Sv: Inridning

Jag har haft tre utav mina hästar inridna hos olika personer, och var överlag väldigt nöjd med allas jobb!

Alla tre var bara borta ca 4-5 veckor och gick då från att inte ha gjort något alls (den senaste hade dock haft schabrak + sadel, men aldrig sadelgjord) till att kunna ridas i alla gångarter (dock med lite styrsvårigheter :)) på den tiden. De har varit väldigt olika i temperamentet, en cool och väldigt samarbetsvillig, en lite mer envis och tjurig, och en som har lite svårt med tillit och är mer nervös av sig).

Vi har också alltid fått rådet att man inte ska ha longerat en massa o sånt innan, för ju mindre kondis desto bättre!

Men det känns ju som att de har rätt mycket problem med hästen (och det är ju inte konstigt om den bara går i en liten fyrkant) så det är kanske bättre att kolla efter ett annat ställe? Lycka till i vilket fall som!
 
Sv: Inridning

Kul att höra att det löste sig! Låter ju kanon att han fick komma till uppfödaren. De känner honom och vice versa :laugh: Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 104
Kropp & Själ Jag är född med en svagare och kortare vänster sida. Jag har aldrig brytt mig om inlägg osv utan bara kört på och jag har aldrig haft...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: Lilla
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 450
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 572
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp