Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag nätdejtar verkligen inte aktivt, men jag har ett konto med en profil. Har fått en väldigt bra vän (som jag träffar regelbundet då vi bor några kvarter från varandra) därifrån för lite mer än ett år sen, men jag har faktiskt inte gått på någon regelrätt dejt. Har nog inte hjärtat med i det hela och lite för att jag vet att mitt liv, som det ser ut just nu, inte ryms under det som de flesta på de där sidorna kallar för "seriöst letande". Jag träffar väldigt mycket folk genom mitt dansintresse, så det är inte så att jag står utan erbjudanden och förslag utanför nätet heller. Jag litar på att jag kommer att veta vem jag vill hänga med på mer regelbunden basis när jag träffar denne och dyker ingen sådan upp så har jag det faktiskt väldigt väldigt bra i mitt liv just nu. Så okomplicerat i de flesta avseenden.

Igår såg jag att jag hade fått ett meddelande från en yngre man som bor på andra sidan landet. Långt, relativt välformulerat och trevligt rent generellt. Inget som intresserade mig alls, men för att inte vara otrevlig så skrev jag tillbaka och tackade för ett trevligt meddelande, men sa att jag inte var intresserad p g a avståndet och önskade honom en fin dag.

Då skriver denna människan tillbaka (guess what?) att "Avstånd är inga problem, det är lätt att åka, jag är flyttbar och kommer gärna till dig - vad sägs om nu till helgen?"

Det där hade jag kunnat ge ungefär en miljon svar på, men tänker att det är bäst att inte lyfta på det locket och väljer att svara "Respektera mitt nej är du snäll".

Får tillbaka följande (direktkopierat - inte mina stavfel, tror någon tappade hela konceptet för stavning när denne blev KRÄNKT :angel:):

"Hahhaha!! Finmer det tragikomiskt med kvinnor dom använder en offerroll som ett vertyg till att fötsöka kontrollera. Vet du ens vad respektera är?"

Jag funderade på att skriva tillbaka en uppsats om innebörden av ordet respektera, men insåg att jag bryr mig inte, utan tryckte på blockera i stället.

Det där hade jag kunnat ge ungefär en miljon svar på, men tänker att det är bäst att inte lyfta på det locket och väljer att svara "Respektera mitt nej är du snäll".

Jag tycker ju att ett väldigt sakligt och enkelt svar hade varit "Creepy! :cautious:", så jag tycker han borde vara väldigt tacksam för det svar du gav. :laugh:
Vilken... sympatisk man! :up:

Ibland blir jag så himla trött på mig själv.
Bjöd in grannen på kaffe efter hans jobb. Han blev jätteglad och svarade gärna :)
Då kom jag på att jag ska åka till jobbet när han kommer hem så gick ju avboka.
Han måste ju tro att jag driver med honom :p

Okej. Var på en dejt igår kväll, han var trevlig men verkligen inget för mig. jag tänkte att vi skulle kanske kunna vara vänner. Så sa han att alla han träffat på tinder bara vill vara vänner, och det är inte det han vill. Jaja. Vi får se, hoppas han inte hör av sig igen men han verkade tycka om mig.

Sen var jag på en lunchdejt idag med en annan. Även han var trevlig, men inget för mig. Och jag trodde vi både kände så. När vi skiljdes åt var det en kram och hejdå. Inget prat alls om att ses igen. Sen nu så skriver han till mig. Jag vet inte om jag ska svara eller inte. Han har inte frågat nånting eller så, och känns väldigt konstigt att bara svara att jag inte vill ses nåt mer, när han inte föreslagit att ses. Men samtidigt så hatar jag själv att bli ignorerad. Så nånting borde jag väl säga.

Och i helgen så träffade jag en kille för andra gången. Det var trevligt och bra. Fikade, promenerade, gick hem till mig. Sen hade vi båda andra middagsplaner och så. Sen hörde jag av mig till honom på lördag natt. Ingen fråga, men ja egentligen typ ett booty call. Han svarade inte. Så nu kan jag ju inte höra av mig till honom igen. Hade gärna träffat honom mer, men vi får se. Kanske hör av mig om ett par veckor.

Det är så krångligt det här! Men rätt kul.

Ibland blir jag så himla trött på mig själv.
Bjöd in grannen på kaffe efter hans jobb. Han blev jätteglad och svarade gärna :)
Då kom jag på att jag ska åka till jobbet när han kommer hem så gick ju avboka.
Han måste ju tro att jag driver med honom :p
Alltså, jag brukar inte lägga mig sånt här på detaljnivå, men snart kommer han att tro att du spelar hard to get. Inte alla tycker att det är så sexigt.

Jag tycker att du ska ta och förföra honom.

Alltså, jag brukar inte lägga mig sånt här på detaljnivå, men snart kommer han att tro att du spelar hard to get. Inte alla tycker att det är så sexigt.

Jag tycker att du ska ta och förföra honom.

Jag vet inte. Jag är ju ofta den som föreslår att vi ska ses.
Jag vill ju liksom ha honom lite för mycket :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag har pratat med en kille på snapchat fram och tillbaka flera månader. Vi har pratat om att träffas och sova ihop,äta middag...
Svar
10
· Visningar
1 036
Senast: anonymys22
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 329
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 736
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 987
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur