- Svar: 26
- Visningar: 2 524
Lördagen 8 maj kom cirka 15 ryttare ned på Vekastranden intill Suseån. Detta område ingår i Grimsholmens naturreservat och ridning skall ske på endast anvisade ridvägar vilka ännu inte finns anordnade.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag är fullt medveten om att det finns folk som skiter i regler.Jag vet inte riktigt vad du är ute efter? Artikeln tar upp ett problem, ryttare som inte följer reglerna. Oavsett vad du anser, så finns det folk som inte gör det. Och oavsett vad du anser folk bör förstå, så får nog du förstå att alla inte kan/bryr sig om alla regler.
Ja, jag är fullt medveten om att det finns folk som skiter i regler.
Det var din kommentar om som lyfte kunskap/insikt som faktor i relation till regelefterlevnad som jag reagerade på.
Det är inget som hindrar en att följa regler oavsett ens förståelse av bakgrunden till dem. Det är snarare så att folk sätter sitt egenintresse före (när det gäller så konkreta, enkla och lättillgängliga regler som här), vilket är en helt annan sak.
Jo du skrev ju först
Strandskatorna som häckade blev även påverkade.Jo du skrev ju först
"Det enda jag kan tänka mig påverka en strand, är väl hästskit. Om det nu är en sandstrand."
och sen skrev du
"Tyvärr är det ju inte alla hästmänniskor som förstår att deras pälskling faktiskt gör rätt stor skada på naturen."
![]()
Min kommentar var riktad till MissFideli som först inte såg någe problem med att rida på stranden, för att i en senare kommentar säga att hästar kan göra rätt stor skada på naturen.Strandskatorna som häckade blev även påverkade.
Även om det skulle vara tillåtet att rida där så gäller inte störa eller förstöra, viket ryttarna inte följde.
Jo du skrev ju först
"Det enda jag kan tänka mig påverka en strand, är väl hästskit. Om det nu är en sandstrand."
och sen skrev du
"Tyvärr är det ju inte alla hästmänniskor som förstår att deras pälskling faktiskt gör rätt stor skada på naturen."
![]()
Fast vad menar du nu? tråden handlar om att man rider på en strand i naturreservat där ridning skall ske på endast anvisade ridvägar. På det kommenterade du att enda problemet du kan se är att hästarna skulle bajsa ifall det var en sandstrand.Ja, SANDstrand. Och nu var det ingen SANDstrand, som du ser om du läser mer. Men ja, jag förstår att just det kan missförstås.
Edit: Läser man ordentligt, så är det heller ingen emotsägelse. Snarare en bekräftelse![]()