Intimdeo - jag känner mig faktiskt gråtfärdig

Du menar att när man duschar ska man noggrant undvika hela området mellan benen? @stjarnhimmel skriver ju att det handlar om svett och för er som inte svettas kan jag meddela att den kommer från hela ljumskområdet. Svett som blir varm igen (vilket man oftast blir under en dag) luktar inte sällan fruktansvärt.

Det är ju skillnad på att tvätta och att duscha. Att bara låta vatten rinna över tror jag inte påverkar speciellt mkt, men tvättar du så stör du balansen.

Ljumskarna har jag som jag redan skrivit inget problem med att man använder deo i, för visst kan man svettas där. Men underlivet gör man klokast i att undvika, annars lär man få problem med bakteriefloran ganska omgående.
 
Det är ju skillnad på att tvätta och att duscha. Att bara låta vatten rinna över tror jag inte påverkar speciellt mkt, men tvättar du så stör du balansen.

Ljumskarna har jag som jag redan skrivit inget problem med att man använder deo i, för visst kan man svettas där. Men underlivet gör man klokast i att undvika, annars lär man få problem med bakteriefloran ganska omgående.

Med tvätta menar jag med vatten eller tvål speciellt för underliv.
Intimdeon ska inte användas i underlivet utan utanpå.
 
Ljumskarna har jag som jag redan skrivit inget problem med att man använder deo i, för visst kan man svettas där. Men underlivet gör man klokast i att undvika, annars lär man få problem med bakteriefloran ganska omgående.

Men grejen med svett och därmed relaterad lukt är ju att det kommer från ljumskarna (och mellangården), och det är där deo "rekommenderas" för oss som tycker det är ett problem. Jag luktar minst lika mycket om ljumskarna som under armarna när jag är varm. Inte alls trevligt faktiskt.

Känns meningslöst att kommentera hur man borde tvätta/inte tvätta slemhinnorna när problemet folk tar upp (och som den här produkten faktiskt vänder sig till även om man kan tycka att det är fånigt med ytterligare en specialprodukt) inte har med det att göra.
 
jag fattar fortfarande inte varför den ska sprutas på ollonet. :confused:

Vilken produkt är det som ska sprutas på ollonet? Jag har bara läst om DeoDoc, och råden där verkar fullt vettiga. Dvs tvätta inte överdrivet, använd bara deon på yttre blygdläppar och ljumskar, uppsök läkare om du inte är säker på vad det är som luktar. Typ.
 
Jag tror det är olika produkter det handlar om?
Den jag funderade på aTT prova skulle inte sprutas in i underlivet för det tror jag inte är sunt.
 
Med tvätta menar jag med vatten eller tvål speciellt för underliv.
Intimdeon ska inte användas i underlivet utan utanpå.

Även tvål som marknadsförs som att vara för underliv har inget där att göra. Använder jag det så får jag svampinfektion som ett brev på posten nån dag senare. Jag använder heller inte vatten att "tvätta" med utan kan blaska av lite snabbt nån gång ibland.

Det skulle ju enligt en annan användas där det finns hår, jag har slemhinna där det finns hår, och det känns inte ok att använda sådana saker där eftersom det då kommer störa balansen.

Men som jag skrev innan, prova bakterietransplantation, det kan tydligen hjälpa ganska mkt! Det är ju nämligen bakterierna som gör att man luktar, inte svetten i sig :)
 
Hur görs och fungerar en sådan transplantation?

Exakt hur det görs kan jag dessvärre inte svara på. Men grundtanken är att man tar bakterier från en annan människa som inte luktar speciellt mkt, och har en bättre balans på sina bakterier och överför till den som har obalans och luktar mkt.

Jag själv har inte problem med lukt, utom möjligtvis när jag har varit stressad.
 
Hur görs och fungerar en sådan transplantation?

Exakt hur det görs kan jag dessvärre inte svara på. Men grundtanken är att man tar bakterier från en annan människa som inte luktar speciellt mkt, och har en bättre balans på sina bakterier och överför till den som har obalans och luktar mkt.

Jag själv har inte problem med lukt, utom möjligtvis när jag har varit stressad.

Det låter ju jätteläskigt. :nailbiting: skule jag nog aldrig prova.
Då skulle jag nog pröva med andra saker inkl. deon. Funkar inte deon är det ju bara att låta bli sen. Så dyr var den nog inte.
 
Det låter ju jätteläskigt. :nailbiting: skule jag nog aldrig prova.
Då skulle jag nog pröva med andra saker inkl. deon. Funkar inte deon är det ju bara att låta bli sen. Så dyr var den nog inte.
Jag tyycker det låter som ett helt vanligt samlag :D. Gnugga hud mot hud. Blir nog ett rejält utbyte av hudbakterieflora där.
Är liksom skapligt omöjligt att genomföra samlag och bara låta slemhinnor beröra varann...
 
Ungefär lika listigt som att tro att folk smörjer insidan av läpparna med lypsyl om läpparna är torra. :up:
Då är vi två, för jag förstår inte varför man skulle smörja klittan för att någon jag inte vet vem det är påstår att det finns en deo som man ska smörja ollonet med?
Jag diskuterar inte vad jag tror att folk gör utan vad som står i bruksanvisningen. Om du kollar i tråden så finns det länkat till bruksanvisningen för ollondeon. Jag tycker att det är relevant att jämföra hur de olika intimdeodoranterna är tänkta att användas. Den till fittan försvaras med att den inte ska användas på slemhinnor medan den till kuken uttryckligen ska användas på slemhinnor => det får mig att dra slutsatsen att intimdeo generellt är tänkt att användas könet (inte ljumskar eller dylikt).
 
Jag diskuterar inte vad jag tror att folk gör utan vad som står i bruksanvisningen. Om du kollar i tråden så finns det länkat till bruksanvisningen för ollondeon. Jag tycker att det är relevant att jämföra hur de olika intimdeodoranterna är tänkta att användas. Den till fittan försvaras med att den inte ska användas på slemhinnor medan den till kuken uttryckligen ska användas på slemhinnor => det får mig att dra slutsatsen att intimdeo generellt är tänkt att användas könet (inte ljumskar eller dylikt).
Om du läser tråden ser du att det för det första handlar om två olika deo som det skrivs om, varav den ena ska man tydligen smörja ollonet med, samma deo står det även uttryckligen att man inte ska använda på slemhinnorna utan spraya på de yttre blygdläpparna, inte innanför de yttre.

För övrigt skiter jag i vilket, är någon villig att testa så är det mig fullkomligt egalt. Jag brydde mig inte speciellt om den här diskussionen tidigare och nu är den helt avslutad för min del.
 
Jag diskuterar inte vad jag tror att folk gör utan vad som står i bruksanvisningen. Om du kollar i tråden så finns det länkat till bruksanvisningen för ollondeon. Jag tycker att det är relevant att jämföra hur de olika intimdeodoranterna är tänkta att användas. Den till fittan försvaras med att den inte ska användas på slemhinnor medan den till kuken uttryckligen ska användas på slemhinnor => det får mig att dra slutsatsen att intimdeo generellt är tänkt att användas könet (inte ljumskar eller dylikt).

Den som jag pratade om där står det uttryckligen att man inte ska använda i underlivet utan utanpå.
 
Men min och Tranis poäng var ju att det om en deodorant står att den ska användas på ollonet. Då är det irrelevant att det står att kvinnor inte ska ha den på slemhinnorna. Uppenbarligen är ju just den deon inte till för att förhindra svettlukt, utan just könsdoft.

Vill man förhindra svettningar i ljumskarna är det ju en helt annan sak än att försöka blockera naturlig könsdoft.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp