Inspiration (frisyr)

SusieQ

Trådstartare
Ja, som trådrubriken säger, behöver jag lite inspiration. Har kort hår, men inte klippt det på ett tag så det är dags att klippa det igen (för längesedan dock). Den frisyr jag har, har jag haft ett tag, med undantag för ngt år då jag fick för mig att jag skulle ha långt. Denna frisyr har jag nu. (fotot togs för 4 år sedan och håret är långt där med, men ni ser ju ungefär). Jag verkar ha fastnat i denna, tänker varje gång att jag ska ändra men det blir samma ändå, för jag hittar ingen bra. Tycker det är kul att laborera med frisyren, håret växer ju alltid ut igen ändå. Numer har jag även min egen hårfärg, dvs mörk-mellanbrun.
28382_396670069645_695709645_443759.jpg


Mina krav på frisyren är:
* Lättskött (tänk kleta i ngn produkt och rufsa runt, inte mycket mer)
* Inte för kort (inte rakat alltså)
* Passar jag i den är det en fördel.

Har hittat dessa, men har ni bättre förslag vore det toppen! :up:
lrg-3446-short_hairstyles_3018_4692.jpg
2.jpg

kortklippt_frisyr_laang_lugg.jpg
 
Jag kommer antagligen se helsjuk ut i de kortare frisyrerna eftersom jag har ett ärr från öra till öra (blir alltså ett X uppifrån om jag har mittbena), men vad fan... det är ju så jag ser ut.
 
Jag gillade de två första. Kan nog funka utan en massa krafs i håret också. Den sista tror jag inte blir lika snygg när den inte är tillfixad.
 
Risken med den första är att det ändå blir samma som jag har nu. Tror du den sista behöver så mkt fix då?
 
Jag gillade de två första. Kan nog funka utan en massa krafs i håret också. Den sista tror jag inte blir lika snygg när den inte är tillfixad.
Alltså - det beror väl helt på hur ens hår växer?

Mitt växer snällt framåt mot ansiktet vilket gör att jag utan "krafs och klet" mest ser ut som olle-12-år-bäst-i-klassen.

Jag behöver rejält med betong-gele eller skum för att lyfta det så det inte ligger slickat framåt längs hårbotten. Och inte framåt utan bakåt.
 
Alltså - det beror väl helt på hur ens hår växer?

Mitt växer snällt framåt mot ansiktet vilket gör att jag utan "krafs och klet" mest ser ut som olle-12-år-bäst-i-klassen.

Jag behöver rejält med betong-gele eller skum för att lyfta det så det inte ligger slickat framåt längs hårbotten. Och inte framåt utan bakåt.

Jo fast den är fluffig uppåt också. Frisyr 2 är mest rakt fram och kan nog bli fin som platt snedbena också. Den sista är mer som en punkarmohikan dvs väldigt kort på sidorna och den tycker jag ser lite trist ut helt naturell.

Och sen är jag lite avis på ditt hår. Jag ville ha lugg men det ville inte mitt hår utan det delar sig i en mittbena och stannar där oavsett vad jag vill :mad:
 
Här kommer 2 till :)
xn82eg.jpg

Jag tycker det är en extremt snygg frisyr, men frågan är hur svårt det är att fixa till, ser ju nästan ut som att luggen är lockad och sen sprejad/vaxad
rjpro3.jpg

Jag gillar asymmetrin och sidbenan, och istället för rakat kan man ju ha "vanligt" kort, ungefär som nacken på alternativ 2 och 3 fast något kortare :)
 
Här kommer 2 till :)
xn82eg.jpg

Jag tycker det är en extremt snygg frisyr, men frågan är hur svårt det är att fixa till, ser ju nästan ut som att luggen är lockad och sen sprejad/vaxad
Den där känns som som om det är lite väl mycket fix med, annars var den ju fin.
rjpro3.jpg

Jag gillar asymmetrin och sidbenan, och istället för rakat kan man ju ha "vanligt" kort, ungefär som nacken på alternativ 2 och 3 fast något kortare :)

Skulle ju kunna funka, men då måste det nog vara rakat ändå, annars uteblir väl själva effekten.

Fram med fler förslag!!
 
Den här är ju inget fix med, bara kort hår och ngt älgliknande uppepå...:confused:
images


Jag vet inte men när jag sökere efter frisyrer på nätet verkar det mest vara kort med framåtkammat hår som bild två, eller möjligtvis mohikan.
Känns ju bra att den här bilden kommer upp när man söker på tjejfrisyr...:eek:
DSC_0788-1.png

Fortsätt med många fler förslag hörni!!
 
Frisyrer-av-Wella-4.jpg


573-short-textured-redhighlight.jpg



Vill du testa att korta ned det ytterligare så tycker jag dessa två frisyrer är coola, både för färg och form. Men så gillar jag det strama också. :)

Den nedersta har jag testat själv för flera år sedan, tog evigheter innan det växte ut, men lättskött och bekvämt var det!
 
Som du skriver kanske inte dessa frisyrer kräver jätte mkt produkter förutom vax och spray, MEN det krävs att du blöter ner håret varje morgon och fönar det, för morgonfrissan med så kort hår ser förjäkligt ut.
Jag har de flesta korta frisyrer och de kräver mer jobb än en längre frisyr.
 
@Lager : Den övre skulle jag kunna testa, den undre blir nog för kort.


Som du skriver kanske inte dessa frisyrer kräver jätte mkt produkter förutom vax och spray, MEN det krävs att du blöter ner håret varje morgon och fönar det, för morgonfrissan med så kort hår ser förjäkligt ut.
Jag har de flesta korta frisyrer och de kräver mer jobb än en längre frisyr.

Jag har ju haft kort hår ett tag nu och den frisyr jag har nu, och har haft ett tag har jag aldrig fönat och grejat med. Duschar på kvällen, låter håret självtorka alt. somna med fuktigt hår, så är det rufsigt och bra på morgonen, bara att styla.

Till saken hör att jag är rörelsehindrad (förlamad i en arm bl.a.) så det är svårt att föna och greja och sambon kan inte hjälpa mig heller, plus att jag faktiskt inte bryr mig om håret ser perfekt ut när jag går till jobbet, men har man en rufsig frisyr gör det ju inget ens om man försover sig och måste rusa iväg till jobbet.:up:
Sen är inte jag som person särskilt tillrättalagd av mig utan ganska "rufsig" om man nu kan vara det...:confused:
 
OT
men nu var jag tvungen att leta upp Suzi Quattro på Spotify och dra mig tillbaka till 70 talet :love:
Tack :)

Den tanten rockar ju än, hon var på Sweden Rock Festival för ett par år sedan... Såg henne i ett avsnitt i Morden i Midsumer också, tyvärr var det hon som dog, så hon var inte med allt för mycket.
 

@SusieQ Jag tror att Carey Mulligan-frisyren skulle passa dig väldigt bra och den ser ut att gå att variera en hel del (om man tittar på fler bilder på henne där hon ser ut att ha samma grundfrisyr). Jag tror inte alls att den kräver så himla mycket styling. Klarar du av att använda en tunn plattång så är "locken" väldigt enkel att göra.

Den översta av @Lagers frisyrer tror jag också blir väldigt fin på dig.
 
De flesta frisyrer "kräver" tyvärr styling. Den där blonda frisyren med "svepande" lugg är väldigt stylad tex. Den ser nog helt annorlunda ut utan styling. Men går säkert att variera en del (dock tror jag att den kan bli sjukt jobbigt med den längden på luggen..?)

Lättast är nog långt hår med typ slarvig knut i nacken :P

När det gäller kort hår tänker jag dock att en frisyr som är kort på sidorna och har lite mer längd upptill (inte för långt dock så det tynger ner) är enklast att styla och mest möjlig att variera.
 
Ja, som trådrubriken säger, behöver jag lite inspiration. Har kort hår, men inte klippt det på ett tag så det är dags att klippa det igen (för längesedan dock). Den frisyr jag har, har jag haft ett tag, med undantag för ngt år då jag fick för mig att jag skulle ha långt. Denna frisyr har jag nu. (fotot togs för 4 år sedan och håret är långt där med, men ni ser ju ungefär). Jag verkar ha fastnat i denna, tänker varje gång att jag ska ändra men det blir samma ändå, för jag hittar ingen bra. Tycker det är kul att laborera med frisyren, håret växer ju alltid ut igen ändå. Numer har jag även min egen hårfärg, dvs mörk-mellanbrun.
28382_396670069645_695709645_443759.jpg


Mina krav på frisyren är:
* Lättskött (tänk kleta i ngn produkt och rufsa runt, inte mycket mer)
* Inte för kort (inte rakat alltså)
* Passar jag i den är det en fördel.

Har hittat dessa, men har ni bättre förslag vore det toppen! :up:
lrg-3446-short_hairstyles_3018_4692.jpg
2.jpg

kortklippt_frisyr_laang_lugg.jpg

Den sista bilden är samma som jag la upp som inspiration här när jag ville ha frisyrtips, och jag har nästan så, inte lika lång lugg dock.
Den behöver inte så mycket fix som man tror, men ett stenhårt vax och kanske lite spray (som jag inte använder då jag inte gillar det).
Dock är den inte rolig när man inte fixar den men samtidigt praktisk om man somnar med den och sover som jag, på ena eller andra sidan - då står den upp iaf :D

Den mörka är från den tråden (och som det såg ut första gången jag klippte frisyren), den ljusa är som jag har nu:
1795757_10151903007815614_1837115161_n.jpg

10441179_10152145646185614_6415636180076275175_n.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 931
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 271
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp