Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så är det ju. Man ska bara inte ge upp med en gång, vissa gånger behöver saker och ting falla på plats - andra gånger finns verkligen inget samspel.

Har väl egentligen ganska ringa erfarenhet men har nog mest upplevt att första gången man har sex med någon ny sällan är riktigt bra. Min erfarenhet är att det blir bättre när man lärt känna varandra lite mer.
Sen finns det förstås andra saker som kan göra att man känner att en gång är alldeles tillräckligt.

Hur mycket skriver ni i de första mailen? (Jag överanalyserar nog lite nu.)
Det är så många som bara säger, hej vad händer? Förstår att man vill testa vattnet innan man skriver en roman. Men avskyr just det frågan. :wtf:
Kan man svara att man hänger i soffan och tittar på netflix?

Det är så många som bara säger, hej vad händer? Förstår att man vill testa vattnet innan man skriver en roman. Men avskyr just det frågan. :wtf:

Jag svarar kort till de som inleder kort. Jag kan precis som du förstå att en inleder med ett kort meddelande för att kolla av. Så jag tycker att du kan svara soffa och Netflix (om det är det du gör såklart :p).

Varför skulle du inte kunna skriva att du hänger i soffan? Bara du inte skriver netflix and chill. Kan bli märkligt :D

Tänker att man svarar precis det man gör för stunden.

Jag tänker att det är typiskt småprat i försök att få igeång något. Ser inte problemet, är väl bara att svara "inget särskilt, hänger vid datorn" om det är så?
Så tänker jag också. Typ som när man frågar "Hur är det?" eller liknande. Egentligen är inte frågan i sig alls viktig utan mer ett kontakttagande.

Varför skulle du inte kunna skriva att du hänger i soffan? Bara du inte skriver netflix and chill. Kan bli märkligt :D

Tänker att man svarar precis det man gör för stunden.
Men se! Man kan ju inte svara det. ;)

Jag känner att det ger inte så bra intryck? O andra sidan är det ju enda tiden man har till att skriva.
Mailade en kille igår, kände jag borde mailat tio, men det är ju svårt att hitta karlar! Som både har bra pres och bild. Eller ja, är medel på både.

Killen som jag mailade mig har dissat mig, inget svar. Typiskt!
Får leta vidare.. :wtf: :d :o

"Jag surfade runt här på x, nu skriver jag mejl till dig." :cautious:

Nej, jag fattar inte alla som frågar vad man gör hela tiden.
Haha, typ så tänker jag också! Väldigt bokstavligt!

Men samtidigt så tror jag att det är ett bra sätt att ta kontakt. Känns ju meningslöst att skicka runt "CV" liknande mail till tjejer som antagligen inte ens svarar.
Så tänker jag nu när jag ska skicka iväg ett mail. En kort fråga som kan fråga nått om bilden/ presen, eller bara en, whats up? *nick med huvudet*

• Gilla
Reactions: ptr
Jag tänker att det är typiskt småprat i försök att få igeång något. Ser inte problemet, är väl bara att svara "inget särskilt, hänger vid datorn" om det är så?

Jo, det fattar jag också men jag är inte bra på småprat. Sen syftade jag på folk som skriver det vartannat mejl.

Haha, typ så tänker jag också! Väldigt bokstavligt!

Men samtidigt så tror jag att det är ett bra sätt att ta kontakt. Känns ju meningslöst att skicka runt "CV" liknande mail till tjejer som antagligen inte ens svarar.
Så tänker jag nu när jag ska skicka iväg ett mail. En kort fråga som kan fråga nått om bilden/ presen, eller bara en, whats up? *nick med huvudet*

Som kontaktförsök är det väl ok och begripligt. Men dessa ständiga frågor: Vad gör du? Vad händer i dag? Vad ska du göra i helgen? osv. Folk kanske har mer intressanta liv än jag har så det finns mer att skriva, men jag gör liksom inget speciellt. Jag sover, pluggar, lagar mat, promenerar, tränar lite, städar, träffar nån vän, läser, kollar nåt program.

Jag ska på dejt imorgon igen med killen jag träffade i måndags! Den här gången ska vi gå på bio. Inte jättesocialt men vi ska ses innan (och förhoppningsvis fortsätta efter?) och det känns ändå som ett mysigt upplägg :)

Jag ska på dejt imorgon igen med killen jag träffade i måndags! Den här gången ska vi gå på bio. Inte jättesocialt men vi ska ses innan (och förhoppningsvis fortsätta efter?) och det känns ändå som ett mysigt upplägg :)

Jag tycker bio är perfekt! Ses innan, äta, eller fika. Sen fortsätta efter och prata om filmen och ta ett glas vin. Kanske inte som första dejt men nu har ni ju setts en gång innan.

Jag känner att det ger inte så bra intryck?
Men det är ju när man hänger över datorn/mobilen som man öht ser olika meddelanden och kan besvara dem.

Om jag frågar dig vad du gör och du svarar att du hoppar fallskärm, så skulle jag bli orolig för din säkerhet. Jag menar, om känslan är att du borde göra något mer aktivt eller originellt, så att säga, än att hänga framför datorn.

Som kontaktförsök är det väl ok och begripligt. Men dessa ständiga frågor: Vad gör du? Vad händer i dag? Vad ska du göra i helgen? osv. Folk kanske har mer intressanta liv än jag har så det finns mer att skriva, men jag gör liksom inget speciellt. Jag sover, pluggar, lagar mat, promenerar, tränar lite, städar, träffar nån vän, läser, kollar nåt program.
Men är inte det världens mest naturliga fråga för att få igång en dialog? Så pratar vi ju även på arbetsplatsen. »Vad händer i helgen då?« Så får man igång ett snack. ÄVEN om man bara ska plugga och sova så är det ju två saker att prata om. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 325
Senast: Palermo
·
  • Omröstning Omröstning
Relationer Om man är bilägare och singel är det ju rätt självklart att man kör själv, men när man lever i ett förhållande och delar hushåll, vem är... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
6 260
Senast: Mia_R
·
Relationer Hej! Jag har börjat dejta en kille. Han är gullig och snäll och så, jag är 33 år och han är 28 år. Är 5 års åldersskillnad för mycket ? 2
Svar
34
· Visningar
2 456
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 043
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka