Insikter genom hitta.se

Det där är väl i stort sett de intressen man kunde förvänta sig mot resten av informationen i ditt inlägg? Möjligen med tillägget "värdepapper och värdepappersaffärer", som tycks vara ett vanligt intresse i vissa områden om man får tro Hitta.se.

Jag fattar inte var de har informationen om intressen från?

Ja, det var lite stereotypt rent av. Hade väntat mig ridsport som ett intresse också kanske.
 
Inte så värst, kanske. En del av det är ju mer eller mindre vetenskapligt trivialt. Valresultatet är ju som det är och våra inkomster är offentliga uppgifter.

Men intressena? Jag tycker inte riktigt den där infon ger svar på frågan om hur de får fram intressena?

Sen tycker jag att flera av intressena är lite konstiga i den meningen att jag inte tror att det är så intressen omtalas. Eller att intressena omfattar saker som man liksom bara gör, utan att direkt vara intresserad, som tex följa lite tv-serier eller spela dataspel. En del är intresserade av sådant, men många fler bara gör det, tänker jag. (Eller så är det min allmänna nördighet som slår igenom, bara?)

Fast det stod ju också hur de gjort för att få fram intresseuppgifterna. Men sen håller jag helt med dig i dina invändningar :)

Jag är mest nyfiken på varför alla 42-åringar i mitt område är specifikt intresserade av ungdomskultur. Är de unga i sinnet eller gillar de att titta på när ungdomar utövar kultur? :p
 
Motorsport och astrologi verkar dominera Nordvästskåne. O_o (Nej, jag bor inte i Åstorps kommun)
"jakt, meka med bilar, motorcyklar, rida, motorsport, astrologi, sportfiska, alternativ hälsovård, antikviteter och snickra/måla och bygga".
 
Fast det stod ju också hur de gjort för att få fram intresseuppgifterna. Men sen håller jag helt med dig i dina invändningar :)

Jag är mest nyfiken på varför alla 42-åringar i mitt område är specifikt intresserade av ungdomskultur. Är de unga i sinnet eller gillar de att titta på när ungdomar utövar kultur? :p
Jag tänker fördomsfullt att (det uttalade) intresset för ungdomskultur är ett sätt att framställa sig som "med i sin tid". :p
 
Senaste bilköpet i närheten gjordes i april 2014 och var en 13 år gammal Toyota. Haha det är min bil
Vanligaste bilarna: VW, Volvo och Ford

Här är medelinkomsten 22 684 kr, vilket är 16% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 782 056 kr. Jag tjänar ungefär så men har inte så stora lån.

Valdistriktet röstar borgerligt. Centerpartiet får 239% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 24,7% av rösterna. Jag bor granne med bönder, jag är inte förvånad.

Medelåldern bland de som bor i området är 58 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 50-64, överrepresenterade i området. Jag är ju yngre än så, men singel så det stämmer iaf

Vanliga intressen är motorcyklar, meka med bilar, motorsport, arbeta i trädgården, trav och galopp, energisparande, sportfiska, snickra/måla och bygga, rida och bild-/ljudanläggningar. Låter som det mest bor karlar här om man kollar intressena *s*. Men ridning stämmer ju iaf.
 
Jag tänker fördomsfullt att (det uttalade) intresset för ungdomskultur är ett sätt att framställa sig som "med i sin tid". :p

Läser man på "Wiki" så är mycket av det som en gång var "ungdomskultur" sådant som i alla fall jag idag förknippar med gubbar som inte riktigt vill visa att de förstått att åren gått. Att sen prislappen för deras intresse sen utvecklats mer än intresset i sig är bara en marknadsanpassning i tiden, går det att få någon att betala så sätts priset därefter!
 
Det här var ju helkul. Inkomsten jättelåg men lån på två millar. Tror miljonären drar iväg åt ena hållet och mjölkbonden åt andra. Men en granne är intresserad av utförsåkning? What? Jag känner helt enkelt mina grannar för dåligt. Utförsåkning? Står det någonstans vilken radie dom har på statistiken?
 
Läser man på "Wiki" så är mycket av det som en gång var "ungdomskultur" sådant som i alla fall jag idag förknippar med gubbar som inte riktigt vill visa att de förstått att åren gått. Att sen prislappen för deras intresse sen utvecklats mer än intresset i sig är bara en marknadsanpassning i tiden, går det att få någon att betala så sätts priset därefter!
Du menar sådant som att lyssna på Rolling Stones och tro att det är ungdomskultur man ägnar sig åt?
 
Det här var ju helkul. Inkomsten jättelåg men lån på två millar. Tror miljonären drar iväg åt ena hållet och mjölkbonden åt andra. Men en granne är intresserad av utförsåkning? What? Jag känner helt enkelt mina grannar för dåligt. Utförsåkning? Står det någonstans vilken radie dom har på statistiken?

Det är ju inte så att just dina grannar är uttalat intresserade av utförsåkning. Utan att personer som lever under de förhållanden som de gör vanligen är intresserade av utförsåkning. Sant eller ej låter jag vara osagt :p
 
Det här var ju helkul. Inkomsten jättelåg men lån på två millar. Tror miljonären drar iväg åt ena hållet och mjölkbonden åt andra. Men en granne är intresserad av utförsåkning? What? Jag känner helt enkelt mina grannar för dåligt. Utförsåkning? Står det någonstans vilken radie dom har på statistiken?

Jag klistrar in ifrån hitta.se:

Livsstilsdata

Den livsstilsrelaterade informationen på sajten kommer från Mosaic Livsstilar. Mosaic-modellen uppstod som ett forskningsprojekt i England för över 30 år sedan och har sen utvecklats till en produkt som används av både privata och offentliga företag och organisationer i ett 30-tal länder. Ofta används Mosaic i syften som att lära känna sin kundbas eller att förstå de gemensamma drivkrafterna hos en större mängd kunder som uppvisar samma beteende. Globalt är 2 miljarder konsumenter klassificerade. Mosaic bygger på att människor har en tendens att bo där människor ur många aspekter är ganska lika dem själva.

Livsstilstyperna i svenska versionen av Mosaic är framtagna ur en stor mängd publika datakällor som tillsammans pekar ut Mosaictypstillhörigheten . Det finns ingen enskild avgörande faktor som styr typtillhörigheten, det är det sammantagna värdet som ger typen. Denna typ är sen illustrerad med undersökningsdata från Orvesto Konsument för att levandegöra persona-typer. Även om någon med en viss klassificering inte tycker att det är kul med exempelvis utförsåkning så är det ett intresse som är vanligt hos folk med liknande förutsättningar i övrigt.

På Hittas sajt publiceras datan som uppsamlad på ett större område som i sin tur kan ha olika livsstilar men eftersom människor i samma område tenderar att ha likartade familjefaser och socioekonomier blir det samlade resultatet träffsäkert.
 
Senaste bilen var i april i år och var en två år gammal grå Peugeot 508, den har jag sett i grannhusets garage. Populära bilmärken är Volvo, BMW och Mercedes, familjen råkar faktiskt ha alla tre.

Moderaterna får 142% fler röster än riksgenomsnittet, de är störst med 56,5%. Intressen: näringsliv och samhällsekonomi, konst, utrikespolitik, andra länders kultur, golf, inrikespolitik, segling, värdepapper och värdepappersaffärer, teater och litteratur. Jag kan väl skriva under på allt utom konst och teater.

Medelinkomsten är 77% högre än genomsnittet och snittbelåningen är 4,2 miljoner. Det bor en himla massa pensionärer i vårt hus och husen bredvid, så jag är förvånad över den höga belåningen.
 
I Carolines område tjänar man mindre än andra svenskar
Här är medelinkomsten 17 653 kr, vilket är 35% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 516 603 kr.
Kristdemokraterna är ovanligt starka i Carolines område
Valdistriktet röstar borgerligt. Kristdemokraterna får 243% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 25,5% av rösterna.
Caroline är yngre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 51 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 65+, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är spela dataspel/tv-spel, bild-/ljudanläggningar, datorer, foto/film, meka med bilar, pyssla, vidareutbildning/gå på kurser, alternativ hälsovård, astrologi och ny teknik i vardagslivet.
Senast köpta bilen i området är en Opel
Senaste bilköpet i närheten gjordes i juli 2014 och var en 13 år gammal svart Opel Agila 5D 1.2 Comfor.
Dessa bilmärken är särskilt populära i det här området:
Volvo, Volkswagen och Opel
Det finns två förskolor och en grundskola i närheten
103 meter från adressen ligger Förskola Dungen.
Närmaste grundskola är Töcksfors Skola (747 meter), som är en kommunal skola med ca 182 elever i årskurserna 1-6. Här har 90% av lärarna lärarexamen och det går tolv elever per lärare.

Mammas område.
I Carolines mammas område tjänar man mindre än andra svenskar
Här är medelinkomsten 24 481 kr, vilket är 10% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 3 085 003 kr.
Carolines mamma är äldre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 49 år. Jämför man med Sverige i övrigt är gifta par med barn, 35-49, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är jakt, motorcyklar, meka med bilar, motorsport, sportfiska, snickra/måla och bygga, rida, utförsåkning, föreningsverksamhet och ishockey.
Senast köpta bilen i området är en Opel
Senaste bilköpet i närheten gjordes i januari 2016 och var en sex år gammal röd Opel Corsa (mammas bil ;) )
Dessa bilmärken är särskilt populära i det här området:
Volvo, Toyota och Chrysler
Det finns tre förskolor och en grundskola i närheten
352 meter från adressen ligger Förskola Dungen.
Närmaste grundskola är Töcksfors Skola (1119 meter), som är en kommunal skola med ca 182 elever i årskurserna 1-6. Här har 90% av lärarna lärarexamen och det går tolv elever per lärare.
 
Står att jag bor på första våningen och att det bor 4 personer i min uppgång :p Jag bor på andra våningen och det bor sex personer i uppgången. Står att bostadsrättsföreningen har ungefär 22 lägenheter - vi har 33 :p Men aja förutom det stå:

- Här är medelinkomsten 21 018 kr, vilket är 23% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 571 547 kr.
- Miljöpartiet är ovanligt starka i Kornets område. Miljöpartiet får 41% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 30,8% av rösterna.
- Kornet är yngre än genomsnittet i området. Medelåldern bland de som bor i området är 41 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 20-34, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är trav och galopp, hårvård, motorsport, prova nya produkter, lösa korsord eller sudoku, följa populära tv-serier, sticka och handarbeta, alternativ hälsovård, krukväxter och spela dataspel/tv-spel.
- Det finns fem förskolor, sju grundskolor och två gymnasieskolor i närheten. De har ju missat att det finns en högskola också :p
 
Fast det stod ju också hur de gjort för att få fram intresseuppgifterna. Men sen håller jag helt med dig i dina invändningar :)

Jag är mest nyfiken på varför alla 42-åringar i mitt område är specifikt intresserade av ungdomskultur. Är de unga i sinnet eller gillar de att titta på när ungdomar utövar kultur? :p
Jag tänker att är man 42 år så har man kanske ungdomar som bor hemma, vilket gör att det finns ett intresse för ungdomskultur. Vad det nu innebär..
 
Och det är en utopi som inte är möjlig om inte kollektivavtalen ändras stenhårt, så att även mindre företag kan teckna dem utan att slukas upp av administration och tvångströjor.
.

Om en bonde på 30-talet kunde följa kollektivavtalen utan så mycket mer administrativ kraft än en penna och papper ska nog dagens företagare klara det också.
 
Om en bonde på 30-talet kunde följa kollektivavtalen utan så mycket mer administrativ kraft än en penna och papper ska nog dagens företagare klara det också.

Total inkompetens och oförståelse. Det märks att du aldrig haft tillfälle att studera kollektivavtal, särskilt inte från båda sidor. Men det är OT.
 
Nu hittade jag denna tråden.
är lite fascinerande med intressen som ni fått upp:
prova nya produkter
ny teknik i vardagslivet

Vad är det?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp