Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 875

Bukefalos 30 år!

Nää, jag känner att jag behöver ändra röst.

Asko röstar på LenaH

Pga tidigare misstankar kring den första rösten kring DL 1 där hon kunde ha försökt rädda sig själv pga hon visste att hon hade en bättre roll.

Jag tänkte även att om jag skulle sätta ihop en lya så skulle jag vilja ha @LenaH i den.
Eller snarare - varför skulle MAda rösta på mig om vi var i lyan??

Deltagares svar på LL s fråga om vilka man ville se i lyan

LL: Myrten & Artline

1. Niyama LenaH och fio

2. LenaH Niyama och Q

3. Fio Ceta, bollen, emeranten och ekorren

4. Mirtai Q, Mada, LenaH

5. Hedinn Niyama och fio eventuellt ekorren

6. Blacksmithfarm Mada, Mirtai

7. Sryoqwe Hedinn och Q

8. Ceta LenaH och Q

9. Bollen

10. Elo LenaH, Q och Hedinn

11. Qitis Emeranten och BSF

12. Emtherlia

13. Madalitso Q och BSF

Fick ihop en lista ändå men hittade inte bollen och Emerantens svar

Senast ändrad:
Har ganska mycket panik. Behöver gå och lägga mig men behöver också rösta på någon.

Hade först tänkt rösta på Q då hon förekommit ganska mycket i mina funderingar över lag. Men då hon redan har några röster vill jag inte riskera att skicka ut henne då jag inte är säker? Får ev lite 'onda lyan startar nått' vibbar och ev är då Q god, men de onda vill ha ut henne.

Om det är sant så skulle i så fall tex BSF och/eller Hedinn vara onda. Och med tanke på det, i samband med att BSF varit så pass anonym:

Elo röstar på BSF
Men alltså, du röstar hellre på nån du misstänker mindre för att den du misstänker mest redan har röster? Om du är god är det väl bättre att rösta på nån du misstänker, än att lägga uddaröster som ger ulvarna möjlighet att styra?

Igår valde du mellan mig och qitis, röstade på qitis för att jag redan hade en röst. Idag misstänker du mest qitis, men för att hon redan fått röster vill du inte rösta på henne? Mig misstänker du också, som också fått röster, men du väljer nån annan? Skulle alla goda göra så skulle ju onda kunna styra varenda röstning, det här är jättemärkligt resonerat om du är god?

På vilket sätt är ledarvargen egentligen viktigare än ulvarna i lyan?
Nä, tänk om, tänk rätt.
Nopenope, jag är allergisk mot det sista uttrycket. Har läst det för många gånger i ulvlekar 🙅‍♀️

Samt, jag räknar fortfarande med att jag har fel 90% av tiden :D

Deltagare

LL: Myrten & Artline

1. Niyama LenaH och fio

2. LenaH Niyama och Q

3. Fio Ceta, bollen, emeranten och ekorren

4. Mirtai Q, Mada, LenaH

5. Hedinn Niyama och fio eventuellt ekorren

6. Blacksmithfarm Mada, Mirtai

7. Sryoqwe Hedinn och Q

8. Ceta LenaH och Q

9. Bollen

10. Elo LenaH, Q och Hedinn

11. Qitis Emeranten och BSF

12. Emtherlia

13. Madalitso Q och BSF

Fick ihop en lista ändå men hittade inte bollen och Emerantens svar
Förlåt men vad är det här för lista? :confused:

Nej nu börjar det bli bråttom igen.

Sryoqwe röstar på Hedinn

För att jag tycker rösten på Elo är märklig, Q röstade som mig och trots kasst förstår jag och tycker inte att hon verkar ond, LenaH verkar också tycka att Hedinn är skum och jag tror inte Lena är ond med röstningen i DL1.

(Och för att jag behöver rösta)

Jag kanske är helt fel ute nu men jag har ingen teori mer än att statistiskt sett borde Q sitta i lyan och ja hon är möjligtvis mindre ulvig idag men det är Q liksom som kan lura skjortan av vemsomhelst och hon har lurat mig 100ggr så fio röstar på qitis

Alltså @LenaH fan ta dig om du lurar mig men hoppas innerligt inte det O_o
Du tvingar mig nästan att ändra min röst eftersom jag just nu ligger i toppen och jag accepterar om jag röstas ut egentligen men vill ju inte heller att fel sida ska vinna

Så jag har inte släppt mina misstankar mot @Hedinn. Men @Elo skaver också en hel del. Framför allt att hon inte ville rösta på Hedinn
Jag är nöjd oavsett bara en ond åker ut så att säga och hon ligger tvåa på min lista.
Så qitis ändrar röst till Elo

Men hur menar du med att ledarvargen är viktigare?
Jag uttryckte mig slarvigt. Jag menar att detta är ett sätt att signalera till lyan och samtidigt skaffa ett alibi till sig själv om/när en ulv åker ut.

@Niyama hade samma idé tidigare och även om hon inte hade någon information (vad vi vet) så kan jag iallafall hålla henne god 🤪

DL3 21:30

10:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
17:32 Mirtai röstar på Sryoqwe
17:56 Hedinn röstar på qitis
19:51 Asko röstar på fio
20:22 LenaH röstar på Hedinn
20:38 qitis röstar på Hedinn
20:45 Elo röstar på BSF
21:12 LenaH ändrar till Elo
21:16(?) Asko ändrar till LenaH
21:25 Sryoqwe röstar på Hedinn
21:25 Fio röstar på Qitis
21:26 Qitis röstar på Elo

qitis 3
Sryoqwe 1
fio 1
Hedinn 1
BSF 1
Elo 2

Men alltså, du röstar hellre på nån du misstänker mindre för att den du misstänker mest redan har röster? Om du är god är det väl bättre att rösta på nån du misstänker, än att lägga uddaröster som ger ulvarna möjlighet att styra?

Igår valde du mellan mig och qitis, röstade på qitis för att jag redan hade en röst. Idag misstänker du mest qitis, men för att hon redan fått röster vill du inte rösta på henne? Mig misstänker du också, som också fått röster, men du väljer nån annan? Skulle alla goda göra så skulle ju onda kunna styra varenda röstning, det här är jättemärkligt resonerat om du är god?
Ja det var skumt än en gång från Elo

Nej nu börjar det bli bråttom igen.

Sryoqwe röstar på Hedinn

För att jag tycker rösten på Elo är märklig, Q röstade som mig och trots kasst förstår jag och tycker inte att hon verkar ond, LenaH verkar också tycka att Hedinn är skum och jag tror inte Lena är ond med röstningen i DL1.

(Och för att jag behöver rösta)
På vilket sätt tycker du rösten på Elo är märklig?

fio ändrar röst till Elo för att det är skumt att inte vilja rösta på den man misstänker för att personen redan har röster

DL3 21:30

10:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
17:32 Mirtai röstar på Sryoqwe
17:56 Hedinn röstar på qitis

19:51 Asko röstar på fio
20:22 LenaH röstar på Hedinn
20:38 qitis röstar på Hedinn

20:45 Elo röstar på BSF
21:12 LenaH ändrar till Elo
21:18 Asko ändrar till LenaH
21:24 Sryoqwe röstar på Hedinn
21:25 qitis ändrar röst till Elo