D
Dragonfruit_
Vi fick idag reda på att det kommer komma en inspektör ut till stallet, Så vi blev lite fundersamma på vad dom kollar upp egentligen. Någon som har koll på det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De brukar kunna se om hovarna är för långa och om en häst är mager.
Men vad spelar det för roll? Våra hästar tex är ändå inte inne när det är ljust ute. På natten är ljusinsläppet ändå försumbart.Det jag tyckte var udda med min inspektör, är att trägaller gills inte för fönster. För de stjäl så mkt ljus som kommer utifrån.
Men vad spelar det för roll? Våra hästar tex är ändå inte inne när det är ljust ute. På natten är ljusinsläppet ändå försumbart.
Jag har bara haft en inspektör och hon var vettig. Hon mätte inget och grävde inte ner sig i detaljer.Som jag skrev i mitt inlägg, olika inpektörer- olika krav. Jag har nästan samma situation som du i stallet. Ljust ute- hästar ute. Mörkt ute- hästar ute. (Lösdrift) Och jag har bara ett fönster med trä, för det har jag inte hunnit svetsa ngt galler till det ännu.
Jag har varit med ännu jobbigare inspektörer, oftast så är de byråkrater och har ingen som helst hum om hästar förutom det som då står på pappret i deras pärm.
Så trots trägaller så är min inspektörför häns filosofi är detsamma som min, hästar ska vara hästar.