Inte tillåtet att rida på stranden i naturreservatet

Lördagen 8 maj kom cirka 15 ryttare ned på Vekastranden intill Suseån. Detta område ingår i Grimsholmens naturreservat och ridning skall ske på endast anvisade ridvägar vilka ännu inte finns anordnade.

Jag vet inte riktigt vad du är ute efter? Artikeln tar upp ett problem, ryttare som inte följer reglerna. Oavsett vad du anser, så finns det folk som inte gör det. Och oavsett vad du anser folk bör förstå, så får nog du förstå att alla inte kan/bryr sig om alla regler.
Ja, jag är fullt medveten om att det finns folk som skiter i regler.

Det var din kommentar om som lyfte kunskap/insikt som faktor i relation till regelefterlevnad som jag reagerade på.
Det är inget som hindrar en att följa regler oavsett ens förståelse av bakgrunden till dem. Det är snarare så att folk sätter sitt egenintresse före (när det gäller så konkreta, enkla och lättillgängliga regler som här), vilket är en helt annan sak.

Ja, jag är fullt medveten om att det finns folk som skiter i regler.

Det var din kommentar om som lyfte kunskap/insikt som faktor i relation till regelefterlevnad som jag reagerade på.
Det är inget som hindrar en att följa regler oavsett ens förståelse av bakgrunden till dem. Det är snarare så att folk sätter sitt egenintresse före (när det gäller så konkreta, enkla och lättillgängliga regler som här), vilket är en helt annan sak.

Jag har heller aldrig skrivit att det är det... Du övertolkar helt klart det jag skrev.
Ja, det finns folk som sätter sitt egenintresse före. Men om du tror att brist på efterlevnad enbart baseras på att man inte tycker man behöver följa regler, så anser jag att du är fel ute. Finns folk som inte vet vad som gäller, vare sig det gäller allemansrätten eller naturreservats extra hårda regler.

Jo du skrev ju först
"Det enda jag kan tänka mig påverka en strand, är väl hästskit. Om det nu är en sandstrand."
och sen skrev du
"Tyvärr är det ju inte alla hästmänniskor som förstår att deras pälskling faktiskt gör rätt stor skada på naturen."
:confused:
Strandskatorna som häckade blev även påverkade.
Även om det skulle vara tillåtet att rida där så gäller inte störa eller förstöra, viket ryttarna inte följde.

Strandskatorna som häckade blev även påverkade.
Även om det skulle vara tillåtet att rida där så gäller inte störa eller förstöra, viket ryttarna inte följde.
Min kommentar var riktad till MissFideli som först inte såg någe problem med att rida på stranden, för att i en senare kommentar säga att hästar kan göra rätt stor skada på naturen.
Och när någon påpekade att hon sa emot sig själv i dessa 2 kommentarer sa hon att hon inte alls sa emot sig själv.

Jo du skrev ju först
"Det enda jag kan tänka mig påverka en strand, är väl hästskit. Om det nu är en sandstrand."
och sen skrev du
"Tyvärr är det ju inte alla hästmänniskor som förstår att deras pälskling faktiskt gör rätt stor skada på naturen."
:confused:

Ja, SANDstrand. Och nu var det ingen SANDstrand, som du ser om du läser mer. Men ja, jag förstår att just det kan missförstås.

Edit: Läser man ordentligt, så är det heller ingen emotsägelse. Snarare en bekräftelse ;)

Ja, SANDstrand. Och nu var det ingen SANDstrand, som du ser om du läser mer. Men ja, jag förstår att just det kan missförstås.

Edit: Läser man ordentligt, så är det heller ingen emotsägelse. Snarare en bekräftelse ;)
Fast vad menar du nu? tråden handlar om att man rider på en strand i naturreservat där ridning skall ske på endast anvisade ridvägar. På det kommenterade du att enda problemet du kan se är att hästarna skulle bajsa ifall det var en sandstrand.
Så du ser inge problem att rida på en SANDstrand i ett i naturreservat där ridning skall ske på endast anvisade ridvägar?

Liknande trådar

I
Trav Éftersom många ställer frågor om monte´så klistrar jag in detta från www.travsport.se. Aktuell information om Monté 040429 kl 14.57... 2
Svar
20
· Visningar
2 359
Senast: alma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden