Bukefalos 28 år!

Inte självklart

Man vet vad man har men inte vad man får. Tanken att flytta till Skåne under 1 till 2 år är inte självklar. Jag trivs så bra här där jag bor att det känns lite svårt att lämna det, även om jag vet att jag kan flytta tillbaka sen.

Och tanken att flytta så långt känns svår. Jag vet inte om jag kommer att kunna hantera min ångest. Det oroar mig.

Men samtidigt. Man lever bara en gång.

Så svårt det här är.
 

Jag har hört att det är vanligare att man på ålderns höst ångrar det man inte gjort i större utsträckning än det man gjorde. Det låter som om du skulle ångra dig om du inte gjorde det.
 
Jag har hört att det är vanligare att man på ålderns höst ångrar det man inte gjort i större utsträckning än det man gjorde. Det låter som om du skulle ångra dig om du inte gjorde det.
Ja, jag vet. Men vet ju inte alls om jag kommer att kunna hantera ångesten och allt som en flytt innebär.

Den där jävla ångesten har förstört mycket av mitt liv.

Och när jag pratar om ångest så menar jag panikångest. Jag vet inte vart jag ska ta vägen om jag drabbas av en attack. Det är så olidligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
Svar
13
· Visningar
1 571
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jag har i flera års tid ätit minipiller för att inte få mens, eftersom jag inte klarar det. Idag har jag dessvärre haft...
Svar
14
· Visningar
1 839
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 237
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp