Insikter genom hitta.se

Nej facket vill att alla ska ha lika villkor och kollektivavtal. Det är äckligt att tycka att utsatta ska ha det sämre än så, äckligt.

Och det är en utopi som inte är möjlig om inte kollektivavtalen ändras stenhårt, så att även mindre företag kan teckna dem utan att slukas upp av administration och tvångströjor.

Så länge man tror att arbetsmarknaden består av Volvo, Ericsson och heltidssuktande metallarbetare så är det en fin vision. Så har inte Sverige sett ut på länge.

Både seriösa företag och oseriösa företag avstår kollektivavtal för att kunna existera.

Alltså krävs lagstiftning och inte frivilliga avtal. Precis som för andra företeelser vi tycker borde vara brottsliga, när människor utnyttjas. Det ger oss som samhälle möjlighet att stoppa elände, utan att stoppa bra företagande.
 
Chakraflödesmassage kanske?
Ja men det är ju klart, venus, Tellus och mars måste ju ligga i linje och Jupiter 30 grader åt vänster för att den ultimata kosmiska energin ska vara så stark som möjligt och flöda genom själven. Sen får man inte glöma att begrava en död höna på kyrkogården och springa naken tre varv runt en 150 år gammal ek för att man ska hitta kärleken i sitt liv.


Eller. Inte? Nähä..:confused:



:rofl::rofl::rofl:
 
Och det är en utopi som inte är möjlig om inte kollektivavtalen ändras stenhårt, så att även mindre företag kan teckna dem utan att slukas upp av administration och tvångströjor.

Så länge man tror att arbetsmarknaden består av Volvo, Ericsson och heltidssuktande metallarbetare så är det en fin vision. Så har inte Sverige sett ut på länge.

Både seriösa företag och oseriösa företag avstår kollektivavtal för att kunna existera.

Alltså krävs lagstiftning och inte frivilliga avtal. Precis som för andra företeelser vi tycker borde vara brottsliga, när människor utnyttjas. Det ger oss som samhälle möjlighet att stoppa elände, utan att stoppa bra företagande.

Fel tråd??:confused::confused:
 
Och det är en utopi som inte är möjlig om inte kollektivavtalen ändras stenhårt, så att även mindre företag kan teckna dem utan att slukas upp av administration och tvångströjor.

Så länge man tror att arbetsmarknaden består av Volvo, Ericsson och heltidssuktande metallarbetare så är det en fin vision. Så har inte Sverige sett ut på länge.

Både seriösa företag och oseriösa företag avstår kollektivavtal för att kunna existera.

Alltså krävs lagstiftning och inte frivilliga avtal. Precis som för andra företeelser vi tycker borde vara brottsliga, när människor utnyttjas. Det ger oss som samhälle möjlighet att stoppa elände, utan att stoppa bra företagande.
 
Det första jag får lära mig att här tydligen bor en person ingen av oss andra känner :eek: Hur kan det vara så?

Sedan till statistiken.

Senast någon köpte en bil var i början av året, en volvo. Vanliga bilmärken är volvo och ford. Det stämmer nog rätt bra, bor i ett riktigt villa-volvo-vovve-område.

Man tjänar lite mer än riksgenomsnittet här. Det stämmer nog också rätt bra med tanke på vilka yrken närmsta grannarna har. Tyvärr tillhör inte jag den skaran ;)

Vi röstar överlag vänster, S är störst här, men: SD har 24% fler röster här än riksgenomsnittet :banghead: Det är, helt ärligt, mitt absolut största problem med var jag bor. Dessvärre inte oväntat.

Medelåldern är 48 bast, och gifta pensionärspar är överrepresenterade här. Vi är tydligen intresserade av ishockey, hårvård, heminredning, modenyheter, skönhetsvård, fotboll, energisparande, styrketräning, besöka sportevenemang och kändisar. Att det är stort sportintresse häromkring är inte konstigt, och de andra intressena låter väl som rätt typiska för den typ av område jag bor i. Det som förvånar mig lite är att inte husdjur/hundar/hästar står med, då var och varannat hus har hund och de som inte har det har katt. Och jag vet flera av de nära grannarna som har häst(ar), fast inte hemma.
 
Ganska OT, men tillhörde diskussionen om att det faktiskt finns de som har väldigt låga inkomster trots heltidsjobb, helt lagligt. Siffror som kom från hitta.se och ifrågasattes.
Fast i alla fall dem jag träffar genom jobbet har inte låga inkomster pga att de arbetar heltid men får en krona i timmen. Problemet är snarare att de är fast i låglöneyrken på deltid eller timme.

Utöver dem har du sjukskrivna, arbetslösa etc.
 
Ja men det är ju klart, venus, Tellus och mars måste ju ligga i linje och Jupiter 30 grader åt vänster för att den ultimata kosmiska energin ska vara så stark som möjligt och flöda genom själven. Sen får man inte glöma att begrava en död höna på kyrkogården och springa naken tre varv runt en 150 år gammal ek för att man ska hitta kärleken i sitt liv.


Eller. Inte? Nähä..:confused:



:rofl::rofl::rofl:

Nej nej. Allt det där måste man göra för att inte topplockspackningen ska gå, kamremmen börja spricka och bromsvätskan bytas ut mot Sempers havrevälling.
 
Då skall vi se . . Bor i en stadsdel som är en del av miljonprogrammet och i huvudsak uppfördes mellan 1966 - 1973 för att skapa möjlighet till studentbostäder i närheten av universitetet som etablerades 1965. I mitt område stöter man mest på äldre, studenter eller utländsk befolkning.
Medelinkomsten är 47% lägre än det nationella genomsnittet. Vänsterpartiet är exceptionellt starka (inte direkt något jag bidrar till :o) med 300% fler röster än riksgenomsnitt. Socialdemokraterna är ledande parti (30,9%). Medelåldern är 42 år, singelhushåll och sambor (50-64) är överrepresenterade.
Vanliga intressen är astrologi, andra länders kultur, utrikespolitik, skönhetsvård, vidareutbildning/gå på kurser, foto/film, prova nya produkter, film, inrikespolitik och datorer. Senaste inköpta bilen var en Renault (i April 2016, en 16 år gammal sådan) och populära bilmärken är Volkswagen, Mercedes och Hyundai.
 
Nej nej. Allt det där måste man göra för att inte topplockspackningen ska gå, kamremmen börja spricka och bromsvätskan bytas ut mot Sempers havrevälling.
Jaaahhaaaa... Du ser det där med astrologiintresset kom nog inte från vårt hushåll iaf :D:D

Hmm, och jag som just hackade huvudet av en snigel och begravde den under mina polkabetor tillsammans med en oöppnad OP andersen för bra skörd.
 
Här är moderaterna största parti, senaste bilinköp är grannens skruttiga pendlarbil, jag är yngre än snittet på 49 år, tjänar mer än snittet på 37000 i månaden och har mindre lån än snittet på 3,33 miljoner. Intressena känns lite fancy; utförsåkning, golf, längdskidåkning, besöka sportevenemang, fotboll, gympa och workout, semestra i sverige, ny teknik i vardagslivet, vin och vinprovning och segling.
Det där är väl i stort sett de intressen man kunde förvänta sig mot resten av informationen i ditt inlägg? Möjligen med tillägget "värdepapper och värdepappersaffärer", som tycks vara ett vanligt intresse i vissa områden om man får tro Hitta.se.

Jag fattar inte var de har informationen om intressen från?
 
Här finns lite mer information iaf. Men om det är så vetenskapligt vet jag inte :p http://www.hitta.se/livsstil
Inte så värst, kanske. En del av det är ju mer eller mindre vetenskapligt trivialt. Valresultatet är ju som det är och våra inkomster är offentliga uppgifter.

Men intressena? Jag tycker inte riktigt den där infon ger svar på frågan om hur de får fram intressena?

Sen tycker jag att flera av intressena är lite konstiga i den meningen att jag inte tror att det är så intressen omtalas. Eller att intressena omfattar saker som man liksom bara gör, utan att direkt vara intresserad, som tex följa lite tv-serier eller spela dataspel. En del är intresserade av sådant, men många fler bara gör det, tänker jag. (Eller så är det min allmänna nördighet som slår igenom, bara?)
 
Där jag är skriven är det tydligen jag som köpt bil senast!
Uppräkningen på intressen är så lång så nåt stämmer säkert! Som rida, men det gör jag inte där.

Var en undersökning för ett tag sen med just dessa frågor, men inte trodde jag de skulle användas till detta?
 
Regns tomt är ca 2706 kvadratmeter
Tomten är ungefär lika stor som andra tomter i området.


Senast köpta bilen i området är en Volkswagen
Senaste bilköpet i närheten gjordes i september 2013 och var en fem år gammal mörkgrön Volkswagen Passat.

Dessa bilmärken är särskilt populära i det här området:
Volvo
Volkswagen
Audi


I Regns område tjänar man mindre än andra svenskar
Här är medelinkomsten 23 487 kr, vilket är 13% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 1 651 734 kr.

I Regns kommun sker 120 inbrott/mån .


Sverigedemokraterna är ovanligt starka i Regns område
Valdistriktet röstar borgerligt. Sverigedemokraterna får 56% fler röster än riksgenomsnittet. Socialdemokraterna är största parti med 24,6% av rösterna.


Regn är yngre än genomsnittet i området
Medelåldern bland de som bor i området är 42 år. Jämför man med Sverige i övrigt är gifta par utan barn, 50-64, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är motorcyklar, meka med bilar, motorsport, arbeta i trädgården, trav och galopp, energisparande, sportfiska, snickra/måla och bygga, rida och bild-/ljudanläggningar.


Det finns två förskolor och en grundskola i närheten
Här har 100% av lärarna lärarexamen och det går 16 elever per lärare.



Vi kör Mercedes.

Regn har mindre i inkomst än snittet, och Regns sambo mer.

Vi är verkligen inte några SD-sympatisörer (och jag är chockad över hur många det finns här!!!), även om vi röstar borgerligt.

Vi är båda yngre än snittpersonen.

Intressena stämmer inte in på oss, förutom att jag rider ibland.
 
Funderar på om det kan vara sidor man besöker på nätet eller prenumerationer på tidningar som kan påverka intressen?
 
Funderar på om det kan vara sidor man besöker på nätet eller prenumerationer på tidningar som kan påverka intressen?
Men "energisparande"? Så klart kan det ju vara så att elräknignarna i området är anmärkningsvärt låga, men det leder väl lika gärna till slutsatsen att folk i området är snåla eller har ont om pengar som till att energisparande skulle vara ett intresse?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp