linnsan
Trådstartare
häromdan när min hovslagare var ute så skulle h*n ta av skorna (fram) och verka honom.. detta e en rätt så hård hovslagare och det visste jag redan innan, har aldrig sett denna hovslagare göra ngt mot min pålle så då tänkte jag att det kanske bara var folk som pratade:smirk: och så länge som denne inte gör ngt mot min pålle så e det okej för mej, men denna gången så gick det inte alls bra.
jag vet att pålle kan vifta lite bak, men inte mycket utan bara lite, så det blir inte farligt på ngt sätt utan isånna fall iriterande om det nu ska kallas ngt.
iallafall så började han o vifta och efter några tillsägningar så tar hovis klubban och slår honom på baken säkert 10 ggr
..och det var inte några små smällar, det kan jag lova
jag visste inte vad jag skulle göra, feg som jag är. och dessutom så vet jag att pålle blir bara rädd om ngn säger till honom på ett sådant sätt (inte så konstigt kanske) och blir då rädd för hovis och går undan när hovis närmar sig och hovis ryter då mot honom
.. jag å andra sidan försöker lugna honom genom att stå och småprata lite, vilket funkar.
kan ju bara säga att det var sista gången den hovslagaren får verka/sko min häst, ponny
ville bara skriva av min ilska

jag vet att pålle kan vifta lite bak, men inte mycket utan bara lite, så det blir inte farligt på ngt sätt utan isånna fall iriterande om det nu ska kallas ngt.
iallafall så började han o vifta och efter några tillsägningar så tar hovis klubban och slår honom på baken säkert 10 ggr
kan ju bara säga att det var sista gången den hovslagaren får verka/sko min häst, ponny
ville bara skriva av min ilska