Bukefalos 28 år!

Intressant scenario

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit utan internet sedan jag kom hem från min senaste resa (som var helt fantastisk och som tog mig ända till Göteborg bl.a.). Telia behöver visst tid på sig att fixa felet och min internetsurf på mobilen tog slut precis lagom till jag kom hem, så jag kommer inte att vara närvarande så mycket här några dagar framöver. Just nu sitter jag kvar på jobbet efter avslutad arbetsdag och skriver det här.

Jag träffade C idag och hon känner en person som bor i närheten av mig. Denna person har ett antal hästar och C hade frågat denne om hon behövde hjälp med hästarna, ridning och skötsel. Det behövde hon. C tänkte att jag skulle passa för det :p . Personen med hästarna hade sett mig när jag varit ute på promenad och visste vem min hyresvärd var.

Jag red ju hyresvärdens häst en del i våras men sen har det uppstått en lucka. I början av juni frågade hon igen om jag ville rida den dagen men just då hade jag precis kraschat näsan så det var inte läge för det. Hon hade haft så mycket för sig att det där med att hålla igång hästen hade blivit prio 2. Det var lite samma läge vi hade innan vi kom till skott med provridningen också. Det tog månader innan det blev av. Jag gissar att det är ungefär samma läge nu.

Och nu dök det här upp med den andra personens hästar. Denna person skulle kontakta min hyresvärd angående det här för att kolla så hon inte "snodde mig" som extrahjälp från min hyresvärd.

Intressant läge. Själv sitter jag bara på läktaren och ser på vad som händer. :D (Jag kanske får underkänt för att jag bara ramlar av och slår mig...)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 694
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 411
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 367
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 206
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp