Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Obegripligt hur självinsikten kan vara så obefintlig. Det är ju samma visa i tråd efter tråd. Tycker du inte att det är konstigt att om och om igen så möts du av samma reaktioner?
Du säger till @corzette att hon ska ändra taktik i sitt dejtande. Du kanske ska anamma rådet själv då du ideligen kommer på kant med folk i trådar.
Jo fast, tycker du inte att det är ett logiskt råd, att ge om en person har dejtat i 26 år utan att hitta rätt?
Jag sa det inte som kritik
Bara ett litet tips...

Nyss skulle man ju ändra på sig om man inte hittat rätt snubbe på vad var det, 26 år eller nåt. Om man måste ändra på sig så måste man väl ändå anses göra fel.
Jag har inte sagt att en ska ändra "på sig"
Jag sa som tips att det kan vara bra att omprioritera sina mål eller försöka med ett annat tillvägagångssätt för att nå målen

Tycker du att det tipset är ologiskt på något vis?

Jo fast, tycker du inte att det är ett logiskt råd, att ge om en person har dejtat i 26 år utan att hitta rätt?
Jag sa det inte som kritik
Bara ett litet tips...
Ärligt blir jag förbannad på en så jäkla dum fråga. Det är så lågt, så nedlåtande och lider så total brist på empati och har NOLL insikt i hur känslor mellan två människor funkar att jag tycker inte det är värt att besvara.

Alla människor nöjer sig inte med att "få" någon och sen lever med skygglappar på i nått la la land och inbillar sig att de är lyckliga för att nå normen. MÅNGA har högre krav än så.

Ärligt blir jag förbannad på en så jäkla dum fråga. Det är så lågt, så nedlåtande och lider så total brist på empati och har NOLL insikt i hur känslor mellan två människor funkar att jag tycker inte det är värt att besvara.

Alla människor nöjer sig inte med att "få" någon och sen lever med skygglappar på i nått la la land och inbillar sig att de är lyckliga för att nå normen. MÅNGA har högre krav än så.
26 år!!
Ja om en inte hittar någon som en vill ha på den tiden, ja då har en HÖGA krav

Jag har inte sagt att en ska ändra "på sig"
Jag sa som tips att det kan vara bra att omprioritera sina mål eller försöka med ett annat tillvägagångssätt för att nå målen

Tycker du att det tipset är ologiskt på något vis?
För mig är det ologiskt hur man kan tycka att det inte är just att ändra på sig. För mig är det ologiskt hur man ens kan bete sig som du gör utan någon som helst reflektion över om det kanske är just en själv som felar.

Vad beror det på att en del blir bannade för bitterkärring och en del blir inte det?
Det kan finnas olika orsaker.

* moderatorerna har inte sett det

* vissa beter sig oförskämt dag ut och dag in och till slut har de samlat ihop till en banning, medan andra uppför sig väl och en enstaka gång blir förbannad när deras dejt kallas toffel

* vissa är det så himla synd om för att moderatorerna hatar dem trots att de bara kommer med goda råd hela tiden.

Det är några orsaker som jag kan komma på.

Vad tror du själv?

För mig är det ologiskt hur man kan tycka att det inte är just att ändra på sig. För mig är det ologiskt hur man ens kan bete sig som du gör utan någon som helst reflektion över om det kanske är just en själv som felar.
Det betyder inte att en "ändrar SIG"
Det betyder att en ändrar taktik
Det är stor skillnad

Vad beror det på att en del blir bannade för bitterkärring och en del blir inte det?
Kanske för att en del provicerar fram det och beter sig nedlåtande och illa i upprepade inlägg för att sen toppa det med ett riktigt punshline medans andra håller god ton tills de tröttnar......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 219
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 540
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 415
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka