Inte bara nätdejting del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dejten med Herr Perfekt var perfekt. Han är mycket smartare än mig :nailbiting: Jag är inte van vid att sitta och prata med någon som är både bättre påläst och gör vassare analyser än mig :D Han verkar utöver det både framgångsrik, kultiverad och empatisk. Och satan var bra i bingen karln är! :nailbiting: :love:

Det är ju synd att mitt hjärta har ruttnat och dött annars kanske man till och med hade känt någonting för honom.
Haha, se till att träffa honom några fler gånger i alla fall! :p

Det känns inte som att jag gör annat än att göra exakt tvärt om mot vad jag själv skriver i denna tråd..! Har skrivit en del tillsammans med killen från bröllopet, ni vet han jag inte ska få känslor för, och guess what :cautious::meh::love: 50 mil är väll inga avstånd..?:crazy:

Tja. Jag hittade ju en på endast 40 mils avstånd :D. Men det löste sig över tid.

• Gilla
Reactions: ptr
"Gjorde slut" (eller vad man nu ska kalla det..) med dejten ikväll..

Känns skit, men vet att det är rätt innerst inne. Synd bara på en person jag tycker om, klickade väldigt bra med och orkade träffa flera gånger..

Låg och bölade till Masterchef sen...:grin:

Jag ger upp att hitta en kk. Alla män jag träffar/har kontakt med är ju rena freaks :crazy:. Visste inte att det skulle vara så svårt stt hitta en attraktiv och normalt funtad person för lite sex. Orkar inte slösa min energi längre.

Jag och dejten sågs i måndags, det var helt okej stämning men vi slutade båda jobba sent så det blev mest sex och sova. Igår hördes vi lite kort på messenger (jag som hörde av mig igen) och idag har vi inte hörts alls. Vet inte hur jag känner kring det. Någonstans tror jag inte att det kan bli något seriöst mellan oss och jag är nu mer osäker på om jag skulle vilja det. Hans temperament är kanske inom ramarna för det normala, men jag är lite skadad och jag märker att det påverkar mig negativt. Men vi har det samtidigt fint ihop också.
Jag har också chattat lite med en tjej sista dagarna och märker att vi har så mycket att prata om. Det är oundvikligt att jämföra även om jag inte borde, hon och jag har ju inte ens träffats (vet inte om vi kommer göra det heller).

Jag och dejten sågs i måndags, det var helt okej stämning men vi slutade båda jobba sent så det blev mest sex och sova. Igår hördes vi lite kort på messenger (jag som hörde av mig igen) och idag har vi inte hörts alls. Vet inte hur jag känner kring det. Någonstans tror jag inte att det kan bli något seriöst mellan oss och jag är nu mer osäker på om jag skulle vilja det. Hans temperament är kanske inom ramarna för det normala, men jag är lite skadad och jag märker att det påverkar mig negativt. Men vi har det samtidigt fint ihop också.
Jag har också chattat lite med en tjej sista dagarna och märker att vi har så mycket att prata om. Det är oundvikligt att jämföra även om jag inte borde, hon och jag har ju inte ens träffats (vet inte om vi kommer göra det heller).

Ni kan ju fortsätta ses och hålla det lite kravlöst.
Se vad som händer bara :)

På tal om att @Singoalla skrev att hjärtat ruttnat.
Jag pratade med min bästis igår om att jag tycker det är så bra med kollegan att han inte vill ha något förhållande och att vi kan ses kravlöst utan massa känslor.
Han svar på det.
Ja, du är ju så gott som död inuti så att du skulle få några känslor är ju uteslutet men det kan ju bli synd om honom om han får det.
Hahaha :rofl:

Nu är det 1 ½ vecka sedan jag och min date sågs senast. Han har massor att göra hela tiden, men ikväll ska vi gå ut och käka. Vardagkväll och bilen med, så det blir ju ingen alkohol, vilket jag tror vi skulle behöva för att komma över "bara kram-tröskeln". Nå, vi får sitta och titta varandra djupt i ögonen i ett par timmar i alla fall :)

Är på tjänsteresa utomlands en vecka nu sedan i söndags, jag och brasilianaren pratar på messenger flera gånger om dagen. Min kollega märker direkt om det är brasilianaren eller någon annan jag skriver till. Han säger att jag ler med hela kroppen när jag skriver till henne.

Jag saknar henne och har bestämt mig för att gå in helhjärtat i detta, släppa alla skeptiska tankar och bara finnas i det. Svårt, men jag gillar henne mycket redan nu, så det blir intressant att se hur det utvecklar sig.
Ser fram emot att komma hem och träffa henne igen.

Han ringde igår kväll och undrade om det var något fel mellan oss. Han hade skickat något på messenger som jag inte svarat på (typ en pussemoji).
Vi pratade lite om relationen och till en början verkade han irriterad men det blev bättre sen. Återigen, vi har lätt att missförstå varandra.
Vi har lunchat idag och det kändes bra. Jag fattar nog lite mer vart han står nu, han tycker om mig mer och mer och jag uppfattar det som att han gärna vill utveckla relationen. Jag sa att jag tycker om honom och vill fortsätta träffas men ganska kravlöst. Det återstår för mig att förklara vad jag menar med kravlöst, jag kunde inte riktigt det nu (kanske för att jag inte riktigt vet själv, och dessutom vill formulera mig så att det inte uppstår missförstånd) för han vill verkligen förstå. Han undrade om det handlar om att ses mer sällan, men det är ju inte det som är grejen för mig. Skulle behöva bolla (med er?) för att förstå mig själv och mina känslor bättre tror jag!

Han ringde igår kväll och undrade om det var något fel mellan oss. Han hade skickat något på messenger som jag inte svarat på (typ en pussemoji).
Vi pratade lite om relationen och till en början verkade han irriterad men det blev bättre sen. Återigen, vi har lätt att missförstå varandra.
Vi har lunchat idag och det kändes bra. Jag fattar nog lite mer vart han står nu, han tycker om mig mer och mer och jag uppfattar det som att han gärna vill utveckla relationen. Jag sa att jag tycker om honom och vill fortsätta träffas men ganska kravlöst. Det återstår för mig att förklara vad jag menar med kravlöst, jag kunde inte riktigt det nu (kanske för att jag inte riktigt vet själv, och dessutom vill formulera mig så att det inte uppstår missförstånd) för han vill verkligen förstå. Han undrade om det handlar om att ses mer sällan, men det är ju inte det som är grejen för mig. Skulle behöva bolla (med er?) för att förstå mig själv och mina känslor bättre tror jag!

Kravlöst för mig innebär att inte ha för stora förväntningar på varandra eller vart relationen ska leda. Jag skulle kunna träffa någon flera dagar i veckan om jag vet om att han inte förväntar sig att det är på väg att bli någonting seriöst. Det handlar väl om att inte göra någon besviken, jag kan inte känna mig pressad att vara exklusiv eller att han sitter och väntar på att jag ska få känslor.

Enbart baserat på det där inlägget: för mig låter det som att du med kravlöst menar att fortsätta träffa honom med bakdörren öppen. Så att du antingen kan backa ut eller någon annan kan slinka in. (Lägger ingen värdering i det).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
5 946
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
820
Senast: Guldaskig
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 727
Senast: gullviva
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 433
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka