Introducera marsvin?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Donalds
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 792
D

Donalds

Undrar hur det går till? Kan man sätta ihop två hanar som båda är runt året gamla? Gäller det samma sak för honor? :confused:

Sv: Introducera marsvin?

Man kan prova! Men det går ofta bättre med en äldre och en yngre och helst att ingen av dem är ca 4-5 mån när man gör det.Ha en riktigt stor bur, helst en som är ny för båda dem. Eller låt dem träffas lösa på golvet första gången. Det går ofta bra, men inte alltid. Honor kan vara lite bitchiga mot nya honor om de är äldre, medan det däremot är problem att sätta ihop unga honor. Det är dock ytterst få av alla de marsvin jag haft, som inte alls gått ihop med andra.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 214
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
348
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
915
Senast: Lingon
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka