Sv: inte lika AR-dominerat här längre?
Kan bara svara för mig själv. Är ingen barockryttare, men har deltagit i några clinics för kända och halvkända barockare. Har inte mkt till övers för det jag sett hittills, men det känns som om här är enda forat man kan bryta ner rörelserna i sina minsta beståndsdelar utan att bli utskrattad och hånad för att man inte fattar ridning inom loppet av två sekunder. Här finns också människor som verkar vara intresserad av utvecklande ridning, sådana som gärna skriver upp sig på tai chi-kurser od bara för att lära sig mer om sin egen kropp och koordination. Dvs sådana som det ger lite i utbyte att diskutera med.
Eg borde jag varit på Dressyr, antar jag, men där förs inte de diskussioner jag är intresserad av.
Som svar på din fråga - även BB utvecklas. Nuförtiden tror han ju på ett stöd (en kontakt, annars får man väl mobben på sig) på ytter, halvhalter osv. Och jag tror verkligen inte att ngn barockare ngnsin uttalat sig neg om uteritter? Det är väl lektion 1a i ridning - att hästen ska ha ett omväxlande arbete för att utvecklas?!