Inte bara nätdejting del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att bara skriva om att problemet inte finns är heller inte särskilt konstruktivt.

Finns ingen i tråden som skrivit att det inte finns.
Jag själv har till exempel flera gånger betonat Att det finns både vanliga rövhattar och sexuella rövhattar.

Att diskutera med någon som lägger in ord och meningar som aldrig sagts ger inte mig personligen speciellt mycket dock, för det om något leder till noll och ingenting.
 
Ja men jag syftade just på att "ställa upp på sex" och andra saker där jag väljer själv. Blir jag tafsad på är det inte ett val.

Ja, du väljer själv om du ställer upp på sex, men det balanserar på gränsen när man känner mitt i samlaget att man inte vill längre men ändå fortsätter för att inte göra sin partner missnöjd. Varifrån kommer den tanken att min partner skulle bli missnöjd om jag avbryter när jag inte vill längre och att jag därför borde "stå ut" (close your eyes and think of England)? Jag vill hävda att den tanken planterats av min omvärld. Att min vilja är mindre värd än min manliga partners.
 
Ja, du väljer själv om du ställer upp på sex, men det balanserar på gränsen när man känner mitt i samlaget att man inte vill längre men ändå fortsätter för att inte göra sin partner missnöjd. Varifrån kommer den tanken att min partner skulle bli missnöjd om jag avbryter när jag inte vill längre och att jag därför borde "stå ut" (close your eyes an think of England)? Jag vill hävda att den tanken planterats av min omvärld. Att min vilja är mindre värd än min manliga partners.

Då blir det mycket gissningar dock, du vill hävda att det är din omvärld och att sen att omvärlden gör det pga normer eller liknande. Det är ganska stor skillnad mellan flera steg av gissningar och att rakt av säga att det beror på ditten eller datten.
 
Finns ingen i tråden som skrivit att det inte finns.
Jag själv har till exempel flera gånger betonat Att det finns både vanliga rövhattar och sexuella rövhattar.

Att diskutera med någon som lägger in ord och meningar som aldrig sagts ger inte mig personligen speciellt mycket dock, för det om något leder till noll och ingenting.

Grejen är ju att varje gång problemet tas upp kommer kommentarer av typen "men jag har aldrig upplevt det", så en vet att det finns de som inte upplevt problemet. Det behövs inte påpekas. Varje gång. Att du hamnade i skottlinjen den här gången var kanske olyckligt, men jag tyckte inte att jag kunde lämna (bland andra) din kommentar okommenterad.
 
Enda normen jag skapat är att göra som jag själv vill, vad skapar du för normer?

Jag gör också som jag vill, men jag är också medveten om att jag är en produkt av min omvärld (som också jag är en del av) så min vilja är till viss del också styrd av andra. Ju mer jag får syn på strukturer ju mer blir jag medveten om att mina val är påverkade av andra och att jag påverkar andras val.
 
Alltså jag vet inte om jag blandar ihop dig med någon annan men var det inte ditt ex som bara drog till USA på nån pilotutbildning och lämnade dig och barnen i Italien och gjorde sig själv typ okontaktbar? Tycker inte jag fick intrycket att han var så fantastisk.
Du har helt rätt! Men hans kvinnosyn är är inte dålig för det. Han har många andra fel, men just jämställdhet mellan kön och hur man behandlar kvinnor var inte några av dem :D
 
Grejen är ju att varje gång problemet tas upp kommer kommentarer av typen "men jag har aldrig upplevt det", så en vet att det finns de som inte upplevt problemet. Det behövs inte påpekas. Varje gång. Att du hamnade i skottlinjen den här gången var kanske olyckligt, men jag tyckte inte att jag kunde lämna (bland andra) din kommentar okommenterad.
Nu tycker jag faktiskt att det blir löjligt, jag tror definitivt inte att tjatsex är något alla råkar ut för och jag ser det heller inte som ett problem att påpeka att alla inte är utsatta. Du gör det till ett problem, men varför ska dina egna erfarenheter ha företräde framför alla oss som inte ha de erfarenheterna?

Ja, dickpicks är tyvärr allt för vanligt förekommande. Ja, ovälkomna kommentarer om ens utseende likaså. Ja, det är åt helvete att kvinnor bedöms efter utseende och inte kompetens. Ja, det finns många idioter bakom skärmarna men det är åt helvete för många idioter av bägge könen! Inga av mina erfarenheter förminskar någon annans, däremot är jag förfärad om det är så vanligt om var och varannan kvinna är utsatt för tjatsex och tycker det är bra om fler som inte varit utsatt för det säger det. Det är inte ok att någon tjatar sig till sex men det är förbannat bra om fler säger ifrån och om då andra gör det så vet den utsatta att hon inte är ensam utan det är något man kan och ska säga nej till.

Varför gör du en dejtingtråd till någonting helt annat och varför ger du dig på oss som inte delar dina erfarenheter? :confused: Det är väl tvärtom kalasbra att inte alla är utsatta? Låt tråden återgå till sitt ämne. :up:
 
2 matchingar idag, 2 förfrågningar om när vi ska ligga inom fyra skickade meddelanden till varandra. Nu tycker jag att turisterna kan åka hem igen ^^ (stor generalisering kanske, men jag tror inte direkt att man Tindrar för andra anledningar än ett snabbt ligg när man är på semester)
 
2 matchingar idag, 2 förfrågningar om när vi ska ligga inom fyra skickade meddelanden till varandra. Nu tycker jag att turisterna kan åka hem igen ^^ (stor generalisering kanske, men jag tror inte direkt att man Tindrar för andra anledningar än ett snabbt ligg när man är på semester)
Har inte tinder, men hade hp och bc i vintras och fick meddelanden hela tiden från folk som var här på semester, trots att jag var tydlig i presentationen att jag inte sökte ons. I höstas också men då är det konferensfolk.
 
Nu har snyggingen som är bra i sängen hört av sig igen. Jag tyckte ju han va så torr i sina meddelanden att jag inte pallade längre. Jag ställde in dejten i måndags.

4 dagar senare hör han av sig och undrar om något har hänt, att han trodde vi haft det trevligt när vi setts osv. Jag svarade att inget hade hänt och att jag gärna ses. Sedan har han börjat messa rätt mycket och nu är det är helt plötsligt kul att messa med honom.

Tyckte det va fint att han skrev till mig och öppnade sig. Det är rätt ovanligt efter bara två dejter. Blir det missförstånd brukar allt bara rinna ut i sanden. Så nu ska vi umgås imorgon. Kommer bli grymt sex och jag kommer nog behöva förklara varför jag ställde in vår dejt i måndags.
 
Nu tycker jag faktiskt att det blir löjligt, jag tror definitivt inte att tjatsex är något alla råkar ut för och jag ser det heller inte som ett problem att påpeka att alla inte är utsatta. Du gör det till ett problem, men varför ska dina egna erfarenheter ha företräde framför alla oss som inte ha de erfarenheterna?

Ja, dickpicks är tyvärr allt för vanligt förekommande. Ja, ovälkomna kommentarer om ens utseende likaså. Ja, det är åt helvete att kvinnor bedöms efter utseende och inte kompetens. Ja, det finns många idioter bakom skärmarna men det är åt helvete för många idioter av bägge könen! Inga av mina erfarenheter förminskar någon annans, däremot är jag förfärad om det är så vanligt om var och varannan kvinna är utsatt för tjatsex och tycker det är bra om fler som inte varit utsatt för det säger det. Det är inte ok att någon tjatar sig till sex men det är förbannat bra om fler säger ifrån och om då andra gör det så vet den utsatta att hon inte är ensam utan det är något man kan och ska säga nej till.

Varför gör du en dejtingtråd till någonting helt annat och varför ger du dig på oss som inte delar dina erfarenheter? :confused: Det är väl tvärtom kalasbra att inte alla är utsatta? Låt tråden återgå till sitt ämne. :up:

Tack för din input. Vi har olika utgångspunkt och jag håller med om att vi bör lämna diskussionen därhän.
 
Nu blir jag lite beklämd här. Det är jättebra att ni (@tott @pepp @Gnist @Mia_R ) inte känner igen beskrivningarna som kommit i tråden de sista sidorna! Jag har heller inte upplevt allt som beskrivs, men det blir ett förminskande och avfärdande av de användare som skriver om sina upplevelser när en är tvungen att påpeka att en själv minsann aldrig sett liknande beteenden. Det går liksom inte att komma ifrån att det finns strukturer i vårt samhälle som möjliggör rövhattsbeteende av män (generellt sett) och även om inte alla kvinnor sett eller upplevt det så innebär det inte att det inte finns.
Det är verkligen inte min mening att förminska någon eller någons upplevelse. Ville bara belysa att alla inte utsätts för rövhattar (avskyr verkligen det uttrycket) eller har utsatts för det beteendet. Tur eller tillfällighet? Ingen aning!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
289
Senast: Badger
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
957
Senast: co-SMAD4
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
516
Senast: skogaliten
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
623
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp