iPhone till Samsung - dolda problem?

Wysiwyg

Trådstartare
Min iPhone börjar bli så in i BOMBEN seg och nu är jag faktiskt less på den. Då jag arbetat heltid snart ett år och kanske kommer börja plugga inom en snar framtid känner jag att tidpunkten för att köpa ny telefon är nu!

Har tidigare skapat tråd om hur Mac går ihop med Samsung och det verkade väl inte vara några problem. Om inte annat känner jag inget jättestort behov av att behöva synka telefonen med datorn i alla fall. Det är det som gör att jag är mest less på iPhone, detta ständiga iTunesberoende.

Nåväl! Jag undrar helt enkelt om det finns något jag inte tänkt på? Någon fallgrop som kommer göra livet svårt för mig och få mig att ångra bytet från iPhone till Samsung? Något med telefonnummer, sms, konton eller ja, vad som helst?

Hörde tex av en bekant (som gick från iPhone till Samsung) att han fick byta nummer för iPhoneanvändare kunde inte längre skicka sms till honom? Hans telefon var tydligen listad som iPhone i användarnas telefoner och när de skickade sms genom iMessage försvann smsen bara ut i cyberspace. Detta trots att han stängde ner konton, iCloud och allt möjligt annat han kunde komma på.

Någon som har liknande historier?
 
Sv: iPhone till Samsung - dolda problem?

Bara rent allmänt, så blev jag SÅ besviken när jag bytte från Iphone till Samsung! (Jag hängde maniskt fast vid min 3GS som, jäkla mig, slutade sina dagar under ett av mina värre PMS-anfall :angel:.)

Jag har insett att man (eller iaf jag) blivit väldigt bortskämd med Iphone. Allt liksom bara klaffar, och när det kommer till min 3GS, så strulade den aldrig. Samsungen däremot svär jag över var och varannan dag. Har inte varit med om någon telefon med touch-skärm som låser upp skärmlåset själv i fickan eller ringer upp folk och skickar sms på eget bevåg. Dessutom försvinner alla kontakter i kontaktlistan ibland och på senare tid har jag upptäckt att den, hur har jag ingen aning om, sparat över nummer på redan befintliga kontakter med nya helt påhittade :banghead:

På dina mer specifika frågor kan jag inte svara, men min erfarenhet av bytet är inte positiv.
 
Sv: iPhone till Samsung - dolda problem?

Åh nej, sånt vill jag ju inte höra! :p Velar jättemycket just nu. Känns som bara onödigt att köpa en iPhone 5 och hänga kvar vid det bara av gammal vana. Samtidigt vill jag ju bli nöjd också och ångrar jag mig blir det ju inte så roligt :(

Ååååh att det ska vara så svårt! Lättast skulle nog vara att hänga kvar med min iPhone men den är så seg att det nästan är löjligt..
 
Sv: iPhone till Samsung - dolda problem?

Jag bytte och är supernöjd med min Samsung Galaxy S3, har haft den i drygt ett år nu. Var nöjd med min iPhone 4 också, bara på ett annat sätt.

Att du har en Mac spelar ingen roll, jag kopplar aldrig in min telefon till datorn utan när jag ska flytta över något gör jag det via wifi. :)
 
Sv: iPhone till Samsung - dolda problem?

Jag bytte och är supernöjd med min Samsung Galaxy S3, har haft den i drygt ett år nu. Var nöjd med min iPhone 4 också, bara på ett annat sätt.

Att du har en Mac spelar ingen roll, jag kopplar aldrig in min telefon till datorn utan när jag ska flytta över något gör jag det via wifi. :)

Vad bra!

Blir bara så himla nojig och är rädd för att jag ska ångra mig jättemycket. Fast fortsätter jag på iPhonebanan kommer jag o andra sidan ångra det med. Inte lätt :p
 
Sv: iPhone till Samsung - dolda problem?

kanske dags att städa telefonen om den blir väldigt seg? Brukar funka både på mobil och dator som blir sega :)

ang byte vet jag inte så mycket mer än att jag själv inte pallar andra system än iOS. telefonen hänger inte med och trycker på grejer den inte ska och är allmänt krånlig att använda : P
 
Sv: iPhone till Samsung - dolda problem?

Bara rent allmänt, så blev jag SÅ besviken när jag bytte från Iphone till Samsung! (Jag hängde maniskt fast vid min 3GS som, jäkla mig, slutade sina dagar under ett av mina värre PMS-anfall :angel:.)

Jag har insett att man (eller iaf jag) blivit väldigt bortskämd med Iphone. Allt liksom bara klaffar, och när det kommer till min 3GS, så strulade den aldrig. Samsungen däremot svär jag över var och varannan dag. Har inte varit med om någon telefon med touch-skärm som låser upp skärmlåset själv i fickan eller ringer upp folk och skickar sms på eget bevåg. Dessutom försvinner alla kontakter i kontaktlistan ibland och på senare tid har jag upptäckt att den, hur har jag ingen aning om, sparat över nummer på redan befintliga kontakter med nya helt påhittade :banghead:

På dina mer specifika frågor kan jag inte svara, men min erfarenhet av bytet är inte positiv.

Det verkar ju som att du har fått ett måndagsex. Har du lämnat in den?

Jag är jättenöjd med min Galaxy S om nu hunnit bli 2,5 år gammal. På sistone har den börjat stänga av sig, backa när jag klickar in på något etc. Det gissar jag är för att den helt enkelt inte klarar av dagens program, och dessutom börjar bli till åren kommen.
Jag har alltså inte haft något alls att gnälla på under de första två åren jag haft den. Jag tycker att den alltid klickat där jag klickat och allmänt gjort som jag velat.

En iPod räcker för att jag ska sky allt vad iTunes heter :angel: :p
 
Senast ändrad:
Sv: iPhone till Samsung - dolda problem?

Jag har bytt från Samsung till Iphone och jag saknar min Samsung som faaaaan.
På iphonen är allt mycket omständligare och ologiskt. Onödiga funktioner som bara är i vägen.
Massa egna program till allt istället för att kunna köra allt på samma ställe som från Samsungen.
Smaken är som baken såklart men jag ska definitivt ha tillbaks min Samsung!
 

Liknande trådar

Äldre Har haft min iPhone i 3 år och aldrig varit missnöjd. Den har verkligen hålla för det mesta och jag har aldrig saknat någon funktion...
Svar
9
· Visningar
1 398
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp