D
Dragonfruit_
Sv: Inspektör till stallet
Okej, det hade jag ingen aning om. Tack
Okej, det hade jag ingen aning om. Tack
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vad spelar det för roll? Våra hästar tex är ändå inte inne när det är ljust ute. På natten är ljusinsläppet ändå försumbart.
Jo men då slår ju regelverket fel. Om för många hästar står inne för mycket så är ju inte lösningen fler och större fönster i stallet, eller hur?Det roliga blir sedan när inspektören tolkar på ett annat sätt. Min tolkar det som sådant att varje box/spilta ska ha sitt eget ljusinsläpp. Jag tror att det beror på att hän ser så många hästar som står inne för mkt.
Jo men då slår ju regelverket fel. Om för många hästar står inne för mycket så är ju inte lösningen fler och större fönster i stallet, eller hur?
Och då tolkar jag.....
Om stalldören/dörrarna står öppna när häst står inne vid dagsljus så är detta ett ljusinsläpp.
Samma om man har utebox med öppningsbar överdörr.
eller?
// M
NÄPP!!!![]()
Dörrarna är ALDRIG öppna när hästarna är inne....
Eftersom de som ALDRIG står inne när det är minsta lilla ljus ute![]()
Desto ljusare det blir desto längre är de ute...tills slut dygnet runt...osv.
// M
Om dom hade pratat med OSS först och fått reda på att vår bonde körde bort det till sin gödselplatta med jämna mellanrum så hade vi sluppit betala för att en miljöinspektör skulle komma ut.
Om de inte hittade några "fel" så borde ni inte behöva betala. Det är kommunen som bestämmer taxan, man kan överklaga den om man ej är nöjd med hur mycket man ska betala.
Det roliga blir sedan när inspektören tolkar på ett annat sätt. Min tolkar det som sådant att varje box/spilta ska ha sitt eget ljusinsläpp. Jag tror att det beror på att hän ser så många hästar som står inne för mkt.
Camilla_H skrev:Det står att man måste ha ljusinsläpp: "Häststallar ska ha fönster eller andra ljusinsläpp för dagsljus".
/Camilla