Internet via sattelit?

Sv: Internet via sattelit?

Tack för svaret, med andra ord får jag som Telia säger vänta på ny teknik!

Så trist...
 
Sv: Internet via sattelit?

åke skrev:
Hmmm jag får nog vänta på att det kommer bredband hit.

3km till telefonstationen? du borde ev kunna köra med riktantenner på master, typ Högantenn 1s med monterade riktantenner, samt Förstärkare.

riktantenn, exempel, http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307815&cks=PRL

accesspunkt, typ
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314079&view=detailed

samt kablage för att koppla ihop detta.

kräver dock siktlinje ifrån antennens topp, till mottagaren, så ev får ni hitta högre mast. träd = dåligt för wlansignaler.

kostar betydligt mer än att vänta på att telia ska fixa bredband åt er, men ni behöver ju inte vänta så.
dessutom krävs det en granne eller vän, som har bredband.
 
Sv: Internet via sattelit?

Han pratar om ett trådlös WLAN. Nackdelen är att du har en sändare så du kan ta emot det
 
Sv: Internet via sattelit?

du kan ju alltid skaffa en 3g telefon med 3 att koppla upp dig med och hoppas att de inte ändrar priserna...
du får ju tanka hur mycket du vill via deras nät.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har köpt ny mobilmodeller tänkte sälja min gamla via swappie. Är det någon som har erfarenhet av dem?
Svar
2
· Visningar
307
Senast: Philosophia
·
IT & mobiler Jag ska söka utb via antagning.se och måste ladda upp betyg. Men har de bara i pappersformat och ingen scanner. Fota med mob går ju men...
Svar
3
· Visningar
257
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Jag loggade ut från fb och behövde logga in igen. En avisering skickades där det stod att någon i Ljungskile nyligen försökte logga in...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: Hellhound
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
337
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp