iPhone bråkar

Och_Aye

Trådstartare
Min telefon säger att den inte vill ta kort eller filma pga inget lagringsutrymme! Jag har köpt extra utrymme i iCloud, & jag har raderat helt vansinnigt mycket bilder och filmer. Av 50 GB står det att 45 är tillgängligt så det kan ju knappast vara fullt då?

Startade om den förut och nu verkar det funka - men så har det varit innan också. Varför gör den så och vad kan jag göra åt det förutom att ha typ 1 bild på telefonen?

Min telefon säger att den inte vill ta kort eller filma pga inget lagringsutrymme! Jag har köpt extra utrymme i iCloud, & jag har raderat helt vansinnigt mycket bilder och filmer. Av 50 GB står det att 45 är tillgängligt så det kan ju knappast vara fullt då?

Startade om den förut och nu verkar det funka - men så har det varit innan också. Varför gör den så och vad kan jag göra åt det förutom att ha typ 1 bild på telefonen?

Har du tagit bort korten du raderat från " raderamappen"? De försvinner automatiskt efter 30 dagar, före det får man ta bort dem manuellt.
Jag (som är totalt oteknisk) upptäckte det efter att det blivit slut utrymme i iphonen trots att jag raderat kort och filmer ( som visade sig ändå ligga kvar i raderamappen). Det stora problemet var dock att jag tydligen godkänt automatiska podhämtningar av "Mammas nya kille-avsnitt". Tog upp allt utrymme som fanns...

Tack för era svar.
Jag har inte så jättemånga appar, & raderar alltid "senast raderade" typ direkt när jag slängt bilder.

Problemet är att det står att jag har 45 av 50 GB tillgängligt - då borde det ju finnas plats för en del bilder tänker jag? Vet att jag haft väldigt mycket mer filmer och bilder innan. Har kollat telefon, dator & iCloud så det inte ligger en massa bilder nångonstans och förstör men det gör det inte. :down:

Haft samma problem och behövde göra en fabriksåterställning för att få det att fungera igen. Ett inte helt ovanligt fel tydligen.

Haft samma problem och behövde göra en fabriksåterställning för att få det att fungera igen. Ett inte helt ovanligt fel tydligen.

Kanske ska prova det. Jag har ett svagt minne av att någon äldre variant (har 6s) också hållt på på samma sätt.

Eller köpa samsung? :D
Fast det känns så struligt med tanke på min mac och min apple-TV

Har du tagit bort korten du raderat från " raderamappen"? De försvinner automatiskt efter 30 dagar, före det får man ta bort dem manuellt.
Jag (som är totalt oteknisk) upptäckte det efter att det blivit slut utrymme i iphonen trots att jag raderat kort och filmer ( som visade sig ändå ligga kvar i raderamappen). Det stora problemet var dock att jag tydligen godkänt automatiska podhämtningar av "Mammas nya kille-avsnitt". Tog upp allt utrymme som fanns...

Var hittar man Radermappen?

Behöver ni verkligen radera bilder särskilt ofta? Jag är slö med det, just nu har jag 1440 bilder liggande och ändå 34 GB kvar på min 64 GB iphone 6.

Behöver ni verkligen radera bilder särskilt ofta? Jag är slö med det, just nu har jag 1440 bilder liggande och ändå 34 GB kvar på min 64 GB iphone 6.

Ja nej det är ju det som är så konstigt, haft så mycket bilder och filmer innan och telefonen har ändå inte sagt ifrån. Men nu sen jag startade om den har den inte skällt på mig igen utan filmat snällt. :up:

Ångrar att jag inte provade det INNAN jag satte mig och raderade typ 3/4 av telefonen. :angel:

Liknande trådar

IT & mobiler Inom kort ska jag byta från min iPhone CS till en iPhone 13 och när jag gör det skulle jag vilja få en clean start så att säga, men går...
Svar
1
· Visningar
544
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 824
Senast: Raderad medlem 6459
·
F
Träning Jag har nog bestämt mig nu. Att efter jul ska jag nog ta och hitta ett ardenner föl och satsa på. Vi alla blir ju äldre, så min... 2
Svar
22
· Visningar
4 500
Senast: neferra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka