Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten, nu när det är ny tråd och allt, kan inte vi som hänger i tråden presentera oss lite och vad vi söker? Det blir lite lättare att hönga med då tänker jag :) Jag börjar, så kan de som vill hänga på!

Göteborgare, runt 30. Söker främst män men är öppen för förslag. Vill ha seriöst förhållande med barn, villa, vovve-köret :D

Stockholmare, 48 år. Kvinna som söker man. En livskamrat helt enkelt. Någon att dela livet med.
Just nu är jag dock väldigt inaktiv med letandet. Hoppas på nåt vis att drömmannen bara ska ringa på dörren en vacker dag, helt utan egen ansträngning....:grin:
 
Stockholmare, 48 år. Kvinna som söker man. En livskamrat helt enkelt. Någon att dela livet med.
Just nu är jag dock väldigt inaktiv med letandet. Hoppas på nåt vis att drömmannen bara ska ringa på dörren en vacker dag, helt utan egen ansträngning....:grin:
Grattis på födelsedagen @Mona :bump:
 
Göteborgare, inte singel (och inte monogam). Roar mig med att upplysa individer på dejtingsajter om att det finns annat än tvåsamhet. Då och då dejtar jag, oftast män (åtminstone när jag inte drabbats av akut manshat) men jag är inte kräsen på så sätt, blir jag intresserad blir jag intresserad. Just nu funderar jag på att fråga folk jag känner om de har någon kul typ som jag kan gå på dejt med. Blinddejt typ! Låter ju skitkul. Speciellt om jag får äta tapas när jag gör det.

Är superseriös jämt. Dock inte särskilt traditionell när det kommer till förhållandeformer.
 
Apropå Tinder och folk man känner: om jag gillar personen trycker jag like bara för att säga hej och småsnacka lite, om jag ogillar personen försöker jag glömma vad jag har sett så snart som möjligt.
 
Några tankar från en som inte nätdejar men som ändå läser här:

Det har varit nyttigt och roligt att läsa vad som skrivs om ämnet. Befriande faktiskt. Det är korkat att jag inte har insett det tidigare: Förhållanden, eller kanske relationer snarare, kan ju se ut på många olika sätt. Så dumt att jag inte har fattat det förrän nu. Jag behöver inte leta efter någon att bo och leva ihop med. Det känns som en ny värld :up:

Det är lite samma anledning till att jag själv läser här (förutom att det är spännande att följa alla då :p ). Jag tycker det är jätteintressant att se hur olika saker olika personer förväntar sig och önskar sig.
 
Dalkulla i 30-åren, har häst, barn och villa. Är inte medlem på någon dejtningssida, och letar därmed inte aktivt. Jag vet inte vad jag söker just nu,men i framtiden någon gång vill jag nog bo och leva med någon igen,just nu känns det mest spännande och intressant att gå på dejt lite då och då. Som ett trevligt tidsfördriv helt enkelt. Skulle jag få en riktig wow-känsla så skulle jag såklart spinna vidare på det, men tills dess är jag nöjd med det som är just nu. Alla känslor är väll kanske inte helt borta från exet, så det är väll det som håller mig tillbaka lite. Vill inte ge mig in i något förens jag själv kommer kunna ge 100% igen,och där är jag inte riktigt än. Men på god väg.

Har också haft ett jobbigt år,så jag har inge bråttom.
 
Bor i Stockholm....
Har just raderat Badoo, raderade HP i augusti förra året...
Har under hösten vart väldigt aktiv men letar förhållande, helst samboskap (NU) men blivit mest sex i väntan på att HAN ska dyka upp... Men de jag vill ha kk-relationer med är så "sporadiska" att jag lika gärna kan va utan dom med som det känns.. Sagt nej till de som erbjudit sej numer sen ett tag tillbaka...
Så nu lägger jag allt på is ett tag...
 
Och så en fråga! Hur uppför man sig på Tinder? Då man matchat med nån, när skriver man? Vad skriver man? Hur ofta loggar(/kollar i appen) de flesta in? Personerna tar ju slut.. Har tidigare mest hängt på HP
Jag skriver inte till alla jag matchar med, och de skriver inte alltid till mig. Har jag matchat med någon brukar jag gå in oxh kolla deras profil igen, blir jag nyfiken skriver jag något. Ibland svarar de, ibland inte. Vissa gånger har jag swipeat ja för att ge någon en chans, men de personerna får isf ta första kontakten.

Så resonerar jag, men tror inte det finns nått "rätt sätt" i det här ;)
 
Jaha, jag då, kvinna, 40...trodde jag sökte ett ganska löst förhållande, typ kk fast kanske lite mer uttalat att det ändå är ett förhållande. Inser nu att det nog kanske inte alls är så, jag vill nog faktiskt lite mer än så, kanske tom flytta ihop på sikt och hela köret. Jag har tre (stora) barn, så den biten är jag klar med (inser dock hur många karlar i min ålder som ännu inte har barn men vill ha). Och jag har villa,"volvo" och vovve så den biten behöver jag ingen extra person för att uppnå :D men åh vad jag saknar någon att kramas med!

Jag har inte bråttom alls, så jag tänker att det som blir det blir :)
 
Hej alla!
Har läst i »evigheter« i denna tråd. Men inte skrivit något pga ett Nick som var mitt egna namn och jag kände mig inte helt komfortabel med det. Men nu så...!
49, Stockholmare, innerstan. Tävlingsryttare med två hästar och hund. Jag har varit singel sen i somras. Min sambo sedan 6 år och jag separerade 1 aug. För en dryg månad sen lade jag ut en profil på en »seriös« dejtingsajt. Fick många svar. Alla trevliga och inga såna där meningslösa »tjeeenaaa bruden, läääget?« alls.

Jag träffade två. Båda fina män, något yngre än mig. Den ena träffade jag för att han bor i samma stadsdel som mig och var snygg. Däremot så var hans presentationstext lite töntig faktiskt. Välformulerad men lite väl pretto för min smak. Så jag var väl inledande lite tveksam.

Men hur som helst så klickade det stenhårt när vi sågs och dessa 4 veckor har vi knappt sovit en natt själva. Jag är hur kär som helst och det är lika mycket besvarat.

Känns nästan för bra för att vara sant. Speciellt när jag läst denna tråd så länge var jag otroligt skeptiskt till att nätdejta faktiskt. Men jag måste haft osannolik tur. Han har »alla S«. Smart, snygg, snäll, stark, sexig, sund, skild ... med utflugna barn trots sin relativt sett låga ålder. Det senare var jätteviktigt för mig.

Så, det går uppenbarligen!
 
Eftersom jag inte är så bra på att göra som ska så åkte jag hem till läkaren idag.
Det gick så himla bra! Kanske för att jag hade noll förväntningar alls utan mest ville få slut på tjatet :p
Vi klickade perfekt, jag kände mig så lugn, trygg och avspänd, han måste vara en fantastisk läkare :D

Vi kommer absolut ses igen och passar perfekt in på det jag söker. Så grannen kan vara hundvakt och jag kan träffa läkaren, alla nöjda :D
 
Förresten, nu när det är ny tråd och allt, kan inte vi som hänger i tråden presentera oss lite och vad vi söker?
29-åring i södra Dalarna, söker främst seriöst förhållande med barn och hela baletten (nåja, giftermål känns väl inte fullt så viktigt. Inte villan, volvon och vovven heller. Men nån att dela hatthyllan med vill jag ha!). I brist på dejter roar jag mig med att försöka få till en kk eller två, tyvärr något som visat sig vara svårt även det :p
 
Hur vet man om man vill träffa någon irl?
Ni tycker säkert att det är en jättedum fråga, men jag är så osäker. Kom ihåg att jag bara varit på en dejt i hela mitt liv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 276
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
378
Senast: AraSlei
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
4 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp