Sv: IntresseKoll!
1. När började ni rida?
Jag började få intresset på allvar när jag gick i 4:e klass. Jag började med att vara med på provapåridning varannan lördag och sen började jag i riktig ridgrupp i femman.
Red bara lektion i två år och red sedan privat tills jag skaffade egna första hästen när jag var 16.
2. När började ni rida Distans?
Jag och en kompis som skaffade sin första häst samma år som jag, fick upp ögonen för distans. Kommer inte ihåg hur, men vi tyckte det lät fasligt kul att tävla i uteritt! (lite mer komplicerat än så är det ju dock) Vi gav oss ut på en första CR ipå Bergaritten 99. Sen har ajg vart fast!
3. Vad var det som fick er att välja Distansen?
Den fria tävlingsformen och speciellt uppöevelsen av naturen och alla fina människor runt omkring sporten!
4. Tävlar du eller hinkar du eller båda?
Jag tävlar. Har aldrig hinkat
5. Vad rider du för häst/ponny?
Jag började med min första häst, en vbl-val men han och jag red bara två CR innan jag kom på att jag ville satsa på distans och därför sålde honom inan han var FÖR gammal. Han var 18 när jag sålde, lite för gammalt för att bli en seriös distanshäst. Jag köpte då 2001 min nuvarande häst Catanya, en korsning av arab och just vbl-travare. JAg köpte henne som 1,5 åring och har således fått vänt med distanstävlandet. Vi hade våran debut i somras och det var UNDERBART att få komma ut på distansritt igen på min bäbis som blivit stor!
6. Varför just den hästen/ponnyn?
Tja se svar ovan. Jag trodde på hene redan som liten!
7. Vad har du för mål?
Mitt mål är väl just nu att nån gång vara med i Ölandsritten! Det är en ritt som jag verkligen skulle vilja vara med i! Det är ju en bit att åka, me nått år ska jag bara dit! Fram tills dess så ska jag och hästen ut på flera CR så vi lär oss hur vi fungerar ihop på distanserna, för att arbeta in ett bra upplägg. Sen blir det väl tävlingsklass kanske år 2006.
8. Vilken klubb rider/tävlar du för?
Baståsens Ridklubb i surahammar! Jag är tämligen ensam om mitt grenval i typ hela kommunen. Jättetrist.