Internet fungerar inte!

M

millansnillan

I förrgår kväll slutade internet på min dator att fungera. Vi har 3 andra datorer, på dem fungerar internet som det ska.


Jag har försökt med att återställa datorn till en tidigare punkt då internet fungerade, det hjälpte inte.
Jag har undersökt alla sladdar, alla verkar sitta i som de ska.

Vi har ett sådant där grejs som gör att man har samma bredband till alla datorerna. Det kan ha hänt något när vi kopplade in ännu en ny dator till internet. Jag tror däremot inte att det var det eftersom internet slutade att fungera innan (tror jag).


Hur ska jag göra för att få tillbaka internet?



Jag saknar min dator:cry: :(
 
Sv: Internet fungerar inte!

Öppna kommandotolken (Start - Tillbehör), skriv:
ipconfig /release
och sedan
ipconfig /renew

Det kan bara vara så att datorn tappat sitt IP, enligt min erfarenhet den absolut vanligaste orsaken till att man inte kommer ut på internet.
 
Sv: Internet fungerar inte!

Det fungerade inte. Eller skulle man ta bort det som stod innan (något om ngt dokument) innan man började skriva?
 
Sv: Internet fungerar inte!

Nej, ipconfig ska fungera ändå. :crazy:
 
Sv: Internet fungerar inte!

så vad får du ut om du skriver "Ipconfig /all" ?
givetgivs i kommandotolken, som du öppnar genom att skriva "cmd" i kör, under startmenyn.

det jag kan tänka på såhär om det bara lagt av kan väl vara trasgit nätverkskort eller någon jukvara som jävlas med uppkopplingen :s
 
Sv: Internet fungerar inte!

Testa att byta plats på kablarna från en fungerande dator till din (alltså kablen till den lilla lådan med bredbandet), starta om och se om du får kontakt.

du kan testa att starta om lådan också, det kan den behöva ibland...

sedan kan du ha drabbats av ett litet enkelt fel också:
gå in i file/arkiv (beroende på språk) och se så att inte offline har blivit ibockat av någon anledning.

vad kör du med för operativsystem?
vilken webbläsare använder du? internet explorer, opera eller firefox?
kan vara bra att ha t.ex. firefox installerat också kan hjälpa i situationer då explorer bara inte vill längre.
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
775
Senast: Fideli
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
527
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 075
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp