Bukefalos 28 år!

Intimrakning

Sv: Intimrakning

Peela kroppen som fan är mitt svar på inåtväxande hårstrån. Jag har tidigare epilerat rätt mycket men slutade för jag slarvade med det hela. Nu skrubbar jag ordentligt i princip varje gång jag duschar (duschar inte varje dag) och smörjer noggrant med lotion som funkar för mig. Både skrubben och återfuktningen är superviktig har jag märkt.
 
Sv: Intimrakning

De har ju en del grejer, jag tänkte mer vilken produkt? Är det hårborttagningscreme, gel wax, strips, In shower eller nåt annat?

*edit* Ser nu att jag ju frågade efter märke, jag skrev tydligen inte vad jag tänkte :P
 
Sv: Intimrakning

Om jag svarar på precis det du frågar, får du nog faktiskt ställa de frågor du vill ha svar på...

Jag använder hårborttagningscremen och låter den sitta längre än stipulerade tre minuter.
 
Sv: Intimrakning

Jag är en av dem som är lyckligt lottade att jag inte behöver raka mig något speciellt där. Det är inte så att det växer precis....:o Men när jag gör så är det foten på badkarskanten och känna mig fram.... I övrigt föredrar jag att vara påpälsad där, jag klipper det ovanpå, snyggar till i ljumskarna ibland vid behov, vilket inte är ofta. Det får gärna vara långt ovanpå om det sköter sig- alltså är lockigt och inte hänger långt ner för då tar jag fram saxen. Rakad är inte min grej.
Jag smörjer mina intima delar med babyolja och tar på några droppar där jag rakat mig också.

Rakar också benen och under armarna och använder vanlig duschtvål när jag rakar. Blir sällan rödprickig, ytterst sällan faktiskt.

Använder vanlig sådan där gul engångsrakhyvel. Funkar fint att använda även efter några gånger.
 
Sv: Intimrakning

Var värt 400kr att vaxa sig på klinik men blev för dyrt att fortsätta men vad problemfritt det var :)
Är alltid renrakad, men blir lite torr så smörjer varje dag med lotion.
Behöver inget speciellt för att slippa prickar :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 494
Senast: Linn-Nora
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 016
Senast: Nepenthe
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 332
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp