Inte den här gången heller

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en lite konstig arbetsvecka och kunde åka till stallet redan i förmiddags för att rida araben. Det blev en tur på 1½ timme som gick via fina grusvägar utan bilar (bommar hindrar dem att köra där) och det blev en hel del galopp och trav. Jag vet inte varför jag red så pass långt idag för egentligen hade jag inte riktigt tid med det.

Sen skulle jag handla lite och eftersom det är påsk ville jag ha memma. Jag frågade personalen om var det hade den men den första jag frågade visste inte ens vad det var. Den andra visste och kunde tala om att det var helt slut, även hos leverantören. Jag åkte vidare till nästa affär och träffade två personalklädda personer som också fick frågan om memman. Ingen av dem visste vad det var. Den tredje personen visste, men det visade sig vara slut även i den butiken. Shit också. Jag fick ingen memma. :( Och för dig som undrar vad memma är kan jag tal om att det är en finsk påskdessert som är som en brun klet/kladdig choklad men smakar inte alls choklad. Den är gräddad i ugn (i pappkartong) och ska ha sjunkit ihop för att vara bra. Den äts med grädde (eller mjölk) och lite socker.

På kvällen var det hopptävling igen. Den här gången valde jag att bara starta i en klass och helt enkelt strunta i CR. Eftersom tävlingarna pågår i två dagar och är ett meeting så visade det sig att priset för att starta var annorlunda. Normalt kostar en start 150 kr men nu var det 300 kr oavsett om man startade 1 eller 2 klasser idag. :meh: Hade jag varit lite uppmärksam på det så hade jag nog struntat i alltihop. Vi var ju två om hästen så det hade nog blivit för mycket för den om jag startat båda klasserna. Jag tror t.o.m. att den andra tjejen fick stryka sig från en klass så vi kunde rida båda två. Men samtidigt är det ju så galet kul att hoppa, särskilt den här hästen som bara suger tag i hindren. :love: Dessvärre blev det inte felfritt den här gången heller utan det blev ett helt onödigt stopp på hinder nummer två. För dåligt med gas helt enkelt. En bom åkte ner vid stoppet så jag fick vänta en stund på att fortsätta men sedan var det bara att tuta och köra. Resten gick felfritt även om jag hade dålig koll på galoppen idag.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 356
Senast: ameo
·
  • Artikel
Arg
Dagbok Jag är arg hela tiden. Jag är trött och jag orkar inte. Har haft så sjukt mycket oflyt de senaste 9 månaderna. Först fick jag ingen...
Svar
18
· Visningar
2 143
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 448
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp