Insikter genom hitta.se

Jag lyssnade på en podcast tidigare idag och de pratade om statistik och information man kan hitta (!) på hitta.se om man söker på sig själv, eller någon annan - politisk inriktning, inkomst och roligast av allt, intressen!

Jag var såklart tvungen att titta på mig själv och upptäckte att:

- F! har 196% fler röster i mitt område än i övriga Sverige (mycket nöjd, såklart)
- Medelåldern är 42 bast, men den mest representerade gruppen är vuxna i åldern 50-64 utan barn.
- Vi är intresserade av näringsliv, samhällsekonomi, golf, sportevenemang, läsa om resmål (men inte de facto resa?), fackliga frågor, utrikespolitik, vin och vinprovning, värdepapper och värdepappershandel, längdskidåkning och tyngdlyftning :D
- Medelinkomsten är 8% lägre än genomsnittet i Sverige
- Senaste bilköpet i området var för knappt två år sedan (eh?) och det var en Porsche som inhandlades.

Kollade på mamma och pappas område också och det var inga direkta chocker där - även om jag tyckte att intresset "bantningstips" var roligt - och även på Hunnebostrand, där största gruppen boende är 65+, röstar på KD och gillar att snickra och måla, pyssla, dona i trädgården och intresserar sig för - håll i hatten - kungligheter!

Hittar ni något kul (eller upprörande) om era områden? :)
Moderater som tjänar 32% över snittet.

Vi är inte moderater utan rätt röda och slår vi ihop våra inkomster och delar på två har vi områdets snittinkomst.
Vi är två år äldre än snittåldern.
 
Lol här är det tydligen segling, workout, utrikespolitik samt "värdepapper och värdepappersaffärer" som gäller, och liberalerna är 145% mer representerade här än i riksgenomsnittet, dock röstar 47% på moderaterna. Haha ptja jag tjänar lite mer än riksgenomsnittet men bra mkt mindre än de flesta i mitt område (53% över riksgenomsnittet) samt tycker mkt om att flirta med kommunistiska tankesätt
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp