Bukefalos 28 år!

Intimdeo - jag känner mig faktiskt gråtfärdig

Att folk har skrivit mkt i tråden om att fitta ska lukta fitta. Men samtidigt ska tvål och kräm för underlivet ha blomdoft.

Men vem som har argumenterat mot intimdeo i den här tråden har framhävt att tvål och krämer för underlivet ska lukta blommor? Jag kan kritisera det också... jag har dock försökt att fokusera på trådens ämne, intimdeo.
 
Men vem som har argumenterat mot intimdeo i den här tråden har framhävt att tvål och krämer för underlivet ska lukta blommor? Jag kan kritisera det också... jag har dock försökt att fokusera på trådens ämne, intimdeo.
De som argumenterar emot intimdeo förväntas härmed argumentera emot allt i hela världen de inte gillar. Annars antas de älska alla andra produkter och får därför stå till svars för varför de finns. Enjoy!
 
De som argumenterar emot intimdeo förväntas härmed argumentera emot allt i hela världen de inte gillar. Annars antas de älska alla andra produkter och får därför stå till svars för varför de finns. Enjoy!

Som med allt jävla annat också.
"Men alltså hur kan du bry dig så mycket om genus när flickor i andra länder blir våldtagna?"
"Jaha, så du pratar om klasskillnader i Sverige men skiter i de tusentals som dör i svält varje dag i världen"

Vilket får mig att vilja dunka huvudet i väggen och skrika. Ja, jag hatar idén om intimdeo. Är det något som du ogillar så är det fritt fram att argumentera emot det, ta lite eget ansvar liksom. Alla världens problem vilar inte på mina axlar, gör något själv!

Slut på rant :D
 
Nä, det "allmänt giltiga" är väl att fittan ska lukta fitta. Lukta ska könen göra, men de ska i allmänhet inte lukta illa.
Nu tänkte jag mer på den enorma marknaden av deo, parfym, tvättmedel, schampo, rakvatten, lotions osv osv.

Så generellt med tanke på alla dessa luktagottprodukter som finns för människokroppen så är det ju så att en kropp inte skall lukta just naturlig kropp utan som en ros.
 
Nu tänkte jag mer på den enorma marknaden av deo, parfym, tvättmedel, schampo, rakvatten, lotions osv osv.

Så generellt med tanke på alla dessa luktagottprodukter som finns för människokroppen så är det ju så att en kropp inte skall lukta just naturlig kropp utan som en ros.

Och det gillar jag inte heller, i synnerhet inte med tanke på alla allergier/doftöverkänslighet/hudproblem som inte direkt verkar minska.

Men könet har väl varit sista utposten. Det område där det har varit okej att fortfarande lukta människa. Jag hade ju hoppats på att trenden skulle vända.
 
Jag duschar och tvättar både mig och mina kläder, men jag använder i stort sett aldrig parfym, nästan aldrig deo och gillar inte när folk gör det heller då många har på så de stinker och för min näsa signalerar att de försöker dölja något, brister i den egna hygienen? :cautious:

Jag känner en kille som har en väldigt stark egen doft, även som nyduschad har jag lite svårt för den, men rent generellt så om någon luktar illa så beror det på smuts och inte ren svett! Om man har rena kläder och är ren själv ska det mycket till för att någon ska stinka bara för att de blir svettiga.

Om en intimdeo behövs undrar jag varför den är riktad till just kvinnor och inte män, eftersom män oftast svettas mer än vad kvinnor gör. :confused:
 
Undrar hur många gånger jag skrivit det i den här tråden nu: Det är en intimdeo för män på G också, det sår att läsa i artikeln.. Och hade den kommit före den för kvinnor så hade den här tråden inte ens existerat.
 
Jag vet med mig att jag kan vara lite extrem när det kommer till lukter. Jag har väldigt, väldigt känsligt luktsinne och äter dessutom mediciner som tyvärr har som biverkan att man kan bli doftkänsligare.
Jag mår lätt illa av dofter. Det gäller starka parfymer lika väl som vissa naturliga dofter.
Så för mig är intimdeo inget av ondo ärligt talat. Jag tror dock att de allra flesta inte känner av lukterna ens med näsan upkörd i ursprunget av källan.
Och för mig känns det logiskt att det just är svetten som luktar. För det är så jag upplevt det. Och svettas gör man ju inte på/i könsorganet, utan bredvid.

Jag vet många som använder deo i ljumskarna faktiskt.

Däremot så är jag emot hysteri och att man låter saker som intimdeo, könsroller etc styr ens liv.
Det är inget fel att använda deo var man vill så länge man inte tar skada av det eller låter det vara ett måste för andras skull.
Om man nu ska låta den här diskussionen bli en könsrollsgrej och handla om vad andra vill så är ju de flesta män inte så jäkla intresserade av att deras tjej ska upprätthålla någon perfekt fasad baserad på någon idealbild. De vet att tjejer svettas, bajsar, fiser, har hår, whatever. De är nöjda och glada med så mycket mindre än vad reklamen kan få unga, osäkra att tro.
DET tror jag man kan fokusera mer på än användande av smink, parfym, vissa kläder etc.
Skapa självkänsla och en förankring i verkligheten, hur den faktiskt funkar. Ingen lever ju i de andra imbecilla reklamerna. Men gäller det könsroller så förväntas man helt plötsligt inte förstå att reklam är "lite speciellt".

Och ja, jag vet att många unga tjejer mår dåligt. Men det tror jag går djupare än reklam. Tyvärr!
 
Bruksanvisning, män: Dra bak förhuden och spraya intimdeodoranten på ollonet .
Nej dra mig baklänges på en kärra! O_o:laugh: Ollondeo!?

Jag tror att jag är officiellt för gammal för att hänga med i dagens samhälle. Och jag som inte ens har fyllt 30.

F ö så fattar jag inte riktigt detta med ljumsksvett. Min hjärna översätter det automatiskt till rövsvett. För det är väl det ni pratar om egentligen/också? Oavsett så lär ollondeo inte hjälpa mot vare sig pung-, ljumsk-, eller rövsvett så jag antar att den till kvinnor inte är tänkt till ljumsksvett den heller...
 
Nej dra mig baklänges på en kärra! O_o:laugh: Ollondeo!?

Jag tror att jag är officiellt för gammal för att hänga med i dagens samhälle. Och jag som inte ens har fyllt 30.

F ö så fattar jag inte riktigt detta med ljumsksvett. Min hjärna översätter det automatiskt till rövsvett. För det är väl det ni pratar om egentligen/också? Oavsett så lär ollondeo inte hjälpa mot vare sig pung-, ljumsk-, eller rövsvett så jag antar att den till kvinnor inte är tänkt till ljumsksvett den heller...

Den som kom med Glossybox ska "användas på de delar av underlivet som normalt är täckt med hår".
 
Jag tänker att en sån där deo måste vara hämmande för sexlivet, inget smakar ju så illa som när man råkar få deo i munnen :P.
 
Den som kom med Glossybox ska "användas på de delar av underlivet som normalt är täckt med hår".
Sådant skitsnack att det inte är till för fittan då! För då är vi ju på insidan av de yttre blygdläpparna = slemhinna = definitivt PÅ könet.
 
  • Gilla
Reactions: Sol
Undrar hur många gånger jag skrivit det i den här tråden nu: Det är en intimdeo för män på G också, det sår att läsa i artikeln.. Och hade den kommit före den för kvinnor så hade den här tråden inte ens existerat.
Skit samma vad som är på G, om de hade försökt vara seriösa hade de siktat på svettigast målgrupp istället för kvinnor. :yuck:

Nä, fy fan för alla dessa lukter, vad är problemet med parfymfritt om man nu ska antiperspiranta sig? :wtf:
 
Inget problem alls, men vissa av oss tvåbenta gillar att dofta lite ibland oavsett kön.

Jordgubb är som sagt min personliga absoluta favoritdoft.
 
Nä, fy fan för alla dessa lukter, vad är problemet med parfymfritt om man nu ska antiperspiranta sig? :wtf:

Precis. Jag har oparfymerad deo under armarna och kör nog en del annat oparfymerat också. Då kan jag välja vilken av de konstgjorda dofterna jag vill ska kännas. Ju fler parfymerade grejer man har på sig, desto mer blir det ju bara en stor doftkrock.
 
Vet att jag svarar på en aningen gammal tråd, men nu är det faktiskt såhär... Jag själv är en kvinna som har problem med svettningar från underlivet och jag har testat den nya intimdeon DeoDoc! Och vet ni! Den har räddat mitt liv och höjt min livskvalité något avsevärt kan jag meddela!

Vad är det för trams om att en intimdeo skulle vara kvinnofientlig? Om ni har läst på, så borde ni veta att EXAKT samma svettkörtlar som finns under armhålan (apokrina svettkörtlar) de finns även i intimområdet!!
Ja, då är det väl helt enkelt inte så konstigt att man svettas från intimområdet, och att folk kan besväras av den lukten. Det finns ju vanliga deodoranter för under armarna, varför är det ingen som säger något om detta? Är vanliga deodoranter alltså också en fientligt produkt mot mänskligheten eftersom det säljs idag? Varför är det inte hysteri över att det säljs andra svetthämmande produkter på apoteken idag? Absolut Torr, stop 24?? Varför är det INGEN som påpekar detta som ett problem? Men så fort det är en svetthämmande produkt för intimområdet, som för övrigt uppenbarligen har exakt samma svettkörtlar som armhålan, ja då blir det hysteri.

Herregud, det är väl jättebra att intimdeon har kommit till för oss som känner att vi har ett behov av den.
Ni andra som inte har det, ni behöver inte använda den, och inte heller tvingas ni att använda den.

Om jag mår bra och känner mig fräsch och har fått ökad livskvalité - är inte det jättebra? Eller tycker ni andra motståndare att vi som svettas mellan benen ska gå runt och känna oss obekväma bara för att ni anser det vara fientligt?

Ja, då behöver ni ju inte använda en vanlig deo för armarna heller, utan ni kan gå runt och lukta grottmänniska om ni trivs med det. Men det är det som är så vackert med vårt samhälle, alla har ett fritt val och mår jag bra av att använda en intimdeo - ja då tänker jag göra det. Det är ju ingen konstigare än att man använder en vanlig deo, men så fort det handlar om intimområdet, ja dåååå blir det helt plötsligt skrik och panik.

Intimdeon är dessutom tillverkad i Sverige och i samråd med gynekolog och läkare. Jag tror inte dessa kompetenta människor hade satt sina medicinska karriärer/rykten på spel om de inte visste vad det tog fram... För så vitt jag vet är det ingen av oss här i tråden som är läkare eller gynekolog eller har klinisk erfarenhet av hur kvinnor misshandlar sina underliv pga att det inte finns några säkra substitut på marknaden! Tro mig , hade produkterna inte varit bra, ja då hade väl Läkemedelsverket förbjudit dom... Precis som de gjorde med det här Depend-nagellacket som folk fick allergier av.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp