Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till vårt försvar kan jag bara säga - MEN VAD HÅLLER MÅNGA KILLAR PÅ MED PÅ TINDER?!? Det är nakna överkroppar, kalsongbilder, putmuns-selfies (ja, även hos grabbar) eller Shakespeare-liknande utlägg om drömförhållandet och långa promenader på stranden och kyssar i regnet :yuck:

Det är ju så man storknar. Nej, en hemmakväll med hunden och en bunke glass lät plötsligt rätt lockande :D
Jag vet ju att jag är kräsen. Men det är få som ens lockar det minsta. Antingen ser jag inte hur de ser ut, eller så önskade jag att jag inte skulle se så bra hur de ser ut. :angel:
 
Jag vet ju att jag är kräsen. Men det är få som ens lockar det minsta. Antingen ser jag inte hur de ser ut, eller så önskade jag att jag inte skulle se så bra hur de ser ut. :angel:

Håller med, ofta!

Apropå begreppet kräsen, jag får ofta höra att jag är just det. Men jag har lite svårt för ordet. Jag tycker att kräsen låter som att jag sätter mig själv på en piedestal och anser att ingen är bra nog för mig. Men sanningen är att det inte alls är så. Jag träffar många smarta, varma och charmiga män i min vardag som jag skulle gissa är alldeles ypperliga partners. Men det är väldigt få som faller just mig i smaken när det kommer till att känna attraktion. Jag brukar säga att jag har en ganska "smal smak" när det kommer till män, för att inte låta överlägsen med ordet kräsen. Men det blir också ganska missvisande eftersom jag egentligen inte har någon specifik smak. De jag blir attraherad av kan vara väldigt olika varandra.

Man kanske helt enkelt kan säga att det är ganska ovanligt att jag får personkemi/bra vibe med någon?
 
Håller med, ofta!

Apropå begreppet kräsen, jag får ofta höra att jag är just det. Men jag har lite svårt för ordet. Jag tycker att kräsen låter som att jag sätter mig själv på en piedestal och anser att ingen är bra nog för mig. Men sanningen är att det inte alls är så. Jag träffar många smarta, varma och charmiga män i min vardag som jag skulle gissa är alldeles ypperliga partners. Men det är väldigt få som faller just mig i smaken när det kommer till att känna attraktion. Jag brukar säga att jag har en ganska "smal smak" när det kommer till män, för att inte låta överlägsen med ordet kräsen. Men det blir också ganska missvisande eftersom jag egentligen inte har någon specifik smak. De jag blir attraherad av kan vara väldigt olika varandra.

Man kanske helt enkelt kan säga att det är ganska ovanligt att jag får personkemi/bra vibe med någon?
Jag har också ofta fått höra att jag är kräsen. Avskyr att höra det! Borde jag liksom ta vad jag får bara för att inte behöva vara singel?? Över min död kropp, säger jag!!
 
Ni som är singel men inte vill vara det, vad gör ni för att komma ur det? Själv använde jag HP och tinder mycket.
 
Håller med, ofta!

Apropå begreppet kräsen, jag får ofta höra att jag är just det. Men jag har lite svårt för ordet. Jag tycker att kräsen låter som att jag sätter mig själv på en piedestal och anser att ingen är bra nog för mig. Men sanningen är att det inte alls är så. Jag träffar många smarta, varma och charmiga män i min vardag som jag skulle gissa är alldeles ypperliga partners. Men det är väldigt få som faller just mig i smaken när det kommer till att känna attraktion. Jag brukar säga att jag har en ganska "smal smak" när det kommer till män, för att inte låta överlägsen med ordet kräsen. Men det blir också ganska missvisande eftersom jag egentligen inte har någon specifik smak. De jag blir attraherad av kan vara väldigt olika varandra.

Man kanske helt enkelt kan säga att det är ganska ovanligt att jag får personkemi/bra vibe med någon?
Man får faktiskt sätta sig själv på piedestal. Inte för att man är överlägsen utan för att man sätter värde på sig själv.

Jag anser att det är rätt att vara kräsen, men sen beror det också lite på vilken typ av förhållande man är ute efter. Den som bara söker en kk eller ONS behöver ju inte vara så noga t.ex. Söker man däremot någon att gifta sig med, då spar man inte på kräsenheten. Och sen finns det alla möjliga varianter mitt emellan.
 
Man får faktiskt sätta sig själv på piedestal. Inte för att man är överlägsen utan för att man sätter värde på sig själv.

Jag anser att det är rätt att vara kräsen, men sen beror det också lite på vilken typ av förhållande man är ute efter. Den som bara söker en kk eller ONS behöver ju inte vara så noga t.ex. Söker man däremot någon att gifta sig med, då spar man inte på kräsenheten. Och sen finns det alla möjliga varianter mitt emellan.

Jag är nog precis lika noggrann med KK och ONS :angel: Det ska ju kännas bra, liksom!

Jag sätter absolut värde på mig själv, men jag tycker att det är en annan sak än att sätta sig själv på en piedestal :) En piedestal är liksom högre upp än alla andra :D
 
Håller med, ofta!

Apropå begreppet kräsen, jag får ofta höra att jag är just det. Men jag har lite svårt för ordet. Jag tycker att kräsen låter som att jag sätter mig själv på en piedestal och anser att ingen är bra nog för mig. Men sanningen är att det inte alls är så. Jag träffar många smarta, varma och charmiga män i min vardag som jag skulle gissa är alldeles ypperliga partners. Men det är väldigt få som faller just mig i smaken när det kommer till att känna attraktion. Jag brukar säga att jag har en ganska "smal smak" när det kommer till män, för att inte låta överlägsen med ordet kräsen. Men det blir också ganska missvisande eftersom jag egentligen inte har någon specifik smak. De jag blir attraherad av kan vara väldigt olika varandra.

Man kanske helt enkelt kan säga att det är ganska ovanligt att jag får personkemi/bra vibe med någon?
Ja men eller hur: Det är som att jag inte gillar ALLA hästar bara för att jag gillar hästar. Jag gillar inte ALLA män, jag känner inte kemi med alla osv. Jag tycker att det är viktigt att ha någon sorts gemensam grund, både när det kommer till smak och stil. Eftersom jag bryr mig om hur jag ser ut, och ser till att hålla en grundhygien (hehe) så ser jag gärna att det ska vara en kille som också har någorlunda lika inställning som jag.
 
Jag är nog precis lika noggrann med KK och ONS :angel: Det ska ju kännas bra, liksom!

Jag sätter absolut värde på mig själv, men jag tycker att det är en annan sak än att sätta sig själv på en piedestal :) En piedestal är liksom högre upp än alla andra :D
Så du menar att du kollar politiskt åskådning, förmåga att städa, ekonomiskt sinne och allt annat av vikt innan man gängar sig på riktigt, även med en kk? Att man gillar och trivs med varann är ju en förutsättning för något överhuvudtaget. Men det räcker inte hela vägen om man tänker sig att man ska bo ihop eller t.o.m. gifta sig. Inte för mig i alla fall.
 
Så du menar att du kollar politiskt åskådning, förmåga att städa, ekonomiskt sinne och allt annat av vikt innan man gängar sig på riktigt, även med en kk? Att man gillar och trivs med varann är ju en förutsättning för något överhuvudtaget. Men det räcker inte hela vägen om man tänker sig att man ska bo ihop eller t.o.m. gifta sig. Inte för mig i alla fall.

Jag har aldrig ens kommit så långt med någon att jag börjat kolla noggrannare på vilka kvaliteter som är viktiga för att leva ett liv ihop :D Men ja, min KK (som jag iof nyss dumpade) har det rent hemma, ett bra jobb och är en empatisk kille. Jag skulle inte ligga regelbundet med någon som hade en soptipp till hem eller verkade ha skev politisk åskådning.

Steg 1 är liksom att känna attraktion för varandra, ha kul ihop och ha bra snack. Annars känns det inte bra att ligga heller. Det kan låta som väldigt låga krav men spaltar man ner det blir det:

Attraktion: Hel och ren, hygienisk och luktar gott, snygg (i mina ögon), lång (oftast), kläder som faller mig i smaken, personkemi
Kul ihop: Rolig, bjuder på sig själv
Bra snack: Intelligent, bra grundvärderingar, gemensamma intressen

Ska tilläggas att jag enbart haft 1 ONS under 2,5 år som singel av just denna anledning :angel: Vill gärna lära känna personen innan jag ligger
 
Ni som är singel men inte vill vara det, vad gör ni för att komma ur det? Själv använde jag HP och tinder mycket.
Hp - men där händer absolut ingenting, Tinder - får kontakt med någon ibland.
...och så spanar jag i verkligheten också - allt vad jag kan :D
 
Så du menar att du kollar politiskt åskådning, förmåga att städa, ekonomiskt sinne och allt annat av vikt innan man gängar sig på riktigt, även med en kk? Att man gillar och trivs med varann är ju en förutsättning för något överhuvudtaget. Men det räcker inte hela vägen om man tänker sig att man ska bo ihop eller t.o.m. gifta sig. Inte för mig i alla fall.

Ja O_o Varför skulle man inte va noggrann med en kk ???
I mitt fall handlar det inte om att jag öppnar dörren naken, sätts på och sen går killen hem...
Jag pratar med de jag har sex med... Funkar inte "värderingarna" så funkar nog inte attraktionen heller..
Sen kanske just ekonomin eller hur man städar hemma inte diskuteras... Men vilken sysselsättning personen har brukar ju avhandlas redan under chat stadiet ... Politiska åsikter brukar märkas rätt tydligt det med även om man kanske inte diskuterar senaste väljarsiffrorna. Fast de har jag nog också diskuterat med några kks... Så jo...

En kk är för mej en potentiell partner men oftast blir det bara kk pga av att "kärlek" inte uppstår...
Blir man kär så är det ibland ett plus ibland minus... Men som sagt har många kk som helt klart uppfyller mina kriterier för "giftasmaterial"... Men där det helt inte är en sån relation vi har (just nu)
 
Håller med, ofta!

Apropå begreppet kräsen, jag får ofta höra att jag är just det. Men jag har lite svårt för ordet. Jag tycker att kräsen låter som att jag sätter mig själv på en piedestal och anser att ingen är bra nog för mig. Men sanningen är att det inte alls är så. Jag träffar många smarta, varma och charmiga män i min vardag som jag skulle gissa är alldeles ypperliga partners. Men det är väldigt få som faller just mig i smaken när det kommer till att känna attraktion. Jag brukar säga att jag har en ganska "smal smak" när det kommer till män, för att inte låta överlägsen med ordet kräsen. Men det blir också ganska missvisande eftersom jag egentligen inte har någon specifik smak. De jag blir attraherad av kan vara väldigt olika varandra.

Man kanske helt enkelt kan säga att det är ganska ovanligt att jag får personkemi/bra vibe med någon?
Jag är också kräsen! Och tyvärr har ordet en dålig klang. Men jag tycker att man får vara kräsen när det gäller relationer, varför skulle jag nöja mig med någon jag inte tycker är toppen och ger mitt liv en ytterligare nivå? Jag har ett fantastiskt liv redan som det är, "trots" singel, så ska jag "byta ut" det så ska det vara för något/någon jäkligt bra. Mediokert skulle vara ett nerköp.

Och sen är jag helt med dig, jag vill också lära känna någon innan jag ligger. Har faktiskt inte haft några ONS de senaste två omgångarna jag varit singel. ONS ger mig så himla lite numera.
 
Jag har aldrig ens kommit så långt med någon att jag börjat kolla noggrannare på vilka kvaliteter som är viktiga för att leva ett liv ihop :D Men ja, min KK (som jag iof nyss dumpade) har det rent hemma, ett bra jobb och är en empatisk kille. Jag skulle inte ligga regelbundet med någon som hade en soptipp till hem eller verkade ha skev politisk åskådning.

Steg 1 är liksom att känna attraktion för varandra, ha kul ihop och ha bra snack. Annars känns det inte bra att ligga heller. Det kan låta som väldigt låga krav men spaltar man ner det blir det:

Attraktion: Hel och ren, hygienisk och luktar gott, snygg (i mina ögon), lång (oftast), kläder som faller mig i smaken, personkemi
Kul ihop: Rolig, bjuder på sig själv
Bra snack: Intelligent, bra grundvärderingar, gemensamma intressen

Ska tilläggas att jag enbart haft 1 ONS under 2,5 år som singel av just denna anledning :angel: Vill gärna lära känna personen innan jag ligger

Det där lät nästan som att det skulle kunna vara ett nästan-förhållande eller särbo-förhållande.

Jag tycker det där med etiketter på förhållanden är jättesvåra. Vad ingår i vad och vad ingår inte?

Ja O_o Varför skulle man inte va noggrann med en kk ???
I mitt fall handlar det inte om att jag öppnar dörren naken, sätts på och sen går killen hem...
Jag pratar med de jag har sex med... Funkar inte "värderingarna" så funkar nog inte attraktionen heller..
Sen kanske just ekonomin eller hur man städar hemma inte diskuteras... Men vilken sysselsättning personen har brukar ju avhandlas redan under chat stadiet ... Politiska åsikter brukar märkas rätt tydligt det med även om man kanske inte diskuterar senaste väljarsiffrorna. Fast de har jag nog också diskuterat med några kks... Så jo...

En kk är för mej en potentiell partner men oftast blir det bara kk pga av att "kärlek" inte uppstår...
Blir man kär så är det ibland ett plus ibland minus... Men som sagt har många kk som helt klart uppfyller mina kriterier för "giftasmaterial"... Men där det helt inte är en sån relation vi har (just nu)
Jag menar inte att man inte kan vara noggrann med en kk. Klart man kan. Men som yngre var i alla fall inte jag så nogräknad. Lagom snygg och trevlig räckte långt. Och en del kk gjorde jag även annat med, t.ex. besök på Skansen, så det handlade ju inte bara om vad vi gjorde i sängen. Sen kan ju sådana förhållanden utvecklas, antingen till det bättre eller det sämre.
 
Det där lät nästan som att det skulle kunna vara ett nästan-förhållande eller särbo-förhållande.

Jag tycker det där med etiketter på förhållanden är jättesvåra. Vad ingår i vad och vad ingår inte?

Det har du helt rätt i. Mina KK förhållanden har varit nästan-förhållanden. En utav dom gick jag ut och käkade med, reste på weekend, hängde på krogen med våra kompisar och hade söndagsmys med. Men vi var inte tillsammans och vi låg också med andra. En annan träffade jag enbart i sexuellt syfte, antingen åkte jag hem till honom efter en kväll på krogen eller så träffades vi någon vardagskväll och käkade take-away och hade sex. Ja, inte exakt samtidigt då :D
 
Både och skulle jag säga. Etiketter i sig är nog väldigt onödiga, men att reda ut emellan sig vilken relation man har (och inte har) är nog en framgångsfaktor för en lyckad relation.

Jo, klart man ska vara överens sinsemellan men just alla dessa namn för allting känns bara krångligt och onödigt.
Frågar någon om ryssen säger jag bara att det är en snubbe jag träffar ibland, inget krångel, inget namn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag dricker mängder av te. Dels för att jag tycker om det och delvis för dethjälper mig att få i mig de 2,5 liter vätska vården...
Svar
6
· Visningar
267
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
52 53 54
Svar
1 075
· Visningar
31 339
Senast: zinnia
·
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
289
Senast: Badger
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
972
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp