Inte bli trött

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare guzzi my love
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 975
G

guzzi my love

Är det snat att hästen inte får vara trött eller se trött ut när den kommer i mån?:confused: Min kompis sa att hästen inte fick vara trött eller svettig..

Sv: Inte bli trött

Den skall vara fit to continue, alltså bör klara att ridas 2 mil till annars blir den inte godkänd i slutbesiktningen. men om en häst som ridits i 8 mil inte är svettig borde det vara ngt fel på den, så svettig får den självklart vara. den får däremot inte ha förlorat så mkt vätska att den är uttorkad utan ju mer den svettas bör den ju alltså dricka!

Liknande trådar

Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
621
Senast: Kristall10
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
593
Småbarn Flummig frågeställning jag vet. Men enkla frågan är hur får man barnen att leka hemma? Dvs vi har supermycket leksaker (alldeles för... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 279
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 646
Senast: Ratax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V