavlorna. Resten av rummet har jag gråa tapeter i, så jag sover inte i en trälåda! :o:rofl:
Träväggen kom fram efter jag rev ner masonitskivorna som byggde för kattvinden, sen har jag inte bestämt mig för om den ska vara kvar eller inte, men just nu får den vara det iaf! Dörren till kattvinden var igenspikad med masonit den med, plockade bort det, och under var det en finfin spegeldörr som fick lite kärlek.

Ha kvar väggen :love:
 
Har börjat ånga ner tapeten men börjar typ ångra mig lite. Är det konstigt att måla sen direkt på gips? Eller är det så man gör?
Ja den är sjukt simpel egentligen :laugh: Vi fick slita lite olika hårt på väggarna, ena släppte villigt alla fem gamla tapeter in till betongväggen, en annan fick vi ta lager för lager. Den yttre plastiga var värst, papperstapeterna under var snällare.
Slitit ner tre våder nu. De första två gick sådär för jag var onödigt stressad över att ånga sönder väggen. Tapeter gick sönder i två skickt så har massa fnös kvar jag måste ta tag i. När jag vågade ånga på lite mer så var det verkligen sjukt enkelt.
 
Har börjat ånga ner tapeten men börjar typ ångra mig lite. Är det konstigt att måla sen direkt på gips? Eller är det så man gör?

Slitit ner tre våder nu. De första två gick sådär för jag var onödigt stressad över att ånga sönder väggen. Tapeter gick sönder i två skickt så har massa fnös kvar jag måste ta tag i. När jag vågade ånga på lite mer så var det verkligen sjukt enkelt.
Svamlar, spammar och svarar mig själv. Är inte gips under tapeten. Är något annat. Jaja det blir nog bra tillslut.
 
Är just nu riktigt inspirerad vad gäller inredning. Kliar nästan i fingrarna. Märklig känsla!
Tidigare i veckan var jag på besök hos en tant som hade magnifik inredning och idag blev jag mer ”stallinspiration”. Hade verkligen inte väntat mig det.

Vissa människor verkar ha det där i sig. Att få relativt ordinära ytor något utöver det vanliga.
Har nu insett att jag verkligen gillar blommiga tapeter, blommiga fåtöljer och blommor överlag.
Sedan massa böcker och gärna då i fina bokhyllor som redan i sig är en prydnad.
Och inte att förglömma de viktiga dofterna. Tycker mitt hem luktar neutralt och ganska gott men det behövs betydligt mer! Vill ha PANG god doft.

Ni som gillar och har lite samma får gärna lägga ut någon bild på eran fåtölj, vägg eller vad det nu kan vara :)!
 
Vi måste börja bestämma vad vi ska ha på väggarna i rummet vi renoverar. Ska bli ett barnrum och dottern önskar gult. Förut hade jag tänkt måla men nu börjar jag spana lite på tapeter i stället.

Har ni tips på tapeter till barnrum som går i gult, kanske något fint mönster med gult i? Det får absolut inte gå mot aprikos utan hellre typ senapsgult. 😬 Vill heller inte ha fondvägg utan de ska funka att ha i hela rummet. Tycker det är så himla svårt, får noll inspiration av att bara titta på web butiker.
 
Senast ändrad:
Vi måste börja bestämma vad vi ska ha på väggarna i rummet vi renoverar. Ska bli ett barnrum och dottern önskar gult. Förut hade jag tänkt måla men nu börjar jag spana lite på tapeter i stället.

Har ni tips på tapeter till barnrum som går i gult, kanske något fint mönster med gult i? Det får absolut inte gå mot aprikos utan hellre typ senapsgult. 😬 Vill heller inte ha fondvägg utan de ska funka att ha i hela rummet. Tycker det är så himla svårt, får noll inspiration av att bara titta på web butiker.

Min favoritbarntapet, som jag hade i dotterns rum i vår förra bostad, är Cherry Friends från Boråstapeter. Dottern hade också en önskefärg, men den ändrades under processen så jag vågade inte gå all in på den.

Cherry Friends finns i två färgställningar och båda innehåller gult, men det är kanske inte den dominanta färgen.

Jag har oftast sett den här tapeten användas som fondvägg, men det gjorde inte jag. :D

A17F5395-762B-4463-A81F-F04EF1323AD1.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
370
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
665
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 193
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp