Hipphopp

Trådstartare
Ni som har skickat iväg era hästar till någon som ska rida in den, hur mycket uppdatering har ni fått vad som händer i utvecklingen?
Varje dag, en gång i veckan etc. Beror såklart hur många hästar personen har att ta hand om men vilken erfarenhet har ni och tyckte ni det var tillräckligt eller för lite.
 
Ni som har skickat iväg era hästar till någon som ska rida in den, hur mycket uppdatering har ni fått vad som händer i utvecklingen?
Varje dag, en gång i veckan etc. Beror såklart hur många hästar personen har att ta hand om men vilken erfarenhet har ni och tyckte ni det var tillräckligt eller för lite.
Jag hade min tidigare häst iväg på inridning i två månader i sträck. Då fick jag först uppdatering direkt efter 1-2 dagar via sms, sedan efter 1-2 veckor via sms, och sedan med kanske 2 veckors mellanrum via instagramfilmer och liknande (dvs inte direkt till mig, men jag kunde ändå följa utvecklingen) . Jag hade inga problem med att det inte var särskilt många uppdateringar.
 
Ni som har skickat iväg era hästar till någon som ska rida in den, hur mycket uppdatering har ni fått vad som händer i utvecklingen?
Varje dag, en gång i veckan etc. Beror såklart hur många hästar personen har att ta hand om men vilken erfarenhet har ni och tyckte ni det var tillräckligt eller för lite.
Tänker att det blir mer pang för pengarna om tiden läggs på hästen istället för alltför tät administration av rapportering till hästägaren.
Självklart ska man kommunicera med varandra, särskilt när jobbet börjar bli klart för överlämning till hästägaren.

Hur kommunikationen ska se ut borde sättas när man ingår avtalet. Vill hästägaren ha täta rapporter med flera filmer osv då kan hen ju betala extra för det.
 
Vi har en ponny hemma för inridning och vi frågade ägaren om det var ok att uppdatera via instagram och det var det, så hon följer oss där helt enkelt och ser hur det går. Det blir kanske 2-4 ggr i veckan.
 
Nu lämnade jag visserligen "bort" min häst till en person i samma stall som hästen redan stod i, samt där jag hade min andra, vuxna häst installad, så jag var med ganska mycket. Typ hjälpte till vid löshoppning och vi red ut tillsammans några gånger, där jag red den vuxna ponnyn. Utöver det skickade personen som hade hand om inridningen sms och bilder från när de jobbade hästen när jag inte var där, men det var främst i början, som första gången hon satt på henne och sådär. Mot slutet var det inte alls samma uppdatering (jag är inte så nöjd med avslutandet av inridningen, tjejen som skulle hjälpa till att rida in min häst skadade sig och kunde inte rida de sista två veckorna av inridningsperioden, jag ville då få tillbaka hästen i förtid men personen som hade hand om det envisades med att behålla henne och bara longera i två veckor.)
 
Fick veckovis uppdatering av de hade för sig och hur de gick. Hälsa på varannan vecka typ bara för att säga hej till hästen när jag ändå åkte förbi. Sen la hen ut på sociala medier ibland också så läste ju där med 😊 Tyckte de fungerade bra. Räckte för mig att veta en gång i veckan vad de hade för sig. Hen red ju inte hästen mer en max 3 dagar i veckan.
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 220
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Lutten
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 883
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp