Bukefalos 28 år!

Inte amma?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Inte amma?

Jadu Smulis, visst känner man sig som en riktig mjölkkossa, men jag gjorde det för barnens skull. Ville ge dem bästa möjliga start även om amningen inte funkade. Dessutom har vi lite allergier i familjen så man hoppas ju kunna motverka det i någon mån...
 
Sv: Inte amma?

Jag hade inga problem med att amma och gjorde det tills min dotter var 10,5 månad men jag hade aldrig några problem (född till amma kanske :p )

Det är ju så att man inte alltid kan ge sitt barn det allra bästa utan man få ge det näst bästa vilket inte innebär att det är dåligt för den saken skull.
Sår kan man ju få speciellt i början om man är ovan och bebis råkar suga lite fel och det kanske man kan stå ut med men när det pågår en vecka eller tom veckor utan förbättring så tycker jag att man skall skita i vad BVC tycker om den saken för mamma och barn mår inte bra om det bara strular.
Ibland får man helt enkelt prioritera vad som är bäst för alla.
Amma är optimalt under rätt förutsättningar men det får inte vara till varje pris. Så dålig ersättning har vi inte här.
Detta anser jag trots att jag helammat tills min dotter var 6 månader och delammat tills hon var 10,5 år.
BVC vet faktiskt inte alltid bäst :eek:
 
Sv: Inte amma?

Stollan skrev:
Detta anser jag trots att jag helammat tills min dotter var 6 månader och delammat tills hon var 10,5 år.

OJ, det kan man kalla långtidsamning ;)

Håller fullständigt med om att BVC inte alltid finns bäst. Men jag håller inte med om att ersättning är det näst bästa alternativet. Om man har stora problem med amningen elelr mår dåligt av att amma så är ersättningen det bästa för just de individerna. Även om bröstmjölk kanske är bättre rent innehållsmässigt. Fast det kanske var så du menade?

Tror att mångas svåra problem med amningen kunde undvikas om man erbjöd en mer öppen och kunnig hjälp redan på BB för de som vill amma. Det ska inte vara skämsigt att behöva hjälp, det är ju helt naturligt att det är svårt. Även om man själv är en rutinerad amma så är ju barnet alltid nybörjare! :) Läste för inte så länge sedan om en sjubarnsmamma som hade jätteproblem att amma sitt sjunde barn trots att hon ammat de föregående sex helt utan problem.
 
Sv: Inte amma?

smulis27 skrev:
Håller fullständigt med om att BVC inte alltid finns bäst. Men jag håller inte med om att ersättning är det näst bästa alternativet. Om man har stora problem med amningen elelr mår dåligt av att amma så är ersättningen det bästa för just de individerna. Även om bröstmjölk kanske är bättre rent innehållsmässigt. Fast det kanske var så du menade?

Precis så menade jag :)

smulis27 skrev:
Tror att mångas svåra problem med amningen kunde undvikas om man erbjöd en mer öppen och kunnig hjälp redan på BB för de som vill amma. Det ska inte vara skämsigt att behöva hjälp, det är ju helt naturligt att det är svårt. Även om man själv är en rutinerad amma så är ju barnet alltid nybörjare! :) Läste för inte så länge sedan om en sjubarnsmamma som hade jätteproblem att amma sitt sjunde barn trots att hon ammat de föregående sex helt utan problem.

Håller med dig till 100%.
Min mamma är mamma till 6 stycken. Amningen när det gäller mig och min äldsta bror var pga vad som tycktes då så vi ammades i 1 månad var. Min syster som kom sedan helammade mamma tills syster var 8 månader. Dom tre sista har det krånglad och den sista var bara 40 cm och vägde 1700g så mamma upplevde att min yngsta syster hade svårt att få tag rätt med sin lilla mun. Ändå så vad personalen på henne om amningen och min syster fick inte komma hem på en hel månad just pga att amningen inte funkade. Jag talade om för min mor att skita i vad dom sa och ge henne ersättning istället och systern kom hem strax därefter :cool:
Amning är optimalt men som sagt var inte till vilket pris som helst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 021
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Anna
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 447
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 078
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp