Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har köpt en sadel till honom som kommit nu oxå! En crates som jag hoppas skall passa honom, men jag får vänta lite med att lägga på den tills markarbetet sitter lite mera. Sadeln var ursnygg!!
Ska inhandla lite saker på scandinavium när jag skall dit. En bosal vill jag ha till honom och ett träns behöver köpas. Det är så kul att köpa nytt!!![]()
*kl*
Tänkte ta premiär turen ut i skogen nästa helg, men får kanske skjuta upp det då Wille var super halt på vänster bak (framsidan strax under knäet) i dag
Som tur e är ställägaren, utbildad hästvårdare och hon kände igenom honom och trodde bara det var en muskelskada, typ smäll eller sträckning. Får avakta och se till i morgon.
Jag som sett fram emot turen nästa helg, men har jag tur så har det gått över till nästa helg.
Det är en crates trailsadel. Tänkte att jag börjar med den och skulle det bli att jag bara kommer att tävla tex reining sedan då får jag väl köpa mig en reiningsadel.
Ska se om jag kan hitta en bild på den.
Vad är det du inte gillar med din bosal? Har inte haft någon innan så det kan ju vara bra att veta vad man skall undvika.![]()
Det är en crates trailsadel. Tänkte att jag börjar med den och skulle det bli att jag bara kommer att tävla tex reining sedan då får jag väl köpa mig en reiningsadel.
Ska se om jag kan hitta en bild på den.
Vad är det du inte gillar med din bosal? Har inte haft någon innan så det kan ju vara bra att veta vad man skall undvika.![]()
Halloj,
har en appaloosatjej som blir 3 i april. Har haft henne ca 8 månader nu.
Hon har varit helt okomplicerad i alla lägen, tagit allt nytt med ro.
Hon går genom vatten, över träbro (ett måste för att komma till en av hagarna, he he...), över pressenning, går med på att bli berörd överallt även med (numera ofarliga) foderpåsen. Går undan för lätt tryck, backar, stannar på whoa. Har haft all utrustning, gått som handhäst, mm, mm.
Ja, då allt går så smidigt är det lätt att bli övermodig. Blev ledd de två första gångerna - helt cool häst. Red sedan ett 10-tal gånger själv i ca 15 minuter. Heeeeelt cool häst. Tills hon fick för sig att galoppera. Nja, jag åkte av i krumbuktsprång nr 2.
Övermodig arbetar nu sin häst mer på marken innan nästa uppsittning.
Här en bild på typ 8:e gången i sadeln.
![]()
(Min border vallar hysteriskt...)