Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag blev tillsammans med min tjej när jag var 14 o hon var 15. Så så kan de ju bli också, vi var tillsammans i 27år. Allt behöver ju inte sluta i elände och ålder är bara kännbar när man är ung, när han fyller 20 o du 23 märks det inte.
Han 20 och jag 22 * ;)
Men jo, du har absolut en poäng! :up:

Jag hade inte tyckt att det kändes okej med tanke på att han inte varit sanningsenlig, åldersskillnaden är ju inte jättestor och han är ju så pass gammal så han är både lovlig och borde veta vad han vill men nej som sagt fara med osanning är enligt mig inte en bra start.

Sant :(
Fast just att 18 åringars ålder inte stämmer på dejtingappar är ju mer regel än undantag (läs: de skapar kontot när de är 16-17 fast det är 18 års gräns) så just det reflekterade jag inte så mycket över.
Men du har ju absolut en poäng, "tyvärr".

Fast just att 18 åringars ålder inte stämmer på dejtingappar är ju mer regel än undantag (läs: de skapar kontot när de är 16-17 fast det är 18 års gräns) så just det reflekterade jag inte så mycket över.
Äsch ,känns det bra så kör på. Tar det slut så gör det. Det är ju inte the end of the world lixom.

Sitter och skriver med en supergullig kille som ger ett väldigt vuxet och moget intryck. På profilen står det att han ska vara 19/20 år (m.a.o jämngammal med mig). Han råkade dock försäga sig, och fyller visst 18 år i höst. Och min hjärna bara "how about no?! :banghead:"
Alltså, han är så himla söt och gullig, och samtidigt så vuxen/mogen på insidan. Men alltså...99a...Han är ju inte ens 18 år än! Det känns så himla omoraliskt och fel att fortsätta skriva med honom nu när jag vet det :(
Hjälp, hur ska jag tänka? :confused:

Jag själv skulle ha större problem med lögnen än åldern. (Förutsatt att jag själv var i din ålder då. Fy vad jag känner mig gammal helt plötsligt :D )

Riktigt snygg man skrev till mig igår. Ett kort "Har du en trevlig kväll?" som jag faktiskt besvarade, och då på ett sätt som skulle gjort det lätt(!) att dra igång någon liten diskussion. Först verkade han nappa, men så fort jag frågade honom något så kom det extremt korta svar som inte alls gick att spinna vidare på.

Vi hann inte mer än skicka 3-4 meddelanden till varandra innan den konversationen dog. Vaaarför tar folk kontakt om de ändå inte har något intresse av att skriva? Vad väntar de sig egentligen? :meh:

Förövrigt finns det en man i en helt annan stad som jag haft kontakt med till och från i något år nu. Vi har aldrig träffats, men han är otroligt trevlig att skriva med och av bilderna att döma så är han dessutom snygg. Varför måste han envisas med att bo i helt fel del av landet? Hade han bott närmare så skulle vi garanterat ha träffats för länge sedan. Mina hundar tävlar inte ens i närheten av hans stad och ingen av oss är speciellt mycket för att resa runt, så det är aldrig så att vi råkar vara på samma plats samtidigt heller.

Riktigt snygg man skrev till mig igår. Ett kort "Har du en trevlig kväll?" som jag faktiskt besvarade, och då på ett sätt som skulle gjort det lätt(!) att dra igång någon liten diskussion. Först verkade han nappa, men så fort jag frågade honom något så kom det extremt korta svar som inte alls gick att spinna vidare på.

Vi hann inte mer än skicka 3-4 meddelanden till varandra innan den konversationen dog. Vaaarför tar folk kontakt om de ändå inte har något intresse av att skriva? Vad väntar de sig egentligen? :meh:
De hoppas nog att du ska svara "knulla?" :meh:

Förövrigt finns det en man i en helt annan stad som jag haft kontakt med till och från i något år nu. Vi har aldrig träffats, men han är otroligt trevlig att skriva med och av bilderna att döma så är han dessutom snygg. Varför måste han envisas med att bo i helt fel del av landet? Hade han bott närmare så skulle vi garanterat ha träffats för länge sedan. Mina hundar tävlar inte ens i närheten av hans stad och ingen av oss är speciellt mycket för att resa runt, så det är aldrig så att vi råkar vara på samma plats samtidigt heller.
Förstår känslan...

Förstår känslan...
Egentligen hade det varit lätt att åka och hälsa på, men.. varför? :p Jag har redan alla vänner, bekanta osv utspridda över hela världen och tycker att det är jobbigt eftersom det blir så lite tid till att träffas. Nu på söndag ska jag träffa en av mina närmsta vänner. Det var flera år(!) sedan vi träffades senast just pga avståndet mellan oss. Jag behöver inte ännu mer sådant.

Egentligen hade det varit lätt att åka och hälsa på, men.. varför? :p Jag har redan alla vänner, bekanta osv utspridda över hela världen och tycker att det är jobbigt eftersom det blir så lite tid till att träffas. Nu på söndag ska jag träffa en av mina närmsta vänner. Det var flera år(!) sedan vi träffades senast just pga avståndet mellan oss. Jag behöver inte ännu mer sådant.
Fast ibland måste man ju chansa också. Vem vet, om ni träffas och gillar varann irl också kanske han vill flytta närmare :)

Med tanke på att du bara är något år äldre än han tycker jag din åldersnoja är lite att ta i. Ni är ju typ jämnåriga. Sen kan man ju vara på olika platser i livet för det eftersom det inte har med enbart ålder att göra, men då är det de som är problemet och inte åldern. Men som sagt att ljuga, även om något så litet som sin ålder känns ju sådär.

Senast ändrad:
Med tanke på att du bara är något år äldre än han tycker jag din åldersnoja är lite att ta i. Ni är ju typ jämnåriga. Sen kan man ju vara på olika platser i livet för det eftersom det inte har med enbart ålder att göra, men då är det de sommar problemet och inte åldern. Men som sagt att ljuga, även om något så litet som sin ålder känns ju sådär.

Jo, du har alldeles rätt :up:
Är bara det att när vederbörande inte ens fyllt 18 än, känns det så "ungt och fel" på något sätt. Fast det är nog mest min hjärna som spökar....
Har sovit på saken, och ju mer jag tänker på det, ju värre känns det han ljugit om det. Jag menar, ljuger han om en så basal sak, vad ljuger han då om nästa gång? :crazy:

Jo, du har alldeles rätt :up:
Är bara det att när vederbörande inte ens fyllt 18 än, känns det så "ungt och fel" på något sätt. Fast det är nog mest min hjärna som spökar....
Har sovit på saken, och ju mer jag tänker på det, ju värre känns det han ljugit om det. Jag menar, ljuger han om en så basal sak, vad ljuger han då om nästa gång? :crazy:

Samtidigt så under 18 får du väl inte ens bli medlem? Dvs man är tvungen att ljuga. Jag tycker det är sak samma, och så är jag generellt högallergisk mot lögner.

"Hej där! Hur strypt det till med dig "
Även om det är en felskrivning så känns det rätt olustigt.

Denna långfredag bjuder på många trevliga erbjudanden
"Får man erbjuda en spontan förmiddaspåsättning"
Samt
"hej, vill du knulla med mig nu"
Och även
"hej, här kan du få en sexkompis om du vill"
Från nästan 20 år äldre man som skriver i sin profil att han söker
"ddgjkdfklgdklgd sfgsföasfsajöf dfsdfsdfsdfsa"
O_o

Fasiken vad dom är på hugget idag.
Ytterligare en nästan 20 år äldre man
"
Hej
Jag är en man som bara älskar nää jag avgudar mulliga kvinnor. Söker och söker men ni verkar svår flörtade. "

Fast ibland måste man ju chansa också. Vem vet, om ni träffas och gillar varann irl också kanske han vill flytta närmare :)
Fast om han kan tänka sig att flytta närmare här för min skull, då tippar jag på att han också är mer ute efter ett vanligt, mongamt, "tråkigt" förhållande än vad jag någonsin kommer vara intresserad av :p

De senaste dagarna (nåja...) har jag fått en massa pm från olika gubbar som gillar tjockisar. Och tro fan att de heter Lasse allihop O_o Händer det nånting vid dopet eller? Så fort man döps till Lasse så blir man gubbkåt med fäbless för tjockisar? Borde man sprida ut det hos antivaxxers så de får något vettigare att kämpa mot?
Jag har en morbror som heter Lasse, bör jag ana oråd?! :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 188
Senast: Palermo
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Youmeoh
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 626
Senast: gullviva
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka