Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har köpt en gigantisk gesso-guldram i jugendstil som jag tänkte skulle komma upp ovanför schäslongen. Nu börjar jag undra om jag kanske borde satsa på fler mindre ramar istället. Som en tavelvägg. Vad tycker ni?
Just nu har jag som synes posters i tråkiga svarta ramar. Känns inte riktigt som ”jag”
Går det inte att ha den i mitten och sen ha andra tavlor i olika storlekar runtomkring?
 
Så får det bli den här på väggen bakom soffan, i vinkel med den förra:
lavmi-img-hills-yellow-142201.jpg


Blir brokigt men vafan, jag ÄR brokig och jag är trött på att dölja det :angel:
(välkommen till liverapporteringen av mitt breakdown)
 
Hittade en köttkvarn på loppis som fick bli lampa :D armaturen syns lite väl mycket, men den går inte att sätta längre ner riktigt. Klurar lite på hur jag ska lösa det, om det räcker med att "fula till den" lite så den smälter ihop bättre med kvarnen.
Visa bifogad fil 39491

Tycker just den modellen är så häftiga. Hur gjorde du för att ha kvar veven? Min väninna gjorde likadant i somras och jag har också en hemma som ska bli lampa funderar bara på hur jag enklast gömmersladd och får bort själva kvarnen i den :)
 
Tycker just den modellen är så häftiga. Hur gjorde du för att ha kvar veven? Min väninna gjorde likadant i somras och jag har också en hemma som ska bli lampa funderar bara på hur jag enklast gömmersladd och får bort själva kvarnen i den :)
Jag tog ut kvarnen, och snurrade lampsladden runt den innan jag petade i den igen! Annars finns det ju inget att fästa veven i, så det blev den enda fungerande lösningen. Sladden kommer ju ut där köttet kommer ut, så har jag skruvat dit ringen som håller fast hålskivan först, och sen bara satt dit hålskivan löst utanpå för att dölja sladden lite. Den behöver ju inte hålla för att flyttas runt, så det funkar.
 
Jag tog ut kvarnen, och snurrade lampsladden runt den innan jag petade i den igen! Annars finns det ju inget att fästa veven i, så det blev den enda fungerande lösningen. Sladden kommer ju ut där köttet kommer ut, så har jag skruvat dit ringen som håller fast hålskivan först, och sen bara satt dit hålskivan löst utanpå för att dölja sladden lite. Den behöver ju inte hålla för att flyttas runt, så det funkar.

Jag funderade på att borra hål i botten men då skulle jag nästan behöva skära av en bit av kvarnen. så det sitter lättare.

Ja ja kvarnen har suttit på samma plats sen i somras så jag kan fundera ett tag till :rofl:

Tack :D
 
Fattar! Den som valt nuvarande tapet hos mig har kört samma färgtema som på bänkarna, blågrönt nedanför bården och rosatonat porslin ovanför. Hjälp, är allt jag kan säga om det. Har även tapet på varenda centimeter känns det som 🙈 Kommer definitivt måla sidorna på skåpen och ovanför bänkarna. I matdelen blir det nog Borås Berså i gult eller grönt :D och lagom matchande skåpluckor så småningom.
Bersa_Image_Tile_Item_1753.jpg
Bersa_Image_Tile_Item_1750.jpg
Ha sån där ... eeeeh vad heter det, där det är trä på halva väggen och sedan tapet upptill? Jag är hemligt förtjust i det :angel::love: Passar ju bra om det är olika färger på lådorna och skåpen :idea:
 
Det var en fin kökstapet! Varifrån kommer den?

Rusta faktist! :o Jag byter tapeter så pass ofta så köper oftast mina tapeter billigaste, möjligaste. Den enda tapet som var riktigt svindyr är faktist fondväggen inne i vardagsrummet, annars så tror jag alla tapeter som är i huset är från rusta.

Har satsat på att renovera utan att låna, så då får man ta lite billigare alternativ, och jag är nöjd med deras tapeter! Lätta att få upp, och håller.:up:
 
Rusta faktist! :o Jag byter tapeter så pass ofta så köper oftast mina tapeter billigaste, möjligaste. Den enda tapet som var riktigt svindyr är faktist fondväggen inne i vardagsrummet, annars så tror jag alla tapeter som är i huset är från rusta.

Har satsat på att renovera utan att låna, så då får man ta lite billigare alternativ, och jag är nöjd med deras tapeter! Lätta att få upp, och håller.:up:
Jag gör det samma,har merparten från Rusta, tips kolla stuvbutiken i karlstad
 
Rusta faktist! :o Jag byter tapeter så pass ofta så köper oftast mina tapeter billigaste, möjligaste. Den enda tapet som var riktigt svindyr är faktist fondväggen inne i vardagsrummet, annars så tror jag alla tapeter som är i huset är från rusta.

Har satsat på att renovera utan att låna, så då får man ta lite billigare alternativ, och jag är nöjd med deras tapeter! Lätta att få upp, och håller.:up:
Rustas tapeter är jättebra och snygga, och får också bra omdömen i användartester :up: . Jag har enbart Rusta-tapeter i mitt hus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
647
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp