Bukefalos 28 år!

Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lampan hade såklart en spricka i ett av glasen. :arghh: Återstår att se hur smidigt företaget är med problemet.

Men den är såååå fin. :love: Större än jag trodde!
 
Testade spola i den, men kanske börjar läcka med tiden? 😱 ska sätta en tallrik under!!
Ja det var ju inte så att det rann ur den men på något vis så hamnade det vatten på fönsterbrädan. Och det plus stål skapade en svår rost som är omöjlig att ta bort :banghead:
 
"Nytt" till badrummet :)
IMG_20191127_211212_486.jpg
 
Eftersom jag fått så mycket bra tips till vardagsrummet 😍
Vad skulle ni ha för gardiner på vintern här i köket? Och hur långa gardiner skulle ni ha?
Vi har vita ”mormorsstänger” som ska upp.
Vill ha det varmare och mer ombonat då det ’bara’ är vitt/grått/blått. (Soffan ska kläs om i matchande färg)
77556AF3-770C-43CE-8284-20DA7624D866.jpeg
 
Eftersom jag fått så mycket bra tips till vardagsrummet 😍
Vad skulle ni ha för gardiner på vintern här i köket? Och hur långa gardiner skulle ni ha?
Vi har vita ”mormorsstänger” som ska upp.
Vill ha det varmare och mer ombonat då det ’bara’ är vitt/grått/blått. (Soffan ska kläs om i matchande färg)Visa bifogad fil 40512
Åh min mamma har precis satt upp ett par (jul)gardiner som hade passat jättebra där :love: beige/bruna och vit randiga gardiner (med smala ränder) med ett diskret större kranshjärta nära toppen. Tyvärr är de nog ute ur sortimentet men jag tänker såna lite natur-/linnefärger. Jag älskar sån lantlig miljö :love:

Men om ni tycker om mönstersprak så hade det säkert passat med någon av de som finns på Hemtex nu i sammet :D Men då hade jag klätt om sittkuddar till soffan så man kan byta när det blir sommar :D
 
@Ainon Jag tycker mörkt grön/guld kombination hade varit fint. Grönt är också en ganska julig färg.

Jag hade skippat rött då det skär sig så väldigt mot det blå i soffan och skåpet :)
Blått och rött kan passa ihop tycker jag, det ska vi ha i vardagsrummet hemma :D
Jag tycker att det är snarare blått och grönt som inte passar ihop med rött. Rött passar med grönt eller blått för sig (eller med en kompletterande färg som guld eller vitt etc) men inte båda samtidigt. Blir lite för många starka färger tror jag.
I övrigt håller jag med om grönt och guld :love:
 
Åh min mamma har precis satt upp ett par (jul)gardiner som hade passat jättebra där :love: beige/bruna och vit randiga gardiner (med smala ränder) med ett diskret större kranshjärta nära toppen. Tyvärr är de nog ute ur sortimentet men jag tänker såna lite natur-/linnefärger. Jag älskar sån lantlig miljö :love:

Men om ni tycker om mönstersprak så hade det säkert passat med någon av de som finns på Hemtex nu i sammet :D Men då hade jag klätt om sittkuddar till soffan så man kan byta när det blir sommar :D

googlar frenetiskt gardiner :D
Hittade dessa som var fina, utbudet av mönstrade gröna gardiner var väldigt sparsamt, kanske lättare att hitta efter jul 🤔. https://www.hemtex.se/article/fransk_veckbandslangd_152728
 
Kollat lite posters till min tavelvägg, fastnade för dessa:
Screenshot_20191127-105139_Chrome.jpg


Men sen frågade min kompis om jag inte skulle ha nån av mina egna bilder?! Jag såg ut såhär O_o
Men idén kanske inte är jättedum? Problemet är nu att välja ut två 50×70 (eller mindre om jag vill ha passepartout...) som passar ihop.. det är guldramar de ska vara i.
Resten av väggen kommer vara blandad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
408
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
697
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 564
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 406
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp