I jämförelse med en del annat var ju de där riktigt diskreta![]()
Smäll av och dö så snyggt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Smäll av och dö så snyggt!
Om Buke bara får ett ord med i laget så slår jag vad om att min gravsten kommer att vara inslagen i blå plast
Jag får nog göra slag i saken och äntligen skriva ett testamente - för att förhindra det.
Googlat gravsten + bläckfisk?Nja, eller så börjar du fundera i dessa banorna
![]()
Tror inte det behövs någon text
Jaja, egentligen är det min hunds, men jag får låna den ibland![]()
Inte bara buke.... är det någon bukehistoria som jag brukar berätta live (t ex i fikarum eller i andra sociala sammanhang) så är det den om kvinnan som klagade på att hon fått hem en blå Micro när hon ville ha en vit.....Om Buke bara får ett ord med i laget så slår jag vad om att min gravsten kommer att vara inslagen i blå plast
Jag får nog göra slag i saken och äntligen skriva ett testamente - för att förhindra det.
Åh, då är det ju lätt att hitta till bläckis iaf!Bäckfiskhuset slår ju det mesta.
http://mindontherun2.blogspot.se/2013/07/the-bandung-octopus-house.html
![]()
Inte bara buke.... är det någon bukehistoria som jag brukar berätta live (t ex i fikarum eller i andra sociala sammanhang) så är det den om kvinnan som klagade på att hon fått hem en blå Micro när hon ville ha en vit.....![]()
Det märkliga är att när berättade den live, för att testa, i mitt fikarum, så skrattade folk inte särskilt. IRL uppfattas jag tydligen som en person för vilken det där är en självklar grej att göra.Inte bara buke.... är det någon bukehistoria som jag brukar berätta live (t ex i fikarum eller i andra sociala sammanhang) så är det den om kvinnan som klagade på att hon fått hem en blå Micro när hon ville ha en vit.....![]()
Vissa saker är bara roliga i sitt sammanhang. Man kan tex vara väldigt rolig och underfundig i text på buke, men på annan plats på nätet skulle det falla platt, IRL skulle det kanske vara helt poänglöst, även om nu Björk kanske lyckats förmedla det roliga i den blå-plast-micro-händelsen. Om en sak ska vara rolig ska den vara i rätt tid och -överraskande. Jag kan kanske tycka blå-micro-skojset var roligt då, och nu-driver-vi-med-mandalaki/bläckis i en aldrig siande google-bildbombartråd är gjort ett antal gånger, det är inte samma grej idag. Var sak på sin plats, och det ger rum för nya roligheter.Det märkliga är att när berättade den live, för att testa, i mitt fikarum, så skrattade folk inte särskilt. IRL uppfattas jag tydligen som en person för vilken det där är en självklar grej att göra.
Sant! Sen tror jag också att det spelar in vilken bild folk har av en. Vid den tiden på jag först berättade om mikron här kanske folk inte förknippade mig med såna megahjärnsläpp. Och då blir det ju lite kul bara av det.Vissa saker är bara roliga i sitt sammanhang. Man kan tex vara väldigt rolig och underfundig i text på buke, men på annan plats på nätet skulle det falla platt, IRL skulle det kanske vara helt poänglöst, även om nu Björk kanske lyckats förmedla det roliga i den blå-plast-micro-händelsen. Om en sak ska vara rolig ska den vara i rätt tid och -överraskande. Jag kan kanske tycka blå-micro-skojset var roligt då, och nu-driver-vi-med-mandalaki/bläckis i en aldrig siande google-bildbombartråd är gjort ett antal gånger, det är inte samma grej idag. Var sak på sin plats, och det ger rum för nya roligheter.
Och jag öppnade tråden i hopp om att få se möbler klädda i blå plast...
Herregud ... Det är en LJUSSTAKE![]()
Bläckis feeling blue.![]()