Bukefalos 28 år!

Intimdeo - jag känner mig faktiskt gråtfärdig

@Tora fast har du sett riktad reklam om att få folk att duscha underlivet flera gånger om dagen? Det handlar alltså om att jag inte vill ha fler normer som slår mot mig konstant!
Det sociala trycket är ju att det inte skall lukta.

Intimdeo är ett resultat av det sociala trycket och då hjälper det inte att gråta över produkten.

Det sociala trycket kör inte med reklam utan det bildas på ett mer subtilt sätt. Genom bl.a. tv, tidningar osv.
 
Ingenstans har jag läst att produkten är menad att den ska användas i fittan för att ta bort könslukt, det är en tolkning vissa har gjort trots att det står att den inte tar bort könslukt och inte ska användas annat än utanför de yttre blygdläpparna och närområdet, dvs ljumskarna.
 
Ingenstans har jag läst att produkten är menad att den ska användas i fittan för att ta bort könslukt, det är en tolkning vissa har gjort trots att det står att den inte tar bort könslukt och inte ska användas annat än utanför de yttre blygdläpparna och närområdet, dvs ljumskarna.

Precis. Däremot så var tvål och kräm jag såg häromdan på Apoteket ämnade att använda i fittan och de hade blomdoft. Men det verkar ok att ha tvål och kräm med doft.
 
Är det verkligen ingen som använt vanlig deo i ljumskarna eller sprayat lite parfym på magen nere vid muttan? Alltså inte i muttan utan ovanför?

Jag har aldrig själv känt något behov av att göra det men nu när ämnet kom upp här på Buke så var man ju tvungen att lyfta frågan i bekantskapskretsen :p

Det verkar som om ungefär hälften brukar göra så då och då och några enstaka gör så jämt. Vissa brukar spruta lite parfym på trosorna.

Så fenomenet i sig verkar inte vara någon nyhet.
 
Nope, men när jag duschar så tvättar jag hela kroppen med duschkräm, även ljumskarna och när jag smörjer in mig efter dusch så smörjer jag in hela kroppen, även ljumskarna och den hudkräm jag använder doftar svagt av jordgubbar, men jag har aldrig hört att jag luktar jordgubbar vid (och absolut inte i) fittan nån gång så den doften sitter inte i speciellt länge tydligen.

Och innan nån förfasar sig; själva fittan, dvs innanför blygdläpparna vare sig tvättas med duschkräm eller smörjs in med hudkräm.
 
Ingenstans har jag läst att produkten är menad att den ska användas i fittan för att ta bort könslukt, det är en tolkning vissa har gjort trots att det står att den inte tar bort könslukt och inte ska användas annat än utanför de yttre blygdläpparna och närområdet, dvs ljumskarna.

Fast de skriver ju flera gånger att den är ämnad att användas för underlivet, inte ljumskarna. Hade de menat ljumskarna hade de väl skrivit det. De använder ju med flit ordet underliv för att sälja in den med "fiskluktande fitta"-fördomen.
 
Det är din tolkning.

Jag läste klart och tydligt att den inte tar bort könslukt och inte ska användas innanför de yttre blygdläpparna och min tolkning är därefter just att den inte är tänkt ska användas i fittan.
 
Det är din tolkning.

Jag läste klart och tydligt att den inte tar bort könslukt och inte ska användas innanför de yttre blygdläpparna och min tolkning är därefter just att den inte är tänkt ska användas i fittan.

Ja, men eftersom de konsekvent använder sig av "underliv", skickar ut den med glossybox etc så är det ju givet att de inte vill komma åt de få som har rikliga svettningar i sina ljumskar, utan vill få unga att känna behov av att täcka över sin könsdoft. Annars hade de ju inte skrivit att den var för underliv utan ljumskar?
 
Det är din tolkning.

Jag läste klart och tydligt att den inte tar bort könslukt och inte ska användas innanför de yttre blygdläpparna och min tolkning är därefter just att den inte är tänkt ska användas i fittan.

Nu finns det säker flera olika slags intimdeos men instruktionerna till en av dem lyder såhär:

Bruksanvisning, män: Dra bak förhuden och spraya intimdeodoranten på ollonet .

Bruksanvisning, kvinnor: Använd deon ungefär 15-20 centimeter från det yttre intimområdet och spraya. Ett enkelt sprut kommer att göra sig av med all obehaglig lukt och hjälper dig att känna dig fräsch igen.

Ett enkelt sprut kommer att göra sig av med all obehaglig lukt... och män ska spruta den direkt på den känsligaste delen av könsorganet.
 
Nu finns det säker flera olika slags intimdeos men instruktionerna till en av dem lyder såhär:

Bruksanvisning, män: Dra bak förhuden och spraya intimdeodoranten på ollonet .

Bruksanvisning, kvinnor: Använd deon ungefär 15-20 centimeter från det yttre intimområdet och spraya. Ett enkelt sprut kommer att göra sig av med all obehaglig lukt och hjälper dig att känna dig fräsch igen.

Ett enkelt sprut kommer att göra sig av med all obehaglig lukt... och män ska spruta den direkt på den känsligaste delen av könsorganet.

Där är det ju så himla talande att det i just bruksanvisningen för kvinnor läggs till att den tar bort att obehaglig lukt och får dig att känna dig fräsch igen. Fräsch som annars används när folk pratar om varför de rakar sig, för att känna sig fräscha. Vilket ger - utan rakning/deo är du ofräsch.
 
  • Gilla
Reactions: Sol
Haha.. Efter denna tråden får jag nästan lust art prova.. Inte för att jag tidigare haft det behovet men nu får jag nästan lust att ta reda på hur en sådan intimdeo luktar och hur den funkar.
 
Att ta bort obehaglig lukt är väl all deos syfte? Att ta bort obehaglig lukt och det är en likadan produkt för män på väg enligt vad som stod och det lär stå samma där, för pungsvett är inte nice att känna doft av och det är nog en hel del män som besväras av det och som kommer att bli hjälpta av en sån deo.

Jag rakar mig för att jag tycker att det är fräschare för mig som individ, men jag tycker inte att de som är orakade är ofräscha bara för det och jag tror det är rätt få som tänker så faktiskt.

Eftersom du vidhåller att det är fittlukt/kuklukt som ska döljas och jag vidhåller att eftersom det klart och tydligt står att den inte döljer könsdoft så är den heller inte tänkt ska maskera just könsdoft utan precis som all annan deo ska den användas för att minska svettningar och dölja svettlukt så kanske vi kan enas om att inte vara eniga.
 
Att ta bort obehaglig lukt är väl all deos syfte? Att ta bort obehaglig lukt och det är en likadan produkt för män på väg enligt vad som stod och det lär stå samma där, för pungsvett är inte nice att känna doft av och det är nog en hel del män som besväras av det och som kommer att bli hjälpta av en sån deo.

Jag rakar mig för att jag tycker att det är fräschare för mig som individ, men jag tycker inte att de som är orakade är ofräscha bara för det och jag tror det är rätt få som tänker så faktiskt.

Eftersom du vidhåller att det är fittlukt/kuklukt som ska döljas och jag vidhåller att eftersom det klart och tydligt står att den inte döljer könsdoft så är den heller inte tänkt ska maskera just könsdoft utan precis som all annan deo ska den användas för att minska svettningar och dölja svettlukt så kanske vi kan enas om att inte vara eniga.
Jag försöker föreställa mig anatomin när man sprutar deo på ollonet för att minska pungsvetten och det enda jag ser är en köttig knut.
 
Att ta bort obehaglig lukt är väl all deos syfte? Att ta bort obehaglig lukt och det är en likadan produkt för män på väg enligt vad som stod och det lär stå samma där, för pungsvett är inte nice att känna doft av och det är nog en hel del män som besväras av det och som kommer att bli hjälpta av en sån deo.

Jag rakar mig för att jag tycker att det är fräschare för mig som individ, men jag tycker inte att de som är orakade är ofräscha bara för det och jag tror det är rätt få som tänker så faktiskt.

Eftersom du vidhåller att det är fittlukt/kuklukt som ska döljas och jag vidhåller att eftersom det klart och tydligt står att den inte döljer könsdoft så är den heller inte tänkt ska maskera just könsdoft utan precis som all annan deo ska den användas för att minska svettningar och dölja svettlukt så kanske vi kan enas om att inte vara eniga.

Om man sprutar deo på ollonet eliminerar man sannolikt inte lukten av pungsvett.

Vad är det för lukt man vill dölja annat än könslukten om man sprayar deo på sitt friska könsorgan? Mig veterligen produceras inga direkt mängder svett på varken ollonet (som saknar svettkörtlar helt?) eller på fittan, så vad för "obehaglig" lukt är det som vi ska dölja om inte lukten av... kön.

Lukten av kön produceras ju inte av "könsluktskörteln" utan är en blandning av de vätskor som könsorganen bildar, varav svett är en. I normalfallet, om man håller hygglig hygien och är frisk, luktar kön just kön och om man sprayar deo på könet för att dölja obehaglig lukt så låter det för mig som att det är just lukten av kön som är obehaglig.
 
Och en annan tillverkare sätter fingret på orsaken till den "oönskade lukten":

Underlivet är ofta instängt mellan trosor, tighta byxor och strumpbyxor – och precis som under armhålan kan det därför uppstå oönskad doft...

Ja, så istället för att skapa en luftigare och mer gynnsam miljö för fittan ska vi fortsätta stänga in den och täcka över lukten (som orsakas av den icke-gynnsamma miljön).

Och slutklämmen:

Vi vill med våra produkter erbjuda kvinnor en säker och effektiv valmöjlighet till att addera en extra känsla av fräschhet.

Kvinnor, glöm för allt i världen inte att hålla er fräscha.
 
Precis. Däremot så var tvål och kräm jag såg häromdan på Apoteket ämnade att använda i fittan och de hade blomdoft. Men det verkar ok att ha tvål och kräm med doft.
Men vadå "det verkar ok"? Snälla - specificera lite mer för jag fattar inte. Om jag kritiserar en jävla fittdeo måste jag då också lägga till alla andra produkter i HELA VÄRLDEN som jag inte heller gillar? Förstår du inte att de som kritiserar den här produkten kritiserar NORMERNA som tagit fram den?
 
Men vadå "det verkar ok"? Snälla - specificera lite mer för jag fattar inte. Om jag kritiserar en jävla fittdeo måste jag då också lägga till alla andra produkter i HELA VÄRLDEN som jag inte heller gillar? Förstår du inte att de som kritiserar den här produkten kritiserar NORMERNA som tagit fram den?

Att folk har skrivit mkt i tråden om att fitta ska lukta fitta. Men samtidigt ska tvål och kräm för underlivet ha blomdoft.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp