Bukefalos 28 år!

Intressant kattdokumentär!

Dentaku

Trådstartare
Igår sändes "Kattens hemliga vägar" på SVT och den går att se i 6 dagar till på SVTplay. LÄNK

Jag kan varmt rekommendera den, det handlar om ett projekt där man satt GPS på 50 katter i en brittisk by och studerat vad de egentligen gör när de är ute. Vissa katter har också haft kamera så man får se allt ur kattperspektiv. Jätteroligt!
 
Sv: Intressant kattdokumentär!

Nu såg jag inte hela programmet men det som jag reagerade mest på var det faktum att katterna samsas om samma revir genom att dela upp det över dygnet. Smart av dem att anpassa sig så, så att de slipper konfrontationer hela tiden.

Jag skulle väldigt gärna vela ha samma utrustningar på mina egna katter. Har iofs köpt in pejlutrustning men inte kommit mig för att använda den ännu.
 
Sv: Intressant kattdokumentär!

Själv blev jag lite lättad över att det inte bara är min katt som går in och äter av andra katters mat. :o
 
Sv: Intressant kattdokumentär!

Ja, tänk att de är så fräcka :D

Tveksam om mina äter ute men jag brukar få besök av en jättefin skogis som kommer o kollar in dagens meny och provar olika liggplatser. I somrars när jag hade altandörren öppen så kom två bengalbröder och rensade faten.
 
Sv: Intressant kattdokumentär!

Jag tror inte mina "går på lokal" och äter ute :D men ena grannens katt kan komma in ibland på sommaren och kolla vad som står till buds. Nu på vintern går han inte ut :p

Jag matade en stackars mager tabby ute förra sommaren. Det är inte något jag brukar göra men han/hon såg så eländig ut att jag inte kunde låta bli :( Den försvann innan jag han kolla om den var märkt/chippad.
 
Sv: Intressant kattdokumentär!

-Jag reagerade lite på att huskatterna var så dåliga jägare. En del verkade inte jaga alls och väldigt många gör som katten jag har nu -biter ihjälp bytet men käkar inte upp det. Att möss är mat måste kattungen lära sig av sin mamma. Men den där bondens många katter gjorde sitt jobb...
 
Sv: Intressant kattdokumentär!

Att möss är mat måste kattungen lära sig av sin mamma.

Det stämmer inte på min donna. Cornish Rex, innekatt hela livet innan hon flyttade hit förra våren - och under sommaren kom det en konstant ström med byten. Det var mest näbbmössen som vi fick, godbitarna - som en svalunge - åts upp utomhus.
 
Sv: Intressant kattdokumentär!

Den var verkligen intressant.
Jag skulle gärna tacka ja till en sån studie av min katt. Undrar hur långt han går. Tror inte han går in till folk dock, han har lärt sig den hårda vägen (sprayflaska) att inte gå in till ena grannen.
 
Sv: Intressant kattdokumentär!

Jag har haft gps på mina tre katter och det var väldigt intressant! De rör sig helt annorlunda, och olika, än jag trodde :)
 
Sv: Intressant kattdokumentär!

En stor miss var att de inte berättade om katterna var kastrerade eller inte. Med tanke på deras beteenden antar jag att de var kastrerade, annars hade det nog sett helt annorlunda ut i den fridsamma byn.

Det var t.ex. inte en enda urinmarkering i sikte under hela filmen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 187
Senast: Tuggben
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
40 284
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 007
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp