Bukefalos 28 år!

Intimdeo - jag känner mig faktiskt gråtfärdig

Till skillnad mot dig så behöver jag inte använda deo under armarna för att slippa lukta grottmänniska. Det räcker för min del med att jag sköter min hygien och har rena kläder, jag har heller inget behov av att trycka ner andra som uppenbarligen har problem med stark kroppslukt och/eller svettningar. En av mina vänner har en väldigt stark kropplukt även när han är nyduschad, jag har full förståelse för att han vill använda deo och/eller rakvatten, men oavsett så är det hans val.

Det som stör mig är ditt påpekande att vi som inte behöver deo/parfymer är grottmänniskor och indirekt påstår du även att vi luktar? Vill du vara på den nivån så hjälper det inte hur mycket artificiella metoder du tar till, du kommer inte från apstadiet ändå. :meh:
 
Vet att jag svarar på en aningen gammal tråd, men nu är det faktiskt såhär... Jag själv är en kvinna som har problem med svettningar från underlivet och jag har testat den nya intimdeon DeoDoc! Och vet ni! Den har räddat mitt liv och höjt min livskvalité något avsevärt kan jag meddela!

Vad är det för trams om att en intimdeo skulle vara kvinnofientlig? Om ni har läst på, så borde ni veta att EXAKT samma svettkörtlar som finns under armhålan (apokrina svettkörtlar) de finns även i intimområdet!!
Ja, då är det väl helt enkelt inte så konstigt att man svettas från intimområdet, och att folk kan besväras av den lukten. Det finns ju vanliga deodoranter för under armarna, varför är det ingen som säger något om detta? Är vanliga deodoranter alltså också en fientligt produkt mot mänskligheten eftersom det säljs idag? Varför är det inte hysteri över att det säljs andra svetthämmande produkter på apoteken idag? Absolut Torr, stop 24?? Varför är det INGEN som påpekar detta som ett problem? Men så fort det är en svetthämmande produkt för intimområdet, som för övrigt uppenbarligen har exakt samma svettkörtlar som armhålan, ja då blir det hysteri.

Herregud, det är väl jättebra att intimdeon har kommit till för oss som känner att vi har ett behov av den.
Ni andra som inte har det, ni behöver inte använda den, och inte heller tvingas ni att använda den.

Om jag mår bra och känner mig fräsch och har fått ökad livskvalité - är inte det jättebra? Eller tycker ni andra motståndare att vi som svettas mellan benen ska gå runt och känna oss obekväma bara för att ni anser det vara fientligt?

Ja, då behöver ni ju inte använda en vanlig deo för armarna heller, utan ni kan gå runt och lukta grottmänniska om ni trivs med det. Men det är det som är så vackert med vårt samhälle, alla har ett fritt val och mår jag bra av att använda en intimdeo - ja då tänker jag göra det. Det är ju ingen konstigare än att man använder en vanlig deo, men så fort det handlar om intimområdet, ja dåååå blir det helt plötsligt skrik och panik.

Intimdeon är dessutom tillverkad i Sverige och i samråd med gynekolog och läkare. Jag tror inte dessa kompetenta människor hade satt sina medicinska karriärer/rykten på spel om de inte visste vad det tog fram... För så vitt jag vet är det ingen av oss här i tråden som är läkare eller gynekolog eller har klinisk erfarenhet av hur kvinnor misshandlar sina underliv pga att det inte finns några säkra substitut på marknaden! Tro mig , hade produkterna inte varit bra, ja då hade väl Läkemedelsverket förbjudit dom... Precis som de gjorde med det här Depend-nagellacket som folk fick allergier av.

Finns den på apotek? receptfritt?
Jag funderar också på att testa..
 
Till Lovisaleonora: Så vad spelar det för roll att Depend-nagellacket var på marknaden "ett tag" innan de drogs tillbaka?
Det är väl fortfarande högst aktuellt för oss konsumeter att veta att "farliga produkter" som ger allergier eller liknande dras tillbaka av Läkemedelsverket. Och eftersom intimdeodoranten är godkänd av Läkemedelsverket, ja då skapar den inga problem och är heller inte ofarlig. Dessutom är intimdeon gynekologiskt och dermatologiskt testad, precis som alla andra intimprodukter.

Till Mia_R: Det är bara att gratulera dig till att du inte luktar svett och inte behöver använda en deo! Verkligen, stort grattis - då har du vunnit på det genetiska lotteriet! Men för många andra är en deo ett måste, om man inte vill gå runt att lukta svett. För det är faktiskt såhär, många människor blir extremt obekväma av att lukta svett, oavsett var svettlukten kommer ifrån. För mig försämrar det min livskvalité att lukta svett och gå runt och noja mig och vara besvärad, varpå jag tycker att svetthämmande produkter, oavsett om produkterna är till för armhålan, fötterna eller underlivet, så är det ett fantastiskt alternativ att dessa produkter finns för dem som känner sig obekväma av svett!

Att jag refererar till grottmänniska - ja, så tycker faktiskt att jag SJÄLV luktar om jag inte använder en deodorant för armhålan, därav den liknelsen. Sen är det så att svettningar är oerhört individuellt. Många svettas inte alls, som du, medan andra svettas mer, som jag. Hur mycket man svettas är framförallt genetiskt, men beror naturligtvis också på kost, vikt och om man äter mediciner tex.

Till Stjarnhimmel: Ja den finns på apotea.se. (http://www.apotea.se/sok/?q=deodoc) Testa den är grym!! :)
 
Vet att jag svarar på en aningen gammal tråd, men nu är det faktiskt såhär... Jag själv är en kvinna som har problem med svettningar från underlivet och jag har testat den nya intimdeon DeoDoc! Och vet ni! Den har räddat mitt liv och höjt min livskvalité något avsevärt kan jag meddela!

Vad är det för trams om att en intimdeo skulle vara kvinnofientlig? Om ni har läst på, så borde ni veta att EXAKT samma svettkörtlar som finns under armhålan (apokrina svettkörtlar) de finns även i intimområdet!!
Ja, då är det väl helt enkelt inte så konstigt att man svettas från intimområdet, och att folk kan besväras av den lukten. Det finns ju vanliga deodoranter för under armarna, varför är det ingen som säger något om detta? Är vanliga deodoranter alltså också en fientligt produkt mot mänskligheten eftersom det säljs idag? Varför är det inte hysteri över att det säljs andra svetthämmande produkter på apoteken idag? Absolut Torr, stop 24?? Varför är det INGEN som påpekar detta som ett problem? Men så fort det är en svetthämmande produkt för intimområdet, som för övrigt uppenbarligen har exakt samma svettkörtlar som armhålan, ja då blir det hysteri.

Herregud, det är väl jättebra att intimdeon har kommit till för oss som känner att vi har ett behov av den.
Ni andra som inte har det, ni behöver inte använda den, och inte heller tvingas ni att använda den.

Om jag mår bra och känner mig fräsch och har fått ökad livskvalité - är inte det jättebra? Eller tycker ni andra motståndare att vi som svettas mellan benen ska gå runt och känna oss obekväma bara för att ni anser det vara fientligt?

Ja, då behöver ni ju inte använda en vanlig deo för armarna heller, utan ni kan gå runt och lukta grottmänniska om ni trivs med det. Men det är det som är så vackert med vårt samhälle, alla har ett fritt val och mår jag bra av att använda en intimdeo - ja då tänker jag göra det. Det är ju ingen konstigare än att man använder en vanlig deo, men så fort det handlar om intimområdet, ja dåååå blir det helt plötsligt skrik och panik.

Intimdeon är dessutom tillverkad i Sverige och i samråd med gynekolog och läkare. Jag tror inte dessa kompetenta människor hade satt sina medicinska karriärer/rykten på spel om de inte visste vad det tog fram... För så vitt jag vet är det ingen av oss här i tråden som är läkare eller gynekolog eller har klinisk erfarenhet av hur kvinnor misshandlar sina underliv pga att det inte finns några säkra substitut på marknaden! Tro mig , hade produkterna inte varit bra, ja då hade väl Läkemedelsverket förbjudit dom... Precis som de gjorde med det här Depend-nagellacket som folk fick allergier av.
Själv svettas jag inte i fittan så därför förhåller jag mig skeptisk. Att en ny användare kommer och drar upp en gammal tråd och kör en wall of text över hur den fantastiska produkten har förändrat dennes liv gör mig -ursäkta- verkligen inte övertygad om produktens förträfflighet. :cautious:
 
Till Trani:

Eh nej, man svettas inte i fittan, utan man svettas där vi har de apokrina svettkörtlarna. Och dem finns ju som bekant i underlivet. Svettkörtlar mynnar ut i hårsäckar och det är där man svettas. Ingen annanstans. Alltså EJ i fittan.

Jag är en ny medlem på detta forum ja, varpå jag lyfter en gammal tråd. Och eftersom jag själv googlade mycket på diverse nyckelord hamnade jag på denna tråd. Eftersom jag är en person som har problem med svettningar från underlivsregionen och faktiskt har testat produkten som folk ratar - ja då kände jag att det var dags att skriva något.

Jag har själv lidit i det tysta många och och misshandlat migg underliv med divesrse hemmakurer för att jag tycker att jag har besvärats av dålig lukt och svettningar. Därav vill jag berätta och skriva om detta - för det är för många som lider i det tysta och tror och tänker att de är onormala.

Jag vet inte om jag har missförstått syftet med ett forum, men är det inte till för ALLA, inklusive nya medlemmar? Nya medlemmar innebär nya erfarenheter och därmed kan forumet bidra till mer rikedom i form av tips och råd än innan. Det är väl vad detta forum är till för?

I och med att jag såg att det finns hela 260 + inlägg på detta forum, och inte en ENDA (vad jag kunde se) som faktiskt hade recenserat produkten, så tänkte jag att jag kan vara den första och berätta att den faktiskt har funkat för mig. Sen är det upp till andra om de tycker det är värdefull information eller ej.

Men löjligt att man ska bli ifrågasatt bara för att man berättar sanningen.
 
Till Trani:

Eh nej, man svettas inte i fittan, utan man svettas där vi har de apokrina svettkörtlarna. Och dem finns ju som bekant i underlivet. Svettkörtlar mynnar ut i hårsäckar och det är där man svettas. Ingen annanstans. Alltså EJ i fittan.

Jag är en ny medlem på detta forum ja, varpå jag lyfter en gammal tråd. Och eftersom jag själv googlade mycket på diverse nyckelord hamnade jag på denna tråd. Eftersom jag är en person som har problem med svettningar från underlivsregionen och faktiskt har testat produkten som folk ratar - ja då kände jag att det var dags att skriva något.

Jag har själv lidit i det tysta många och och misshandlat migg underliv med divesrse hemmakurer för att jag tycker att jag har besvärats av dålig lukt och svettningar. Därav vill jag berätta och skriva om detta - för det är för många som lider i det tysta och tror och tänker att de är onormala.

Jag vet inte om jag har missförstått syftet med ett forum, men är det inte till för ALLA, inklusive nya medlemmar? Nya medlemmar innebär nya erfarenheter och därmed kan forumet bidra till mer rikedom i form av tips och råd än innan. Det är väl vad detta forum är till för?

I och med att jag såg att det finns hela 260 + inlägg på detta forum, och inte en ENDA (vad jag kunde se) som faktiskt hade recenserat produkten, så tänkte jag att jag kan vara den första och berätta att den faktiskt har funkat för mig. Sen är det upp till andra om de tycker det är värdefull information eller ej.

Men löjligt att man ska bli ifrågasatt bara för att man berättar sanningen.

Eftersom motsvarigheten för den som har en kuk enligt instruktioner ska appliceras på ollonet(!) så verkar produkten helt klart vara till för just könsorganet. Jag köper inte det där om ljumsk-/blygdläppssvett eftersom ollondeo uppenbarligen inte är till för pungsvett. Om du känner dig hjälpt är det väl bra men jag är ändå kritisk till produkten som fenomen.

Du fattar väl att jag menar att det ser ut som att du utstuderat gör reklam. Att det är ett forum innebär också att man kan få svar på det man skriver. Även negativa och ifrågasättande sådana.
 
Jag vet inte alls vilken intimdeodorant du refererar till som pratar om ollonet... ?
Jag pratar om intimdeodoranter från märket DeoDoc... Det finns ingen produkt på deras hemsida som refererar till något ollon eller en ollondeo??

Utstuderad reklam - nej inte direkt. Som sagt, jag har blivit hjälpt av produkten, och jag vet att hade jag varit i samma sits och haft besvär hade jag gärna velat veta vad produkten hette och var den fanns att få tag i. Som sagt, trodde syftet var att hjälpa varandra med tips och råd på såna här ställen?

Alla svar och kommenterar är självfallet välkomna i ett forum, jag har då aldrig påstått något annat heller.
 
Till Lovisaleonora: Så vad spelar det för roll att Depend-nagellacket var på marknaden "ett tag" innan de drogs tillbaka?

Det spelar väl ALL roll att veta att det faktiskt finns farliga produkter på marknaden, det är många produkter som är på marknaden och dras in efter ett tag för att de är farliga och hälsovådliga.

Det är ingen garanti att det är ofarligt för att det säljs. Det kan dras in efter ett halvår, för att det visat sig finnas för många bieffekter. Alltså får man använda sitt sunda förnuft och hålla ögonen öppna när nya produkter dyker upp. Möjligen matchande konstruerade problem.
 
Jag vet inte alls vilken intimdeodorant du refererar till som pratar om ollonet... ?
Jag pratar om intimdeodoranter från märket DeoDoc... Det finns ingen produkt på deras hemsida som refererar till något ollon eller en ollondeo??

Utstuderad reklam - nej inte direkt. Som sagt, jag har blivit hjälpt av produkten, och jag vet att hade jag varit i samma sits och haft besvär hade jag gärna velat veta vad produkten hette och var den fanns att få tag i. Som sagt, trodde syftet var att hjälpa varandra med tips och råd på såna här ställen?

Alla svar och kommenterar är självfallet välkomna i ett forum, jag har då aldrig påstått något annat heller.
Läs tråden. :)
 
Men den produkten som sogi rekommenderar ska ju inte användas på något ollon. Vilka andra produkter som eventuellt har diskuterats i tråden är ju inte relevanta.
Jag upprepar vad jag skrev den andre juli apropå att deon ska användas på de delar som "normalt är täckta av hår":
Sådant skitsnack att det inte är till för fittan då! För då är vi ju på insidan av de yttre blygdläpparna = slemhinna = definitivt PÅ könet.
 
Jag upprepar vad jag skrev den andre juli apropå att deon ska användas på de delar som "normalt är täckta av hår":
Helt ärligt så har jag aldrig hört talas om att någon har rekommenderat någon att använda någonting alls för att försöka torka ut slemhinnorna med, varken i underlivet eller någon annanstans. Inte i den här tråden heller.

Jag vet inte hur du är skapt, men jag trodde det normala var behåring på de yttre blygdläpparna, inte de inre. :confused:
 
Underlivet är ju väldigt känsligt för svampinfektioner och annan klåda
Finns det inte risker att kleta på så starka preparat ?

Jag pratade med en barnmorska, hon sa att svampinfektioner har ökat bland unga tjejer. Tack vare att dom rakar sig och sen har dom syntetiska underkläder som inte släpper igenom någon luft, det blir för tätt
Svampinfektioner kan få allvarliga konsekvenser, det är värre än lite svettlukt om man nu tycker sig ha besvär av det
 
Ja alltså tråden handlade ju om att det skulle finnas en produkt som döljer den vanliga doften ur könet. Inte svettlukt. Att sätta deo i ljumskar mot svettning är ju en helt annan sak.
 
Jag vet inte hur du är skapt, men jag trodde det normala var behåring på de yttre blygdläpparna, inte de inre. :confused:
Jag vet inte hur din fitta ser ut heller men min har slemhinna på insidan av de yttre blygdläpparna. Gränsen mellan behårad hud och slemhinna är inte skarp liksom. Skulle jag spreja eller rolla deo på mina yttre blygdläppar skulle garanterat en del hamna på slemhinna.

Intimdeodorant för män har diskuterats tidigare i tråden och den ska uttryckligen sättas på ollonet, dvs mot slemhinna. Det ser jag absolut som relevant för diskussionen kring fittdeo.
 
Jag vet inte hur din fitta ser ut heller men min har slemhinna på insidan av de yttre blygdläpparna. Gränsen mellan behårad hud och slemhinna är inte skarp liksom. Skulle jag spreja eller rolla deo på mina yttre blygdläppar skulle garanterat en del hamna på slemhinna.

Intimdeodorant för män har diskuterats tidigare i tråden och den ska uttryckligen sättas på ollonet, dvs mot slemhinna. Det ser jag absolut som relevant för diskussionen kring fittdeo.
Jag tycker det är skitsamma om det är tänkt att någon dumskalle skulle sätta en deo på ett ollon, det är ju inte mig veterligen någon som förespråkar att någon skulle sätta en deo på klittan heller. Ungefär lika listigt som att tro att folk smörjer insidan av läpparna med lypsyl om läpparna är torra. :up:
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Men det fanns ju just en intiomdeo som SKULLE sättas på ollonet. Det var liksom hela tanken som gjorde folk upprörda.
 
Annars har det ju tipsats om på buke att man kan rulla deo efter att man rakat sig för att slippa röda prickar i jumskarna. Superbra tips, tycker jag, som inte störs av uttorkningen. Jag tror också att deon är bra. Om den används rätt, dvs utanför slemhinnor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp