Insändare: "Ett dråpslag mot en klassisk sport"

Den 1 februari skickade ATG ut en pressrelease där man meddelade att ATG inte längre kommer ta spel på hinderlopp och då inte heller visa loppen. Beskedet är ett dråpslag mot en klassisk sport. ATG är i praktiken ett fortsatt monopol som nu också gör sportsliga avgöranden.
 
Den 1 februari skickade ATG ut en pressrelease där man meddelade att ATG inte längre kommer ta spel på hinderlopp och då inte heller visa loppen. Beskedet är ett dråpslag mot en klassisk sport. ATG är i praktiken ett fortsatt monopol som nu också gör sportsliga avgöranden.
"All hästsport är farlig (...) för häst/ar". Och det ska vara ett försvar för att behålla sporten?
 
Oj, det var en paranoid text...

En bit text från slutet:

"Nu florerar därför ett antal teorier. Kan det inte rentav vara ett fulspel där ATG springer ärenden för någon galopptjänsteman som hellre vill lägga hindersportens prispengar på storloppen? En annan teori kan vara att ”en djurrättsaktivist” har smugit sig in på ATG och nu börjar agera? "

En "djurrättsaktivist" ska alltså ha infiltrerat ATG i syfte att knäcka just hinderloppen?

Det finns två ridsporter jag undviker att se på för jag tycker att det är obehagligt: det ena är fälttävlans terrängdel och den andra är just hinderlopp. Jag har alltid känslan när jag ser på nån av dem att när som helst kan en häst gå omkull och bryta ett ben eller nacken. Klarar inte av att se på det.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Är inte en person som normalt blir väldigt upprörd eller arg över saker i min vardag, men, nu har saker samlats på hög under en längre...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är så hjärtslitande tomt utan fyra tassar omkring mig. Hans matskålar är nu undanplockade. Men sovkorgen ligger kvar. Det spelar...
Svar
12
· Visningar
1 439
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp