Arg (rant)

Är inte en person som normalt blir väldigt upprörd eller arg över saker i min vardag, men, nu har saker samlats på hög under en längre tid och jag är på bristningsgränsen.

Till att börja med är jag frustrerad över saker på mitt jobb. Har en chef som är extremt slapp när det kommer till planering (han tycker, gissningsvis, att det inte spelar någon större roll eftersom han bara har två anställda och den ena är hans son. Den andra är jag). Nu är det så att vi ännu inte lagt semester för i år då han inte tycker att det är så himla viktigt att göra sånt i tid. Jag däremot, som har barn och behöver lösa barnpassning när förskola/fritids är stängt tycker att det inte är helt oviktigt. Detta är ett utav mååååånga små problem, jag liksom stör ihjäl mig på att han vägrar ta sitt ansvar som chef samtidigt som han själv tycker att han är världens bästa chef typ för att ”han är så snäll”. Han är ingen dålig människa på något sätt men jag är, rent ut sagt, hjärtligt trött på att ha honom som chef.

Grej nummer två som verkligen pushat mig över kanten är vår boendesituation. Vi bor i hyresrätt och i måndags har jag missade samtal från fastighetsskötaren samt sms där det står ”ring mig”. Ringer upp och det visar sig att våra fönster är i så risigt skick att dom behöver bytas asap. Tänker att detta måste ju hyresvärden ha känt till men struntat i att upplysa oss om. Iaf dom vill gå in i lägenheten typ helst samma dag och påbörja jobbet. Jag säger att vi har katter hemma och dom kan absolut inte lämnas oövervakade i en lägenhet på tredje våningen utan fönster och den dumme jäveln (förlåt) hummar ”hm hm nej men nu är det såhär och vi måste göra detta nu så ni får lösa det” typ. Hatar honom så mycket just nu. Iaf, nu bor vi temporärt i en lägenhet utan fönster i sovrummen och jag ringde fastighetsskötaren idag igen för att höra hur tidsplanen ser ut. Det är tyvärr inte jättevarmt ute än heller så vi har sovit fullt påbyltade med 3 täcken var. Katterna kan röra sig begränsat i lägenheten och jag är konstant superstressad att någon ska trilla ut. Då säger den dumme fan (ursäkta, förlåt) att vi får ”låtsas att vi campar” och att dom ”faktiskt inte såsar runt utan jobbar så fort dom kan”. Nej, det har jag heller inte påstått, men är det inte liiiite konstigt att dom inte kunnat meddela sina hyresgäster förrän dagen innan ett sånt här arbete påbörjas?

Arghhhh!!!!! Jag är så jävla arg. Känner mig så pissigt jävla behandlad i olika sammanhang just nu och som grädde på moset har jag en konstant ångestklump i magen och tänker att något ska hända katterna medan vi är på jobbet.
 

Bifogade filer

  • 3E601ECD-04C4-4280-8B62-AB78C6CED81D.jpeg
    3E601ECD-04C4-4280-8B62-AB78C6CED81D.jpeg
    174,3 KB · Visningar: 28

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 933
Senast: Voeux
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte förklara allting och jag vill inte berätta allting här. Men vill iallafall säga förlåt till alla här som skriver massa...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
12 350
Senast: sorbifolia
·
  • Artikel
Dagbok Jag är en person med väldigt mycket ångest/nojor/tvångstankar kring saker. Och när jag skriver detta ber jag er som svarar att ha...
Svar
9
· Visningar
1 215
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp